جدول مشخصات فنی دنا+ ویژگیهای ایمنی و رفاهی

شمع نور از قدیمی ترین کمپانی های تولید کننده ی شمع خودرو در ایران است. یکی از دلایل اصلی این موضوع سیستم تعلیق و پلت فرم قدیمی خودرو است که نسبت به خودروهای روز هنوز جای کار بسیار دارد و بهراحتی ناهمواریها و دستاندازها را به داخل کابین منتقل میکند. سمند ELX دومی هم با موتور EF7 که یک موتور ملی است (حجم ۱۶۴۵سی سی) با چهار کد به بازار ارائه میشود. در تمام ماشین های ایران خودرو یک باتری فابریک وجود دارد. ماشین دنا همانند بسیار دیگر از ماشین های تولیدی ایران خودرو از ضعف سیستم انتقال قدرت در بخش دیسک و صفحه کلاچ بهره میبرد و امیدواریم که این مشکل هم در دنا پلاس رفع شده باشد. البته دنا پلاس کمی بعد از دنا معرفی شد و با بهروزرسانیهایی که تجربه کرد، از نظر طراحی و آپشن گزینه بهتری به شمار میرود.

4. مجهز به تنظیم زاویه ی نور چراغ های جلو. هم چنین بر روی این چراغ ها دیلایت هم به صورت استاندارد تعبیه شده اند. با توجه یه اینکه در ساخت دنا از پلتفرم تقویت شده سمند استفاده شده است سواری نرم و راحت خصوصا درطول مسیرهای صاف و بلند دارد و در جادههای پر پیچ و هم با توجه به تکنولوژی ساختش بر روی راحتی راحتی سواری دنا میتوان حساب باز کرد اما در کل میتوان در مورد سواری دنا و کیفیت راندنش امتیاز خوبی داد. قیمت کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۹۹ نیز نسبت به اول ماه ۶ میلیون کاهش قیمت داشته است همچنین مشاهدات حاکی از آن است که کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۱۲ میلیونی به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است. ما به این نکته اشراف داریم که در بازار با این رنج قیمتی جز چند انتخاب چینی هیچ گزینه ایی نمیتواند در صفر کیلومتر ها شما را شگفت زده کند اما میدانیم که دنا پلاس با این حجم از امکانات خوب و طراحی بروز شده روزی قربانی پیشرانه های سوال برانگیز EF7 خواهد شد .شاید آن زمان تمامی ظرفیت فروش ایران خودرو تکمیل باشد ولی این مالک نگون بخت این خودرو است که وقتی زمان گارانتی خودرو سپری میشود از ترس خرابی پیشرانه و عدم پذیرش مکانیک ها مجبور به تمدید گارانتی با مبالغی قابل توجه شود.

شرکت ایران خودرو پس از سال 96 تصمیم گرفت از باتری استفاده کند که در همه تیپ های قابل استفاده باشد که امروزه از باتری 50 آمپر استفاده می کند ولی در بعضی از تیپ های قبل از 96 باتری های 55 آمپر دیده سایت kiyankhodro می شود. ابتدا شرکت ایران خودرو برای هر تیپ یک باتری خاصی تولید کرد بعضی از ان ها 55 آمپر و بعضی از آن ها 50 آمپر بودند. دنا در نسخه های اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر است ولی در نسخه های اولیه دنا شاهد بودیم که در بعضی موارد مالکان از کیفیت پایین ساخت ماشین شکایت داشتند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل ماشین را برطرف کرده اند و همه ی دنا پلاس ها کیفیت یکسانی دارند. دنا EF7 در نسخههای اولیه دارای مشکلات برقی متعدد بوده، بنابراین اگر قصد خرید نمونهي کاکردهی آن را دارید به این نکته دقت لازم را داشته باشید. تیم کارشناسی اتوصافکار برای آن که شما بتوانید در کوتاهترین زمان مطمئن ترین و بهترین تعمیرگاه های پژو 206 در تهران را در نزدیکی محل سکونت تان پیدا کنید پس از تخقیقات زیاد و گذر از فیلتر های فنی و تخصصی تعدای از این تعمیرگاه ها را برگزید و در این صفحه آن ها را معرفی کرد.

