پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | kasrasaran

نور خورشید و گرما باعث روان شدن روغن، خروج روغن از بین قطعات شده و در نتیجه بروز صدمات جدی می‌شود. پکینگ پنوماتیک یا نیوماتیک یکی از انواع تجهیزات آب بندی است که در صنایع استفاده می شود. ثابت شده است که شیرهای پینچ عملکرد بهتری دارند و بر سایر انواع شیرها مانند شیرهای توپی، شیرهای پروانه ای و شیرهای دیافراگمی برتری دارند.

پینچ ولو ، آشنایی با کارکرد،مزایا،معایب و انواع پینچ ولو آراد پیشه شاره | kasrasaran

استفاده از شیلنگ های انعطاف پذیر، سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک را به سیستم های انعطاف پذیری تبدیل می کنند که در آنها از محدودیت های مکانی که برای نصب سیستم های دیگر به چشم میخورد خبری نیست. بدنه پینچ ولو از مواد طبیعی و مصنوعی که خواص مقاومتی خوبی دارند ساخته می شوند. این مدل ولوها مناسب برای مواد آبکی مانند آهک، مایعاتی با ذرات معلق بالا و سیستم هایی که مواد پنوماتیک را حمل می کنند، هستند. این پکینگ ها در ابتدای میله جک ها قرار می گیرند و حداکثر میزان آب بندی را در سیلندر جک ها به ارمغان می آورند. این در حالی است که برای قطعات دارای حرکت رفت و برگشتی مانند پیستون، لازم است که از دو پکینگ استفاده شود. حداکثر فشار کاری پینچ ولو دستی و کنترلی بستگی به نوع و اندازه اسمی دارد و بین 3 تا 40 بار است.

ساختار سیستم پنوماتیک

پس از فشرده شدن هوا توسط کمپرسور، هوا در مخزنی با فشار بالا ذخیره می گردد. این قسمت به اندازه کافی بزرگ بوده و تمام هوای فشرده شده توسط کمپرسور را می تواند در خود نگه دارد. باید دقت داشته باشیم که در هوای اطراف ما، رطوبت، گرد و غبار و ذرات دیگر وجود اینجا حرکت کنید دارد. همچنین در فرایند کمپرس شدن، دمای هوا به مقدار قابل توجهی بالا می رود.

مشخصات فنی پنوماتیک

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از فیلتر هوا استفاده می شود. در این نوع سیلندر هوای فشرده فقط به یک طرف از سیلندر وارد شده و بر پیستون نیرو اعمال می کند. در این نوع سیلندر فقط در یک جهت کار انجام می دهد و عمل برگشت توسط نیروی فنر تعبیه شده در ساختمان داخلی عملگر و یا اعمال نیرو از بیرون امکان پذیر می گردد. سلونوئید ولو یا شیر برقی یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در سیستم پنوماتیک است. سلونوئید برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده می شود.

  • برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از فیلتر هوا استفاده می شود.
  • وقتی سیگنال خاموش یا قطع شود، دیسک به صورت اتوماتیک به محل اولیه خودش برگشته و در حالت (OFF) قرار می گیرد.
  • از شیرهای راه دهنده به منظور قطع و وصل انرژی هوای فشرده استفاده می شود.
  • در شکل های زیر به طور مثال عملکرد دو نمونه کمپرسور هوا، اولی کمپرسور پیستونی و تصویر بعد کمپرسور هوای دورانی را نشان می دهد.
  • سیستم پنوماتیک در صنایع نفت و پتروشیمی، کاغذ سازی، فولاد، صنایع هوایی و دندان پزشکی کاربرد دارد.

در این سیلندر نیروی پیستون از طریق یک تسمه به لغزنده منتقل می شود. زمانی که شفت این کمپرسور شروع به چرخش می کند، هوا به وسیله پره ها در جهت شعاعی جریان یافته و شتاب ملکول های آن افزایش می یابد. زمانی که شفت این کمپرسور شروع به چرخش می کند، هوا بوسیله پره ها در جهت محوری جریان یافته و شتاب ملکول های آن افزایش می یابد. ۵- هوای فشرده ایمنی بالایی دارد بدین مفهوم که باعث ایجاد انفجار، آتش سوزی، برق گرفتگی و اتصالی نمی شود. ٢- هوای فشرده را می توانید توسط خطوط لوله به نقاط دلخواه منتقل نمایید. ١- هوا همیشه و همه جا به اندازه کافی وجود دارد و هر مقدار که بخواهید می توانید هوای فشرده تولید نمایید.

دوربین مدار بسته آنالوگ.