دیجیتال مارکتینگ چیست

اگر جزو کسبوکارهای کوچک با بودجه محدود هستید، میتوانید با حداقل هزینه در رسانههای اجتماعی، وبلاگنویسی یا سئو وبسایت خود سرمایهگذاری کنید و بازگشت سرمایه بالایی بهدست آورید. شما حتی میتوانید انتخاب کنید که در کدام دوره شرکت نمایید. استفاده از بازاریابی بهشکلِ دیجیتال به شرکت شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از استراتژیها را میدهد؛ میتوانید آنهایی را انتخاب کنید که با کسبوکار، اهداف و بازار هدف شما مطابقت دارند و به شما کمک میکنند تأثیر بازاریابی آنلاین را در سود نهایی خود به حداکثر برسانید. هدفگیری دقیق مشتریان بالقوه، یکی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ گردشگری است. این 3 نوع نتیجه در بالا نشان می دهد که Google از هدف دقیق جستجوی شما اطلاعی ندارد، اما مسیرهای سریعی برای یادگیری درباره تیم، خواندن آخرین اخبار آنها یا رفتن به وب سایت آنها ارائه می دهد. سپس تغییر مسیرهای 1:1 را ترسیم کرده و آنها را تغییر مسیر می دهیم.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه است؟ تولید محتوای مفید در زمان مناسب، به کسب و کار شما امکان میدهد تا به رهبری پیشرو در صنعت مربوط تبدیل شوید. توجه داشته باشید که فاکتورهای سئو معمولاً هرساله دچار تغییرات زیادی میشوند و موارد گفتهشده در زیر مربوط به سال جاری یعنی ۲۰۲۲ است. است و در ادوار مختلف با تغییرات زیادی همراه بوده؛ بهطوریکه این صنعت در گذشته مبتنی بر جاذبه و تکنولوژیهای قدیمی بود اما امروزه، «تجربه» مهمترین محصول صنعت گردشگری است و تکنولوژیهای جدید جایگاه مهمی در آن پیدا کردهاند. انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی درونی (Inbound Marketing) را روشی از بازاریابی میداند که منجر به ارتباط مشتریان با بازاریاب از طریق روشهای مختلف از جمله بازاریابی ایمیلی در دیجیتال مارکتینگ میشود. دورههای رایگان آکادمی Hubspot شامل موارد زیادی از جمله دورههای دیجیتال مارکتینگ است که دارای مدرک معتبر هستند؛ بسته به علاقهٔ خود، میتوانید انتخاب کنید که در کدامیک از آنها شرکت کنید.

بازاریابی محتوا

مشاوره سئو برای بهینه سازی سرعت آژانس مارکتینگ شانار بارگذاری سایت. سرعت بارگیری صفحه اصلی را بهینه کنید. «تبلیغات گوگل» (Google Ads) و «تبلیغات بینگ» (Bing Ads) دو سرویس محبوب SEM در دیجیتال مارکتینگ گردشگری هستند که با نمایش وبسایت در صفحه اول موتورهای جستجو، تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش میدهد. دورهٔ رایگان آنلاین بازاریابی دیجیتال گوگل (Learndigital) یکی از بهترین دورههای رایگان برای یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال است؛ تمام جنبههای دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان را پوشش میدهد و پس از گذراندن آن، یک گواهینامهٔ رایگان دریافت میکنید. بلکه با توجه به حجم بالای جستجویی که دارن میتونن خیلی رقابتی باشن و البته که یه مدت زیادی طول میکشه تا برای شما یه ترافیک زیادی در برابر شرکتهای بزرگی که مدت بیشتریه از اون کلید واژه ها استفاده میکنن، جذب کنن. در دنیای امروز سئو (SEO)، شاهرگ کسب و کارهای اینترنتی است چرا که اگر یک کسب و کار آنلاین به مسئله سئو بیتوجهی کند، جایگاهی در موتورهای جستجو نخواهد داشت و در نتیجه نمیتواند مخاطبان جدیدی را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

