مجتمعات درمانی، تجاری، آموزشی و

همانگونه که در قسمتهای قبل اشاراتی به روش های نصب اسانسور کارگاهی داشتیم . هزینه نصب آسانسور هیدرولیک برای ساختمان های زیر سه طبقه به دلیل عدم نیاز به برق سه فاز نیز پایین است. این مالکین ساختمانها هستند که سیستم جابجایی استفاده کنندگان، مشتریان و کالاها را از خیابان به طبقه مورد نظر و بالعکس فراهم می کنند و لذا مسئول تضمین ایمنی مسافران آسانسور هستند. سر دیگر سیم بکسل نیز به وزنه برای به دست آوردن تعادل و ثبات سیستم مکانیکی متصل است. آسانسور یکی از ابتدایی ترین ماشین های ساخته شده به دست بشر است. برای آن که بتوانید درب اتوماتیک خوب و با کیفیت را برای آسانسور خود نصب نمایید، پیشنهاد می شود با افراد متخصص و مشاوران در این زمینه مشورت نمایید تا آن ها شما را از هزینه های نصب آگاه سازند. همانطور که از نام آن نیز مشخص است این گونه آسانسورها برای جابجایی و حمل افراد و در اشکال مختلفی طراحی شده است.

در حالت تئوری، شاید این مسئله بسیار ساده به نظر برسد اما اگر آسانسورها را یک بالابر ساده با یک اتاقک در نظر بگیریم که با استفاده از قرقره حرکت می کند، برای بالابردن افراد از مقادیر قابل توجهی انرژی استفاده می شود، اما هیچ راهی برای بازگشت انرژی وجود ندارد. هر زمان که آسانسور دارای مسافر یا مسافرین است از نظر ریسک خطر هیچ تفاوتی با خطر اتوبوس پر از مسافر که وارد وسط خیابان می شود، ندارد. در مورد تعداد آسانسور در هر طبقه مسیر حرکت آسانسور بررسی میشود. د-در پايين ترين طبقه يا زير آن فضايي براي پرسنل سرويس كار تامين شود به نحوي كه بتواند به قسمت هاي خارجي كابين براي نظافت يا سرويس دسترس پيدا نمايد و حداقل فاصله افقي بايستي 45 سانتيمتر باشد. 2-6 حداقل ضخامت آينه هاي استفاده شده جهت دكور آسانسور بايستي 6 ميليمتر باشد و بايد شيشه آن Laminated يا Toughened باشد و در صورتيكه از آينه با شيشه معمولي استفاده شده باشد بايستي سطوح پشت آينه بوسيله لايه پلاستيكي چسب دار مخصوص پوشش داده شود.

یکی از مهم ترین وظایف ریل های آسانسور، کنترل نوسانات و حرکات افقی کابین می باشد و سبب استقامت بیشتر کابین می شود. هدف از تشخیص خرابی های مختلف آسانسور، یافتن عيوب بالقوه، افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان تجهیزات، کاهش نرخ حوادث و افزایش عمر تجهیزات است. سرویس: شامل بازدیدهای نوبتی آسانسور جهت آمادگی برای بهره برداری ایمن است نگهداری این مفهوم گستره وسیع تری را شامل می شود، اما به طور کلی به معنای رسیدگی به تجهیزات برای جلوگیری از خرابی و افزایش عمر مفید قطعات و عملکرد آنهاست و نیز مانع از کارافتادگی زودهنگام آنها می باشد. از این رو متریال به کار رفته در این مدل آسانسور مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به مدلهای دیگر دارد. 2-3 در صورتيكه از مواد شفافي به غير از شيشه استفاده شود بايد از نظر مقاومت مكانيكي و مسايل مطروحه بالا برابر باشد.

