انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics

انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics

این روش بیشتر برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان ندارد به شکل مسقیم به کشور صادر شود و کانتینری که حامل کالا می باشد از یک کشتی به کشتی دیگر جهت ارسال منتقل می شود. در این مقاله از آتا اکسپرس به بررسی انواع روش های حمل و نقل کالا می پردازیم. به طور خلاصه نتیجه می‌گیریم که روش های حمل کالا متفاوت می باشند و انتخاب مناسب ترین آنها برای شما بسته به اولویت نیازهایتان. دارد درک شما از میزان ارزش کالا و زمان مورد نیاز برای رساندن کالا به مشتری گزینه هایی مهمی برای انتخاب روش مناسب برای حمل می‌باشد.

قوانین حاکم بر حمل و نقل دریایی ایران

این کشتی ها می تواند برای اهداف نظامی، حمل مسافر و کالا به کار گرفته می شود. اما حقیقت این است که بسیاری از کشتی هایی که در اقیانوس ها حرکت می کنند به منظور حمل و نقل بین المللی بار هستند. ساختار کلی کشتی های باری با یکدیگر متفاوت است و البته از نظر مسیر نیز این کشتی ها باهم فرق دارند. فلات ایران از خاستگاه‌های قدیمی تمدن در جهان است که به واسطه دسترسی به آب‌های آزاد جهان، سابقه طولانی در زمینه تجارت دریایی دارد. عمده واردات کالا به کشور و همین طور صادرات نفت از ایران، با کشتی و از طریق بنادر صورت می‌گیرد. بنابراین در ایران نیز، حمل‌ونقل دریایی اصلی‌ترین روش حمل‌ونقل بین‌المللی کالا است.

روش حمل و نقل دریایی برای تجارت بین المللی

کالاهایی که با کشتی حمل می‌شوند قطعاً وزن و حجم زیادی دارند و همچنین شرایط حمل و نقل باید به‌گونه‌ای باشد که با توجه به طولانی شدن زمان حمل و نقل، خسارت و تلفات جانی در پی نداشته باشد. البته شرایط جغرافیایی کشور مقصد تعیین‌کننده نیز می‌تواند در شرایط و نحوه حمل و نقل کالا تأثیرگذار باشد. حمل و نقل دریایی کالا از بنادری که امکان ارسال کالا به صورت مستقیم به ایران نمی باشد , https://www. transemartlogistics.com به روش کراس استافینگ می باشد. در این روش کانتینر حاوی محموله از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال می بابد. در مورد محمولات ارسالی به بنادر کشورمان معمولا این عملیات در بندر جبل علی صورت می گیرد.

  • انتقال و تخلیه ی بار ، هم ابتدا و هم انتهای کار ، بسیار راحت و سریع صورت می‌گیرد.
  • شرکتهای حمل و نقل دریایی از این روش برای حمل بارهای فاسد نشدنی یا فاسدشدنی استفاده می‌کنند و بارهای فاسدشدنی را در کانتینر یخچالی قرار می‌دهند.
  • به عنوان مثال اگر در شرایط بحران دریایی ناخدا تصمیم بگیرد برای نجات جان افراد، کالاها را در آب بیاندازد خسارت وارده باید بین افراد ذی‌نفع تقسیم شود.
  • با این حال بیش از نود درصد روش های حمل دریایی با کانتینر صورت می‌گیرد.

تمام حقوق مادی و معنوی سایت برای شرکت حمل و نقل جاده ای پرواز بام محفوظ می باشد. بلکه حمل بار را به هر جایی که صاحب کالا درخواست دهد، انجام می‌دهند. اگر بار شما به اندازه ظرفیت یک کانتینر کامل نیست، این روش برای شما مقرون بصرفه‌تر است. در این روش حمل کننده بار، محموله شما را در کنار سایر بارها درون کانتینر قرار می‌دهد. تا اینجا، درباره انواع کشتی‌ها و همین طور مسیرهای حرکتی دریایی توضیح داده شد.

در این بین، مهمترین شیوه‌های حمل بار با کشتی به صورت کانتینری و فله انجام می‌شود. در این روش حمل می‌توان محموله‌های گوناگون را ترکیب کرد و پس از آن در خطوط جداگانه به مقصد رساند. حمل ترکیبی معمولا به عنوان روشی مقرون به صرفه شناخته می‌شود.

انواع روش های حمل و نقل کالا

کتاب شیمی مواد غذایی.