و فعالان گردشگری چگونه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ گردشگری میتوانند به سودآوری و مشتریان بیشتری دست پیدا کنند؟ ايميل هاى خبرى: اتوماسيون ايميل، نه تنها به شما كمك ميكند كه كه بطور خودكار به مخاطبان خود ايميل بفرستید، بلكه به واسطه آن می توانید ليست مخاطبان خود را تا حدى شخصى سازى كنید كه اخبارتان فقط براى کسانی فرستاده شود كه دوست دارند و منتظر اند از شما بشنوند. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ به صرف مبالغ هنگفتی نیاز ندارید؛ زیرا منابع زیادی در وبسایتهای معتبر وجود دارند که به شما دربارهٔ بسیاری از جنبهها و مهارتها در این زمینه آموزش میدهند. طبق تعریف «انجمن بازاریابی آمریکا» (American Marketing Association)، منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) هرگونه تلاش و فعالیتهای بازاریابی آنلاین است که از طریق اینترنت انجام شود؛ تعریفی که در دیجیتال مارکتینگ گردشگری هم صدق میکند. برخلاف شرکت های وابسته، هیچ فرقی نمی کند که محصول شما فروش داشته باشد یا خیر، این پول در قبال انجام تبلیغ گرفته می شود.

بدینترتیب، دیجیتال مارکتینگ را میتوان به دو دسته برونگرا و درونگرا تقسیم کرد و این موضوع در دیجیتال مارکتینگ گردشگری هم صادق است. یعنی این بهبودها در خدمت ترویج مطالب و محتواهای سایت است و بهبود تجربه کاربر را به دنبال دارد. باید هر کدام را به صورت جداگانه دنبال کنید تا پیچیدگی بوجود نیاید. در بازاریابی دیجیتال و به صورت مشخص، دیجیتال مارکتینگ گردشگری میتوان از وبسایتها، موتورهای جستجو، وبلاگها، رسانههای اجتماعی، ویدیو و کانالهای مشابه برای دسترسی به مشتریان استفاده کرد. بعلاوه، شما میتوانید با همکاری تیم خود تمام استراتژیهای مناسب اجتماعی خود را از طریق Buffer اجرا کنید. مثلا، اگر یک تبلیغ آنلاین آنطور که باید پیش نرفت، میتوانید بهسرعت آن را متوقف کنید یا شیوه آن را تغییر دهید. از طرف دیگر، دسترسی آسان به کانالها با حداقل بودجه ممکن، باعث افزایش رقابت در میان فعالان صنعت گردشگری شده و کسب شهرت، اعتبار و جایگاه بالا، نیازمند استفاده از نیروی متخصص و ابتکار عمل در شیوه تبلیغ و عرضه محصولات است.

و البته این گستردگی باعث پیچیدگی کار در سئو شده است. با این تفاصیل، شما برای یادگیری مفاهیم بازاریابی دیجیتال، باید در یک دورهٔ آموزش دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید. این دورهٔ آنلاین رایگان 40 ساعته در بازاریابی دیجیتال دارای 26 قسمت است؛ هر قسمت دارای چندین درس است که شامل متن، ویدیو و آزمونها برای ارزیابی دانش شما میشود. به همین دلیل، به کمک الگوریتمهای مختلف آنها را بررسی میکنند تا مطمئن شوند محتوای ارائهشده در سایتهای مختلف واقعا مفید و کاربردی است؛ از این رو، باید به این نوع بازاریابی و تولید محتوای ارزشمند بهعنوان یک پیش نیاز یادگیری سئو که اهمیت زیادی هم دارد، توجه ویژهای داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ در گردشگری آنجا اهمیت پیدا میکند که بدانیم مخاطبان امروز بیشترین وقت خود را در دنیای مجازی و اینترنت میگذرانند. حالا وقت آن است که بدانیم نوع گری هت سئو چیست.

