حسابداری مالیاتی تخصصی برهان

حسابداری مالیاتی تخصصی برهان

امروزه نمی‌ توان یک حسابدار مالیاتی ماهر و مجرب با دستمزد مناسب و باصرفه یافت؛ بنابراین می‌توان گفت گزینه استخدام حسابدار منتفی است و دیگر نمی‌ توان بر آن اتکا کرد. می‌توان گفت امور مالیاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های امور مالی برای هر کسب و کار به حساب می‌آید. حساسیت این امور به قدری زیاد است که انجام ندادن درست و به موقع آن‌ها می‌تواند خسارات بسیار بزرگی را به برای کسب و کار ها به بار آورد.

عقد قرارداد با شرکت خدمات حسابداری مالیاتی

هدف حسابداری مالیاتی نیز نظارت بر وجوه نقد و غیر نقدی است که وارد سازمان می‌شود یا از آن خارج می‌شود و با افراد و نهادهای مختلف دوره حسابداری در تبریز ارتباط دارد. هدف حسابداری رسیدگی به موضوع مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت‌های مالیاتی، محاسبه هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویق‌ها و جریمه‌های مالیاتی و … است. به طور واضح هدف اصلی حسابداری مالیاتی جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی سنگین و بهره مند ساخت واحد اقتصادی از معافیت های مالیاتی و تشویق‌های مالیاتی است تا بتواند با استفاده از این موارد از تضرر شرکت جلوگیری و سودی به آن برساند. حسابداری مالیاتی، رویکردی است که در آن اطلاعات مالی شرکت‌ها و افراد به منظور ارائه گزارش‌ها و پرداخت مالیات به مراجع مالیاتی مربوطه، ثبت و تنظیم می‌شود. این حسابداری براساس قوانین و مقررات مالیاتی هر کشور، از جمله قوانین مالیاتی محل فعالیت شرکت یا افراد، اجرا می‌شود.

  • شما میتوانید برای دریافت خدمات حسابرسی با همکاران ما تماس بگیرید و تخصصی ترین خدمات را از شرکت حسابداری آریا تهران دریافت کنید.
  • حسابدار مالیاتی یا مشاور مالیاتی کسی است که اول از همه تجربه زیادی در این حوزه داشته باشد و مدرک حسابداری مالیاتی را به صورت دانشگاهی و یا فنی و حرفه ای دریافت کرده باشد.
  • بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ، در طول اجرای برنامه ( ۱۳۹۴ – ۱۳۹۰ ) تسلیم اظهار نامه در موعد مقرر ، شرط برخورداری از هر گونه معافیت مالیاتی است .

سازمان امور مالیاتی می تواند برای برخی از اصناف و مشاغل و در مناطق مقنضی ، در هر سال درآمد مشمول مالیات تمام یا برخی از مؤئیان مشمول بند ( ج ) ماده ۹۵ ( ق.م.م ) را با نظر اتحادیه مربوط تعیین و مالیات متعلقه را که قطعی خواهد بود ، وصول نماید . البته این‌گونه نیست که شما صرفا برای استفاده از خدمات حسابداری امور مالیاتی با شرکت خدماتی قرارداد ببندید؛ بلکه شما می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز خود را از این شرکت‌ها تقاضا کنید. عموما تمامی خدمات مرتبط به حسابداری، مالی، حسابرسی و مالیاتی در این شرکت‌های خدماتی موجود است و مشتریان همواره می‌توانند نسبت به عقد قرارداد برای استفاده از این خدمات اقدام کنند. بنابراین عقد قرارداد برای اعزام حسابدار مالیاتی در تهران کاملا ممکن است و می‌توان این خدمات را برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیشنهاد کرد.

چه چیزی باعث شده حسابداری مالیاتی به عنوان یک تخصص شناخته شود؟

کاربرد حسابداری مالیاتی همواره از مهمترین بخش های امور مالی هر کسب و کار محسوب می شود و علت آن حساسیت این موضوع است. رسیدگی درست و تخصصی به موضوع امور مالیاتی هر کسب و کار می تواند از متضرر شدن یک کسب و کار جلوگیری کند و سهل انگاری در این موضوع می تواند خسارات زیان باری بر شرکت وارد نماید. به همین دلیل در بسیاری از شرکت ها اعم از شرکت هایی با سایز بزرگ و حتی شرکت های سایز متوسط نیز از افراد و حتی تیم های تخصصی در زمینه مالیات بهره گرفته می شود. جالب اینجاست که کاربرد حسابداری مالیاتی به قدری موضوع پراهمیت و تخصصی استراتژیک محسوب می شود که در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک نیز دو گرایش حسابداری مالیاتی و مالی در نظر گرفته شده است. اگر شما فردی هستید که به دنبال کمک برای آماده سازی و پر کردن اظهارنامه مالیات شخصی خود هستید، پس یک حسابدار مالیاتی معمولی احتمالا کافی خواهد بود که باز هم توصیه می شود از اشخاص حرفه ای و خبره مشورت بگیرید. با این حال، اگر تصمیم دارید که برای انجام امور مالیاتی خود در سطح پیشرفته و قوی به یک حسابدار مالیاتی مراجعه کنید پیشنهاد می شود که با افراد متخصص و معتبر در این زمینه فعالیت داشته باشید و خیال خودتان را از جرایم و مشکلات مالیاتی آتی راحت کنید.

یکی از زیرمجموعه‌های حسابداری، شامل حسابداری مالیاتی خواهد بود که توسط آن رویدادهای مالی بررسی خواهد شد. این نوع حسابداری بیشتر برای مالیات و تهیه کردن اظهارنامه‌های مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه حسابداری مالیاتی در بنگاه‌های اقتصادی، کسب و کارهای بزرگ و کوچک و … استفاده می‌شود.

برای خرید اسانس انار اینجا کلیک کنید.