انواع اسانسور

موتور الکتریکی از یک سیستم ترمز و همچنین اتاقکهای آسانسور تشکیل شده که این موتور الکتریکی وظیفه بالا و پایین بردن این اتاقک را بر عهده دارد. شاید این سوال بوجود آیو که هزینه تعمیر آسانسور با کیست، یا اینکه هزینه تعمیرات آسانسور در آپارتمان چگونه باید حساب شود یا اینکه هزینه تعمیر آسانسور مستاجر را باید چه کسی بر عهده بگیر خود مستاجر یا مالک خانه، طبق ماده ۴۸۶ قانون مدنی و صاحب ملک باید تمام وسایل را بدون هیچ عیب ایرادی به مستاجر تحویل دهید و مستاجر موظف است آن را سالک نگه دارد در صورتی که تاسیسات دچار مشکل شد در طول مدت اجاره بسته به کلی یا جزئی بودن تعمیرات ، مالک یا مستاجر موظف به پرداخت آن هستند. شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، متفاوت ترین انواع بالابرها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به سلیقه و قدرت مالی خود، مناسب ترین این محصولات را سفارش دهید.

همانطور که در این گفتار آمده است آسانسورها بخشی از ساختمان به شمار می روند. از آسانسورهای پیچی در سایزهای مختلفی و با میزان ظرفیت های مختلف می توان بهره برد. سیم بکسل در این مدل از آسانسورهای کششی به بالای کابین آسانسور متصل است و به دور فلکه برای به حرکت در آوردن آسانسور پیچیده شده است. زمانی که صداهای عجیب و غریبی از آسانسور شنیده می شود، احتمالاً مشکلی در موتورخانه ، جابجا شدن ترمزهای آسانسور ، شل شدن برخی از قطعات ، خرابی کفشک کابین آسانسور ساییدگی قطعات ، استاندارد نبودن کابین آسانسور و یا تراز نبودن کابین پیش آمده است .زمانی که سرویس آسانسور را به تعویق میاندازید این مشکلات ممکن است به وجود بیاید. تعمیر آسانسور امری ضروری است که در یک بازه زمانی مشخص باید انجام شود.

پایه های مربوط به موتور و گیربکس و همچنین پایه فلکه انحراف با استفاده از انواع ناودانی و تیرآهن صنعتی پس از برش و پانچ سوراخهای لازم در قسمت جوشکاری توسط تکنسین نصب میگردد تا فشار وارده بر گیربکس، در محل استقرار آن انحراف ایجاد نکند. در این نوع آسانسور ها در صورتی که نمایی از سمت درب های طبقات به سمت بیرون و یا داخل وجود داشته باشد میتوان لته های درب های طبقات و کابین را به صورت شیشه ای نصب کرد. کابین آسانسور قیمت از بین رفته، سیستم تهویه طبیعی را. هزینه نصب و قیمت آسانسور در ساختمان های قدیمی بسته به مشاعات و محل نصب آن دارای قیمت های متنوعی است. حتی سالمندان، معلولین و افرادی که بسته های سنگین را خریداری کردند و می خواهند به طبقات بالاتر ساختمان بروند، از آسانسور فضای باز به راحتی استفاده خواهند کرد.

البته آموزش آسانسور در کارگاه شرکت بگونه ای است که شما نیازی به کارآموزی نداشته و در کلاس همه چیز را یاد میگیرید. آسانسورهای کششی در مقایسه با انواع آسانسورهای کششی به فضای کمتری نیاز دارد و همچنین نیازی به تعبیه موتورخانه در بالا نیز ندارند. ایمنی آسانسورهای پیچی به حدی بالاست که در اکثر موارد از این نوع آسانسور با عنوان آسانسور بدون سقوط یاد می کنند. به همین دلیل توصیه می شود در ساختمان هایی نصب و استفاده شود که سه الی پنج بار بتواند توقف داشته باشد. يادآوري : بار افقي ممكن است از طرف مسافران وارد شود. سه طرف چاه آسانسور باید توسط دیوارهای جداکننده از محیط اطراف جدا شود. که یک برنامه سرویس و نگهداری پیش گیرانه منظم تا حد قابل توجهی این ایرادات را بر طرف خواهد کرد و از بروز مشکلات جزئی جلوگیری می کند.