بر اساس تعریف «موسسه بازاریابی محتوایی»، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، یک تکنیک بازاریابی است که با تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و منسجم بهدنبال جذب و بهدستآوردن یک مخاطب مشخص و در نهایت هدایت او برای انجام یک اقدام سودآور است. در گذشته ارزش واقعی تلفن همراه کاملا مشخص نبود. برخلاف بازاریابی آفلاین، بازاریابان در دیجیتال مارکتینگ میتوانند نتایج دقیق کمپینهای خود را در زمان واقعی مشاهده کنند. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ گردشگری به راهی برای جلب اعتماد و توجه مصرفکنندگان تبدیل شده است و بازاريابان میتوانند با توجه به اهداف بازاریابی و بودجه خود، از کانالهای رایگان یا پولی برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. دستیارهای هوشمند سیری و الکسا، با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را ساده می کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با ارزیابی کمپینها و میزان بازگشت سرمایه یاROI (Return on Investment) به کسبوکارها کمک میکند تا در صورت عدم موفقیت یک کمپین، سرمایهگذاری در آن را متوقف کنند یا استراتژیهای بازاریابی خود را تغییر دهند.

در چند سال اخیر، بازاریابی معرف یا اینفلوئنسر با رسانههای جدیدی مانند تیک وتاک ، اینستاگرام، یوتیوب و وبلاگها که شکل اصلی سرگرمی، اخبار و حمل و نقل هستند، بسیار رشد کرده است. توسعه اینترنت مفهوم جدیدی به نام «گردشگری الکترونیک» (Etourism) پدید آورد که در آن، خرید و فروش محصولات و خدمات گردشگری از طریق کانالهای الکترونیکی مانند اینترنت انجام میشود. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از آن لغات جدیدی است که تا قبل از دهه 1990 میلادی وجود خارجی نداشت.

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال نیز میگویند، به تمام فعالیتهایی اشاره دارد که برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و کانالهای ارتباطات دیجیتالی صورت میگیرد؛ کسبوکارها از این کانالها مانند موتورهای جستوجو مثل گوگل، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میکنند. با همه اینها، دیجیتال مارکتینگ اصطلاح جامعی است و به کلیه اقدامات بازاریابی دارای ارتباطات دیجیتالی گفته میشود و برای توصیف تکنیک های بازاریابی آنلاین، صرفنظر از درونگرا یا برونگرا بودن آن، بهکار برده میشود.

آنها را به وبسایت شما میرساند.

در پایان این دوره، شما واجد شرایط دریافت گواهینامهٔ معتبر از وزارت علوم خواهید بود. «سهیل بحرکاظمی» دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. چه انواعی از هرمها (محتواهای مرتبط با آنها)، در سر، وسط و ته قیف عملکرد بهتری داشتهاند؟ زمانی که گردشگران بالقوه در حال جستجوی محصول یا خدماتی مرتبط با برند شما هستند، تبلیغات پولی و سئو آنها را به وبسایت شما میرساند. اساس بازاریابی با تبلیغات گوگل (Google Ads)، تبلیغ یک برند بر اساس کلمات کلیدی است؛ بهطوریکه مخاطب پس از جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل، با وبسایت شما روبهرو میشود. هر دفعه که از گوگل استفاده میکنید، میخواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. به حجم جستجو و نیت جستجوگر توجه کنید: بهتر است کلماتی را انتخاب کنید که از حجم جستجوی بیشتری برخوردار هستند؛ توسط ابزارهای کلیدواژهای گوگل میتوانید حجم جستجوی کلمات کلیدی در ماه را مشخص کنید.

با بهبود استراتژی های دیجیتال مارکتینگ گردشگری میتوانید نرخ تبدیل سرنخها و مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. در واقع، با سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ میتوانید بهصورت بهینه، به جذب مشتری و توسعه کسبوکار خود بپردازید. با همه اینها، وبسایت فاکتور اصلی دیجیتال مارکتینگ گردشگری است که هویت یک برند را میسازد و هرچه محتوای وبسایت بهینهتر و بهروزتر باشد، ترافیک بیشتری نیز جذب خواهد کرد. اساسا در بازاریابی دیجیتال هدف اصلی فروش می باشد، البته فروش بیشتر به همراه داشتن مخاطبان هدف گسترده تر.

