ثبت نام اظهارنامه سازمان امور مالیاتی اشخاص حقیقی 1402 زمان صاحبان مشاغل ۱۴۰۲ | تکس مپ

در صفحه باز شده اطلاعات هویتی خود را مشاهده می‌کند که در صورت عدم نیاز به تغییر در آن‌ها می‌توانید دکمه ذخیره را فشار دهید. صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه یا مراجع ذیربط. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. برای این کار کافیست در سطر های پایین تر فایل مربوطه را دانلود نمایید .این فایل ها با ویرایش های جدید بروز رسانی خواهد شد . اشتباهات ناشی از محاسبه ارقام اگر باعث خطا در بستانکاری یا بدهکاری گردد .

نرخ مالیات اشخاص حقوقی (شرکت ها)

گروه دوم کسانی هستند که بین یک تا سه میلیارد تومان درآمد داشته‌اند و افراد باقی مانده در گروه سوم جای می‌گیرند. در تکمیل توضیحات بالا باید در نظر داشته باشیم که، به موازات هر وظیفه اجتماعی، اساسا قانونگذاران باید ضمانت اجرای خاصی را در قالب قانون در نظر بگیرند ،این همان قانون و نظام مالیاتی است. پرداخت مالیات به یک رکن مهم و اساسی در سازمان بودجه کشورمان بدل شده است. مالیات پرداختی توسط شرکت ها و صاحبان درامد در هر کشور مانند اهرمی قوی برای اداره و سازماندهی امور مالی دولت محسوب می شود . شرکت و موسسه‌ای که در اداره ثبت شرکت‌ها نامشان و نشان تجاری آنها ثبت و احراز هویت شده است شامل اشخاص حقوقی می‌شوند.

  • همواره باید اختلاف تراز دارایی ها و بدهی ها برای ارسال اظهارنامه مالیاتی، صفر شود.
  • مجموعه صدرا محاسب بصیر، ۱۰ سال پیش، با هدف تامین نیازهای حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی تاسیس شد.
  • تسلیم اظهارنامه با استفاده از اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد، بنابراین ضروری است مؤدیان نسبت به تکمیل ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام اقدام نمایند.
  • توجه کنید که پس از تایید نهایی اطلاعات الکترونیکی وارد شده به منظور صدور اظهارنامه الکترونیکی در سال مالیاتی مزبور، بایستی کد رهگیری از سیستم دریافت کنید که ملاک دریافت اظهارنامه شما است.

بنابراین اشخاص حقوقی مربوط به حقوق عمومی به محض ایجاد، شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند و اصولاً نیازی به ثبت آنها نیست. البته ممکن است ثبت اشخاص حقوقی حقوق عمومی به موجب قانون خاص لازم باشد، مانند شرکت واحد سهامی اتوبوسرانی عمومی که طبق ماده‌ی یک آئین نامه‌ی اجرای قانون تأسیس شرکت اتوبوسرانی باید براساس مقررات قانون تجارت به ثبت برسد. عدم تسلیم اظهارنامه شخص حقیقی در زمان مشخص شده محرومیت از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مالیاتی به همراه دارد و برای اشخاص حقیقی 10 درصد جریمه تعلق خواهد گرفت. درآمد اجاره املاک و سود سپرده بانکی، انتقال حساب بین بانکی شخص در محاسبات سقف تعیین شده، آورده نمی شود. موسسه بانکی سطح گردش حساب هر شخص را حداکثر پس از 48 ساعت از زمان وقوع هر تراکنش محاسبه می نماید.

برای این منظور اظهارنامه‌ای تکمیل کرده که شامل کل درآمدها و کل هزینه و استهلاک و حقوق کارمندان و …می‌باشد و پس از کسر معافیت مالیاتی، مبلغ مالیات سالیانه نیز محاسبه می‌گردد. کارشناسان سازمان امور مالیاتی نیز به شرط صحت مطالب و کامل بودن مدارک و عدم تخلف از قوانین ثبت دفاتر و اظهارنامه و … آن را مورد پذیرش قرارداده و با توجه به آن مالیات محاسبه شده را دریافت می‌نماید. در صورت عدم پذیرش اظهارنامه مالیاتی یا عدم ارائه آن به سازمان امور مالیاتی، ممیز مربوطه به صورت علی الرأس مالیات را محاسبه نموده و به مودی اعلام می‌نماید و نظر ممیز و کارشناس سازمان امور مالیاتی ملاک پرداخت مالیات می‌باشد.

مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی

ثبت نام اظهارنامه سازمان امور مالیاتی اشخاص حقیقی 1402 زمان صاحبان مشاغل ۱۴۰۲ | تکس مپ

انفرادی به این معنا که شخص به تنهایی دارای یک کسب و کار می‌باشد و مشارکتی به منزله داشتن شرکای کاری می‌باشد. فقط در مورد ارائه اسناد و مدارک، هر گروه نسبت به گروه بالاتر خود یک سری مدارک کمتری ارائه می دهد. مدارکی که برای اشخاص گروه اوّل مورد نیاز است دفاتر روزنامه و دفاتر کل می‌باشد که می‌بایستی در نگهداری آن‌ها دقت داشته باشند و طبق استانداردهای سازمان امور مالیاتی نگهداری شوند. در مورد زمان رسیدگی حساب هاف سازمان امور مالیاتی تا 5 سال بعد از پایان هر سال فرصت رسیدگی به حساب اشخاص را دارد.

فهرست آموزش و توضیحات

لوازم جانبی دوربین مدار بسته.