چاه آسانسور در طبقاتي ممكن است در دسترس عموم باشد بايد داراي پوششي به شرح ذيل باشد. بر خلاف دستگاه های قبلی ، این نوع آسانسور برای حمل مسافر طراحی نشده است و معمولا از آن برای حمل کالا استفاده می کنند. یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از خریداران آسانسور را قیمت این تجهیزات شکل داده است. اسن آسانسور مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به نصب سریع آسانسور، کم حجم بودن قطعات و لوازم، انجام سرویس راحت، دسترسی آسان به تمام تجهیزات در داخل چاه آسانسور، کاهش چشمگیر در مصرف برق، صدای ترمز خیلی کم و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. واحد سرویس و نگهداری شرکت خدماتی سرویسکاران تشکیل شده از سرویس کاران آموزش دیده و متخصص است ، که با تمام تجهیزات در استان البرز و تهران آماده خدمت رسانی در در سریع ترین زمان ممکن و رفع هر گونه خرابی و اجرای نگهداری پیشگیرانه در جهت افزایش عمر و کارایی دستگاه را بر عهده دارد.

4- برچسب نشانه گذاری شیشه، طبق مشخصات مندرج در استاندارد به صورت با دوام و دائم (برچسب اموال که با جدا کردن آن از بین می رود) روی لایه بیرونی یا داخلی چسبانده شود و از سوی شرکت تولید کننده شیشه با لوگوی آن باشد. در تعیین مشخصات چاه و کابین آسانسور از طول و عرض استفاده نمیشود. اولین عدم تطابقی در کابین زیاد مشاهده می شود اکثر نصابان در محاسبه ظرفیت اسانسور به علت نداشتن آگاهی از جدول ظرفیت استاندارد وسایر شروط تعیین ظرفیت در تعیین ظرفیت اشتباه می کنند. همانگونه که گفته شد موتور گیرلس حجم کمتری دارد، بنابراین می توان از آن در نصب سیستم روملس استفاده کرد که این کار با موتور گیربکس آسانسور به دلیل حجم و وزن زیاد امکان پذیر نیست. همانگونه که ساختمان های گوناگون با کاربردهای گوناگون وجود دارد، انواع مختلفی از آسانسور هم وجود دارد که می توان آنها را در موقعیتهای مختلف برای اهداف متفاوتی به کار برد.

قطعات اسانسور

باز شدن و بسته شدن در به سختی انجام خواهد شد. این آسانسور های در مکان هایی که محدودیت ارتفاع برای ساختمان وجود دارد مناسب است مانند: اطراف فرودگاه ها یا ویلاهایی که سقف شیروانی دارند و می تواند انتخاب مناسبی باشد.ولی نصب این آسانسور ها باز هم شرایطی دارند که باید قطعات ان به درستی انتخاب شوند و به درستی طراحی و نصب گردد. البته پس از نصب آسانسور هم باید در بازه های مختلف زمانی به صورت مرتب به وضعیت موتور و بقیه قطعات آن رسیدگی شود و مورد بازرسی قرار بگیرد. تا زمانی که نصب کامل نشود، به دلایل ایمنی باید از موانع در اطراف محل نصب، استفاده شود. اما در اصل اینگونه نیست! این اصطلاح تنها به معنای تعمیر تجهیزات و دستگاهها در هنگام خرابی نیست. در سال ۱۸۲۳ نیز دو معمار به نام های هومر و برتون از آسانسور برای جذب گردشگران در لندن استفاده کردند و آن را اتاق صعود نامیدند.

توصیه می شود که آسانسور های شیشه ای مورد نیاز خود را از وب سایت ها و شرکت های معتبری انجام دهید تا آسانسور مورد نظرتان از طراحی و پلان بسیار بی نظیری برخوردار باشد. آسانسور شیشه ای کوچک نیز با توجه به ابعاد کوچکتری که در مقابل دیگر انواع آسانسور های شیشه ای دارد، امروزه بسیاری از مردم به دنبال راهنمای استفاده از این تجهیزات هستند تا بتوانند طراحی و نمای بسیار فوق العاده ای را در ساختمان خود، پیاده کنند. کابین استفاده شده در این آسانسور ها بسیار شیک و متفاوت تر از دیگر کابین آسانسور ها بوده و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه بسیاری از مردم با علاقه مندی بسیار بالایی اقدام به استفاده از این مدل آسانسور ها داشته باشد.