و بخش دیگر کار را بیرون از وبسایت شما طوری انجام میدهد که شما دسترسی مستقیم به آن ندارید! گفتیم که عادات خرید در مشتریان تغییر کرده و حالا بیشتر مردم قبل از خرید، به دنبال دریافت اطلاعات موثق و مفید هستند تا بر این اساس انتخاب خود را انجام دهند. همچنین شما در مواردی که با افت شدید ترافیک رو به رو می شوید نیز ممکن است به دنبال یک شرکت سئو بروید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ می تواند در آینده های بسیار دور نیز به مراتب گسترده تر از چیزی که اکنون است نمایان شود. در بازاریابی درون گرا، تبلیغات و محصولات بر اساس نیاز مشتریان طراحی میشود و هدف آن، جذب مشتری به سمت کسبوکار است و از این طریق اعتماد و وفاداری مشتریان را تقویت میکند. برای سفارش طراحی سایت و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ما شوید.

دیجیتال مارکتینگ

با این حال، فقط به این دلیل که در حال ایجاد محتوا هستید، به این معنی نیست که بازاریابی محتوا انجام میدهید. برای انجام این کار، باید از ابزارهای مربوطه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه به دست آید. هدف از استراتژیهای «دیجیتالی برونگرا» (Digital Outbound)، ارائه پیام بازاریابی برای جذب تعداد بالایی از مخاطبان در فضای آنلاین است. الان با معرفی ساختارها میخوایم وارد فضای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بشیم. منظور از بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)، بهاختصار (SEM)، تبلیغات آنلاین پولی در موتورهای جستجو برای افزایش حجم ترافیک وبسایت است. تبلیغات دیجیتال شکلی از دیجیتال مارکتینگ گردشگری است که در آن آژانسها، هتلها و دیگر فعالان صنعت از فناوری اینترنت برای ارائه تبلیغات استفاده میکنند. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از بازخورد تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغات بر اساس این داده ها نیز بر عهده مدیریت دیجیتال مارکتینگ است. برای ایجاد یک برنامه موفقیتآمیز، باید مخاطبین هدف خود را بهعنوان یک شخصیت خریدار، بهصورت واضح مشخص کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای مثال، تبلیغات پرزرقوبرق بالای صفحه وبسایتها، از انواع روشهای بازاریابی دیجیتالی برونگرا است که یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند، ارائه میدهد. در نتیجه، تبلیغات در این زمینههای سبب آگاهی مشتری از کسبوکار شما خواهد شد. با پیشرفت تکنولوژی، دیجیتال مارکتینگ بخش ضروری از استراتژی تبلیغاتی برای افزایش فروش و بهبود آگاهی از برند شما خواهد بود؛ شما چه صاحب یک استارتاپ نوپا باشید یا مدیرعامل یک کسبوکار موفق، باید برای به دست آوردن مشتری بالقوه و فروش آنلاین خود، به یادگیری این شاخه از بازاریابی بپردازید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب و کار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و باید از نوع آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهی بخش باشد. پیش از این، در مقاله ۹ ویژگی یک وب سایت کسب و کار گردشگری به این موضوع پرداختهایم.

اجازه دهید از خودمان، آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت شروع کنیم که به طور خلاصه و تیتروار ما چه مباحثی را در داخل این فصل آموزش میدهیم. اگر در توضیح تصویر خود، متنی توصیفی و مناسب بنویسید، ابزارهای صفحهخوان میتواند این توضیح را برای کاربر بخواند و او را در جریان وجود یک عکس قرار دهد. اگر میخواهید پیشرفتهای خوبی در کسبوکار خود مشاهده کنید یا فروش خود را افزایش دهید، باید از آموزش دیجیتال مارکتینگ شروع کرده ووارد این حوزه شوید. در بخش بعدی تعدادی از ابزارهای رایگان حوزه سئو را با شما به اشتراک میگذاریم.