پینچ ولو چیست؟ سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | کسری ساران

هنگامی که هوای تحت فشار به دریچه اعمال می شود، آستین لاستیکی را به سمت پایین فشار می دهد، همانطور که در شکل (۱-پینچ ولو-ب) مشاهده می شود. هنگامی که آستین لاستیکی کاملاً فشرده می شود، جریان مسدود می شود و دریچه بسته می شود. در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی پینچ ولو ها برای استفاده با دوغاب ها و محصولات گرانولی مانند ماسه، سیمان، شن، الیاف نساجی، کربن، پودر، گلوله، خرد کردن، قطعات شیشه و غیره مناسب هستند. ما در هلدینگ مهندسی بازرگانی آتی تابناک سپند هدف خود را بر آن داشته ایم حامی و پاسخگوی همه نیازهای مشتریان خود باشیم. تأمین و عرضه انواع شیرهای صنعتی (Industrial Valves) از برندهای اورجینال و محبوب گام دیگری است که هلدینگ مهندسی بازرگانی آتی تابناک سپند در جهت مرتفع سازی نیازهای مشتریان خود در صنایع مختلف لبنی، غذایی، نوشیدنی، نفت و پتروشیمی و صنایع شیمیایی و دارویی برداشته است.

  • پینچ ولوهای بدنه باز عموما برای سیالات غیر مضر، فشارها و دماهای پایین طراحی شده اند .
  • با سلام فروشگاه تیونکس با بیش از ۱۱ سال سابقه درخشان در زمینه واردات و توزیع لوازم یدکی تویوتا در خدمت شما بزرگواران هست

    لوازم یدکی تویوتا …

  • در شرایطی که ذرات جامد و رسوبات جداره غلاف را می پوشانند، غلاف لاستیکی حین عملکرد کلیه این رسوبات را از خود جدا کرده و به سمت خروجی شیر هدایت می کند.
  • از ویژگی‌های پینچ ولو نیوماتیک آوند می‌توان به قابلیت خود پاک کنندگی ، مقاومت بالا در مقابل سایش ، مقاومت بالا در مقابل خوردگی ، تعمیرات و نگهداری آسان و با هزینه پایین ، قیمت مناسب و … اشاره کرد.
  • لوله های پینچ از جنس لاستیک طبیعی و یا مصنوعی و گاهی اوقات پلاستیک ساخته می شوند که از مقاومت خوبی در برابر سایش برخوردارند.

پینچ ولو چیست؟ سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | کسری ساران

در داخل بدنه و مسیر عبور سیال و رسانه در پینچ ولو یک لایه الاستومرelastomer قرار دارد که به طور خاص با یک آب بندی موثر طراحی شده است. شیر گلویی یا پینچ ولو چیست و چگونه کار می کند؟شیر گلویی یا «پینچ ولو» (Pinch Valve)، یکی از انواع valve با عملکرد خطی است که از یک مجرای انعطاف پذیر لاستیکی تشکیل می شود. همانطور که می دانید شیرآلات صنعتی نقش بسیار مهمی در صنایع امروز دارند و برای نیاز های مختلف به شکل های بسیار متنوعی طراحی و توزیع می شوند که  پینچ ولو یکی از انواع شیرآلات صنعتی است که در این مطلب به بررسی این شیر دو طرفه می پردازیم. این لوله قسمت های مکانیکی ولو را از مدیا و سیالی که از شیر عبور می کند جدا می کند.

تماس در ساعات اداری

یکی از محاسن آن قابلیت نصب انشعابات سیستم هوای فشرده از دو طرف شیر می‌باشد. از ویژگی‌های پینچ ولو نیوماتیک آوند می‌توان به قابلیت خود پاک کنندگی ، مقاومت بالا در مقابل سایش ، مقاومت بالا در مقابل خوردگی ، تعمیرات و نگهداری آسان و با هزینه پایین ، قیمت مناسب و … اشاره کرد. همچنین از آن در سیستم‌های انتقال آب ، سیستم‌های انتقال بخار ، انتقال سیالات شیمیایی و خورنده ، سیالات ساینده و اسلاری و … استفاده می‌شود. شیر پینچ نوعی از ولوها با بدنه انعطاف پذیر با یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی جریان سیال را کنترل کند.

شیرآلات صنعتی ، شیر پینچ ولو

پینچ ولوها، ساده‌ترین طراحی شیر، شامل هر شیری با بدنه الاستومری انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را با استفاده از مکانیزم یا فشار سیال نزدیک کرد تا جریان قطع شود. پینچ ولوها شیرهای های حرکت خطی هستند که می توانند برای راه اندازی، توقف و شیر گاز رسانه ها از طریق یک سیستم استفاده شوند. پینچ ولو بدنه باز که جنس بدنه در آن ها از فولاد های ساختمانی و فولاد های ضد زنگ می باشد برای سیالات غیر مضر،فشار ها و دماهای پایین به کار برده می شوند.از قابلیت های آن ها تحمل ناهم مرکزی های اندک و جلوگیری از انتقال لرزش های سیستم می باشد.وزن کم و تعمیر راحت آن ها از مزیت این نوع شیر ها به شمار می رود. شیرهای پینچ ولو نیوماتیک (پنوماتیک) بهترین راه حل برای قطع و وصل و کنترل سیالات ساینده ، خورنده و سیالات حاوی الیاف مانند ، پودر های حاوی گلوله های گرانول و سیالات حاوی اجرام خارجی شیرآلات صنعتی شرکت صلب می باشد. شیر پینچ حرکت خطی (Linear) دارد و برای قطع و وصل و تنظیم جریان مورد استفاده قرار می گیرد. در شیر پینچ از لوله لاستیکی استفاده می شود؛ این لوله به لوله پینچ (Pinch Tube) معروف است و مکانیزمی که با آن جریان را کنترل می کند نیز به مکانیزم پینچ معروف است.

در این مقاله به بررسی ساختار پینچ ولو، مزایا، معایب و کاربردها این مدل ولو در صنعت می پردازیم. پینچ  ولو ساده­ ترین ولو طراحی شده در صنایع است و مزایای زیادی نسبت به شیرهای معمولی دارد. ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا بتوانیم به خوبی پینچ ولو و عملکرد و کاربردهایش را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب یک پینچ ولو راحت باشید.آرزوی شرکت مبین فولاد آسیا این است که همواره به مشتریان و همراهانش یاری برساند و ایشان را در امر  ضایعات آهن،حوضه فولاد ،شیرآلات صنعتی و دیگر حوضه ها یاری کند. همانطور که در شکل (۱-پینچ ولو-الف) مشاهده می کنید، دریچه در موقعیت عادی (بدون فشار) باز است.