تعمیر اسانسور

در نصب مکانیکال آسانسور باید سیستم های روشنایی، نورپردازی، سیستم های هشدار داخل کابین آسانسور، تلفن تماس اضطراری، درست کار کردن ریل ها و کابل های آسانسور و صدها نمونه دیگر توسط متخصصان و مهندسان بررسی و نظارت شود. مثلاً کابین آسانسور با مساحت حداکثر ۲ متر مربع، حداکثر می تواند 825 کیلوگرم را حمل آسانسور متا کند. این آسانسور برای حمل در مسیر های کوتاه و ظرفیت های بالا بسیار مناسب است و نیرو و بار عمودی بر اسکلت ساختمان وارد نمی کند. جنس شیشه های به کار رفته در لته های درب های طبقات نیز از نوع لمینت سکوریت ضد ریزش و پاشش بوده و استحکام آن مشابه شیشه ها و دیواره های به کار رفته در قسمت های دیگر کابین به اندازه عدم تغییر حالت در برابر ۳۰۰ نیوتن بر ۵ سانتیمتر مربع از سطح آن می باشد. در هر صورت، برق کشی در منطقه اجرا می شود، و سپس کابین درست در محل نصب ساخته می شود.

این بالابر بر اساس نیروی گیربکس و الکتروموتور کار می کند و کابین آن نیز به دلیل وجود چند رشته طناب فولادی یا همان سیم بکسل، به وزنه تعادل متصل می شود. برای مثال، آسانسورهای هیدرولیکی به ماشین آلاتی نیاز دارند که در بالا یا زیر آسانسور و داخل کابین نصب شوند. آسانسورهای ابتدایی که توسط ارشمیدس اختراع و ساخته شد در قرن ۱۷ میلادی در کاخ های انگلستان و فرانسه نصب شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. شما می توانید با نصب و راه اندازی بهترین و باکیفیت ترین این تجهیزات در ساختمان خود، نهایت بهره مندی را از این آسانسور برای خود به ارمغان آورید. لازم است بدانید که هزینه های مربوط به طراحی و نصب بهترین و باکیفیت ترین آسانسور های شیشه ای کوچک، بسیار مناسب و معقول می باشد و افراد می توانند به راحتی در ساختمان های مسکونی خود از این مدل آسانسور ها استفاده نمایند.

2-4 در صورت استفاده از شيشه، شيشه بايستي Laminated باشد و حداقل ضخامت آن 5/11 ميليمتر باشد. در صورتيكه قسمت های شفاف كابين شيشه ای باشد پاراشوت آن بايستي از نوع تدريجي (PROGRESSIVE TYPE) و در صورتيكه قسمت های شفاف از طلق باشد و سرعت آسانسور نيز بيشتر از يك متر بر ثانيه نباشد تا آخر پايان سال 77 نصب شده باشند، ميتواند از نوع پاراشوت لحظه ای استفاده نمود. 2-2 صفحات شفاف از نظر مقاومت مكانيكي و مقاوم در برابر آتش بايستي مطابق با بند 5-6 مقررات ايمني آسانسور باشد. طبق استاندارد 6303-1، قلاب سربکسل باید قادر باشد در برابر حداقل 80 درصد آن باری که باعث گسیختگی سیم بکسل فولادی میشود، مقاومت کند.

ساختار درب ها و دریچه ها باید بگونه ای باشد تا ضمن اینکه مقاومت مکانیکی خوبی داشته باشند شرایط مربوط به وضعیت های اضطراری آتش سوزی را دارا باشند. پس اینکه مدیر فنی تمامی ابعاد و خط گونیا و امکان اجرای نقشه را تایید کرد تیم فنی سر بند های ریل را بررسی کرده که با کلاف های اهنکشی برخورد نداشته باشد. شاید برای یک بار بالا رفتن امکان پذیر باشد (آن هم به سختی) ولی تصور کنید فردی که هر روز به خانه خود در طبقات بالایی رفت و آمد دارد بعد از یک مدت تا چه میزان دچار بیماری های گوناگون خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه نمی توان آسانسور را از چنین ساختمان های آسمان خراشی حذف کرد. البته ظاهر کنونی آسانسورها شباهت زیادی به آسانسورهای قدیمی ندارد ولی ماهیت آن ها یکی می باشند. آسانسورهای کوچکی هستند که معمولا در محیط آشپزخانه و رستورانها، همچنین هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند.