چگونه چای دم کنیم؟ معرفی انواع چای و رفع همه مشکلات | OkChay

برای تولید چای شکسته ابتدا همه‌ی برگ‌های بوته‌ی چای را می‌چینند و سپس ساقه را از آن جدا کرده و برگ‌های درشت چای را خرد می‌کنند. این نوع چای از چای قلم ریزتر بوده و بیشترین سهم از تولید هر کارخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. چای شکسته به دلیل همین ریز‌تر بودن زودتر دم می‌آید و برای کسانی که می‌خواهند چایشان هرچه زودتر دم بکشد بسیار مناسب است. اگر این چای در فصل بهار برداشت شده باشد عطر و طعم بسیار خوبی داشته و به آن چای شکسته ممتاز نیز می‌گویند. چای قلم از برگ های درشت به همراه مقداری ساقه تشکیل شده.

برای دم کردن این گیاه نکته اول اینه که تعداد افرادی که قراره مصرفش کنن رو در نظر بگیرین. تازه اینکه تلخی طعم چای سبزتون چقدر باشه هم روی مقدار اون برای دم کردن تأثیر داره. • در طول دم کشیدن 1 یا 2 بار با قاشق چایخوری برگ ها رو داخل قوری هم بزنید؛ یا دسته قوری رو بگیرید و به حالت دورانی کمی حرکتش بدید، تا برگ ها داخل قوری خوب هم بخورن و عصاره برگ بهتر آزاد بشه. برای خرید و آشنایی بیشتر با انواع چای به صفحه کتگوری چای ایرانی لاهیجان در سایت عطر گیلان مراجعه کنید.

  • به دلیل اینکه مصرف روزانه چای بین ما ایرنی ها بسیار زیاده؛ برای حفظ سلامتی و تندرستی بهتره از نوشیدن چای حاوی رنگ و اسانس پرهیز کنیم.
  • به یاد داشته باشید، چای سبز زمانی که بیش از حد گرم می‌شود تلخ می‌شود، بنابراین فقط دمای آن را بررسی کنید.
  • اگر می خواهید چای طعم قوی تری پیدا کند توصیه می کنیم که از برگ های بیشتری برای تهیه ی آن استفاده کنید و زمان دم کشیدن را بیشتر نکنید چون مزه ی آن تلخ می شود.
  • توجه داشته باشید که برگ های چای سیاه اندازه های متفاوتی دارند، اگر چای سیاه دارای برگ های بزرگتر است، توصیه می شود که 1 تا 2 قاشق غذا خوری چای سیاه استفاده کنید.
  • چای‌ها را می‌توان معطر کرده و با طعم‌های بسیار لذتبخش دیگری نوشید.
  • در نحوه‌ی صحیح دم کردن چای ایرانی این نکته را در نظر داشته باشید که چای ایرانی دارای درجه‌بندی مختلفی می‌باشد.
چگونه چای دم کنیم؟ معرفی انواع چای و رفع همه مشکلات | OkChay در طول مدت دم آوری میتوانید از یک گرمکن (وارمر) استفاده کنید به گونه ای که دما بالاتر و پایینتر نرود . تاثیر اکسیژن بر روی کیفیت نهایی چای هنوزثابت نشده و اطلاعات موجود در دست هنوز مستند و مشخص نیستند . پس قضاوت را به شما واگذار میکنیم .شما میتوانید با در دست داشتن اطلاع کافی از عوامل کیفی آب را از منبعی که از دید شما کیفیت بیشتری ایجاد میکند تهیه کنید و با آن چای دم کنید . آب مورد استفاده برای دم آوری چای باید پی اچ خنثی یعنی 7 داشته باشد تا طعم نوشابه چای را ترش یا تلخ نکند . دم آوری چای ، ایستگاه پایانی مسیر پر چالش چای بعد از داشت ، برداشت و فرآوری است و بی دقتی در این بخش میتواند زحمات همه کسانی که برای کیفیت چای شما تلاش کرده اند را از بین ببرد . از جمله افرادی هستید که نحوه دم كردن چاي ايرانی را نمی‌دانید؟ آیا زمانی که چای ایرانی دم می‌کنید بوی خامی می‌دهد و رنگ مورد نظر شما را ندارد؟ ممکن است بسیاری از افراد گمان کنند آماده کردن چای کار بسیار ساده‌ای است.

تی تایم ایران فروشگاه اینترنتی چای و دمنوش

افرادی که تصور اشتباه در مورد چای با کیفیت ایرانی دارند احتمالا با روش درست دم کردن چای آشنا نیستند. اگر چایی که استفاده می‌کنید خاک دارد، چای خشک را قبل از دم کردن بشویید. این‌کار باعث می‌شود اگر غباری بر روی آن باقی مانده باشد از بین برود و هنگام دم کشیدن چای شفاف و روشن‌تری آماده سرو می‌شود. معمولا محصولات مرغوب خاک ندارند یا خاک آن‌ها بسیار اندک است. همراه باشید تا با بهترین روش دم کردن چای ایرانی آشنا شوید.

۱- مرحله پلاس