تا الان ما بهترین مارک باتری ماشین پژو 206 به شما معرفی کردیم و تمام ویژگی های آن را برای شما بیان کردیم. این مسئله زمانی نمود بیشتری دارد که شما پدال گاز را بهصورت ناگهانی فشرده و دور موتور بالا میرود چراکه آنگاه از صدای بیشازحد موتور کمی آزردهخاطر خواهید شد. زمانی که شما اقدام به سوختگیری میکنید مطمئن هستید که مدتزمانی زیادی را از صفهای طولانی پمپبنزینها در امان خواهید بود. نکته جالب اینجاست که ایران خودرو با آگاهی از چنین مشکل سادهای، که به راحتی میتوان راه چارهای برای آن اندیشید، هیچ اقدامی برای رفع آن نمیکند. با این وجود طراحی بروز شده این اتومبیل به عنوان یک بخش بسیار مهم در این اتومبیل می باشد. تم کلی کابین سورن پلاس مشابه همان سورن عادی است که به نسبت طراحی کلاسیک سمند ساده، حالت جوان پسندانه تری دارد و با اضافه شدن خطوط قرمز و فرمان جدید به جذابیتهایش اضافه شده است، سورن پلاس همچون سایر اعضا خانواده سمند، هم بر روی صندلیها و هم داخل صندوق عقب فضای مناسب و کارآمدی در اختیارتان قرار میدهد که به راحتی پاسخگوی نیازهای معمول یک خانواده خواهد بود.

دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند. چراکه مصرف 7. 7 لیتری موتور این خودرو و باک 60 لیتری مدتها شما را از سوختگیری مجدد بینیاز میکند. کارشناسان سپاهان باتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

اخیرا باتری های ماشین 70 آمپر با توجه به نیاز ماشین انتخاب مناسب تری به نظر می رسند. درآخر انتخاب با شماست ما هم از مزایای دنا پلاس گفتیم و از معایبش نیز چند نکته مهم را یادآور شدیم .اگر ماشین باز هستید و نهایتا هر دوسال خودرویتان را تعویض میکنید دنا پلاس خودروی قابل قبولی است و اگر نه! با روندی که ایران خودرو در حذف آپشن ها و تجهیزات رفاهی از خودروهای مختلف در پیش گرفته، دور از ذهن نخواهد بود که آپشنهای دیگری نیز از این خودروها حذف می شود. طراحان ایرانخودرو سعی کردهاند که با عضلانی طراحی کردن بخشهای جلویی خودرو یک چهره اسپرت و خشن را به این خودرو ببخشند که باید گفت موفق بودهاند. با توجه به اینکه در خودرو دنا از موتور قدیمی مشابه سمند استفادهشده، با مقایسه کیفی این خودرو با خودروهای همرده ایرانی و خارجی باید گفت قیمت این خودرو غیرواقعی و بیشتر از سطح امکانات و کیفیت آن است. دنا از شکل و شمایل خوبی برخوردار است و میتوان گفت به عنوان یک خودرویی با پلتفرم سمند بسیار بهتر از قبل طراحی شده مخصوصا قسمت چراغهای جلو و خطوط تیز بدنه که یکنواختی را از چهره این محصول دور میکنند.

در فاصلهی زمانی کوتاهی، دو سفر رفت و برگشت از تهران به ساری و دیگری به تبریز داشتیم و باعث شد که هر چه بیشتر با DNA این خودرو آشنا شوم. تا این قسمت به برخی از تجهیزات و آپشن های دنا اشاره کردیم که اگر می خواهید اتومبیل دنا شما، اکثر تجهیزات را داشته باشد باید اقدام به درخواست تولید سفارشی کنید. ظاهر دنا به خاطر بزرگی بدنه خبر از جاداری فضای داخلی میدهد، اما شما اگر اندکی قد بلند باشید و دارای خانواده کمجمعیت هم باشید خیلی زود متوجه خواهید شد که این خودرو آنقدرها هم جادار نیست. عایقبندی کابین مناسب نیست و صدای موتور و جاده تا حدود زیادی به فضای کابین انتقال پیدا میکند.

در ماشین پژو 206 باتری فابریک، یک باتری 50 آمپری است که این آمپر به صورت سفارشی برای این ماشین ساخته شده است. تیم اتوصافکار برای آن که شما بتوانید در کوتاهترین زمان بهترین تعمیرگاه پژوه 206 را پیدا کنید ما در این صفحه تعدادی از معتبرترین و تخصصی ترین تعمیرگاه های پژو 206 را درج کرده ایم تا شما بتوانید در کوتاهترنی زمان نزدیک ترین تعمیرگاه را پیدا کنید. در ظاهر دنا پلاس شاهد تغییرات چشمگیری به منظور نزدیک تر شدن طراحی آن به استاندارد های روز دنیا ، خارج شدن از سادگی و دادن جلوه لوکس هستیم که در این امر طراحی چراغ جلو ، گرافیک چراغ های عقب و خطوط مورب در نمای جانبی بیشترین تاثیر را دارند .با توجه به تغییراتی که دنا پلاس در مقایسه با دنا تجربه کرده است در حال حاضر چهره این ماشین مدرن و لوکس در بازه قیمتی خودش جلوه می کند و طبق نظر سنجی که انجام شده است بسیاری از مردم چهره دنا پلاس را به دیگر ماشین های رقیب و هم قیم . چراغ های جلو از نو طراحی و از حالت مستطیلی خارج شده و چهره ای اخمو به این خودرو داده است.

پژو آردی در برابر پراید فضای بیشتری برای راننده و سرنشینان دارد، ولی نسبت به پژو ۴۰۵ قسمتی از فضای پای عقب و صندوق برای جایگذاری اکسل و دیفرانسیل تصاحب شده و با انتقال زاپاس خودرو از زیر صندوق به درون صندوقبار این فضا کوچکتر شده. ولی بیشتر از 60 آمپر برای این خودرو بسیار زیاد است و می تواند ماشین را دچار مشکل کند. طراحی داشبورد دنا به صورتی است که قسمت فوقانی تا پایین امتداد دارد و همین امر موجب میشود که پاهای راننده دائماً با داشبورد برخورد کند که بسیار آزاردهنده است. جلوپنجره این خودرو شباهت زیادی به میتسوبیشی لنسر دارد که با فرم کلی هماهنگ است. راستش برای امثال ما که بیشتر با انژکتوریها سروکار داشتیم، روشن کردن یک خودروی کاربراتوری راحت نیست. یکی از مواردی که بسیار توی ذوق میزند، درزبندیهاست که برای لوکسترین خودروی ملی قابلقبول نیست. بااینحال همانند اکثر فیسلیفتهای خودروسازان وطنی، به عقیدهٔ بسیاری، ظاهر پژو ۴۰۵ SLX نهتنها زیباتر از قبل نشده که حتی نسبت به نمونهٔ پیش از فیسلیفت پسرفت هم داشته است چراکه نمای ساده و هماهنگ ۴۰۵ در آن بههم خورده است؛ اما بااینحال همین تغییرات، ظاهر ۴۰۵ SLX را متفاوت و تا حدودی بروزتر از قبل کرده که هرچند قیاس آن با طراحیهای جدید پژو خندهدار است اما با توجه به بازار انحصاری ایران و همینطور رنج قیمتی، میتوان آنرا نسبتاً قابلقبول ارزیابی کرد.

ولی خوب شاید شما خودروی خود را ارتقا داده باشید و این باتری نتواند پاسخگوی شما باشد یا اصلا بخواهید آن را عوض کنید. در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میگردید ولی گویا در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایرادها و افزایش کیفیت با وجود یکسان بودن بخش فنی شتابگیری بهتری را شاهد هستیم. دنا و دنا پلاس به علت مشابهتهای فنی از نظر مصرف سوخت یکسان هستند و مصرف سوخت مناسبی دارند. از نظر طراحی داخلی دنا و دنا پلاس یکسان هستند و متریال مورد استفاده هم در هر دو ماشین کیفیت خوب و قابل قبولی دارند که نسبت به دیگر ماشین های داخلی یک سطح بالاتر است. هندلینگ ماشین دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود و برای دنا پلاس هم همینطور است. فرمان ماشین دنا و دنا پلاس نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند و تقسیم وزن ماشین هم با توجه به بالا بودن وزن ماشین مناسب است. در صورتی که در ارائه اطلاعات این خودرو اشتباهی صورت گرفته است ما را آگاه سازید. براساس معاملهی ایران خودرو و پژو، پلتفرم این مدلها در ایران لایسنس شده است؛ بنابراین تا زمانی که تولیدکنندهی ایرانی برنامه داشته باشد، خودروهای قدیمی پژو عرضه میشوند.

طراحی این اتومبیل، چه در بخش داخل و خارج، با سایر اتومبیل هایی که در سال های اخیر توسط ایران خودرو طراحی شده اند، بسیار متفاوت است و واقعا یک سدان لوکس ایرانی محسوب می شود که با هزینه نسبتا منطقی می توانید این اتومبیل را تهیه کنید. قسمت عقب دنا نیز با یک طرح ساده و چراغهای LED قابل قبول طراحی شده است که سادگی آن دلنشین است. اگر به مدت طولانی با این خودرو رانندگی کنید، ممکن است خیلی زود اذیت شوید چرا که نسبتا خشک هستند. سومین دلیل این مورد، احتمال مسدود بودن سوراخ هوا می باشد که با باز کردن گرفتگیآ این مشکل را برطرف کنید. سواری با دنا آنچنانکه باید لذتبخش و دلنشین باشد، نیست. بد نیست اشاره کنیم که دنا پلاس در یک نسخه به نام توربو هم قابل خریداری است که به نمونه توربو از موتور EF7 مجهز شده است. در حالیکه پژو ۲۰۶ صندوقدار پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.قیمت پراید ۱۱۱ امروز یک میلیون تومان افزایش یافت و به ۲۰۵ میلیون تومان رسید. ماکت ماشین فلزی پژو ۲۰۶ اسباب بازی جذابی است که از روی نمونه واقعی ساخته شده است.این ماشین قابلیت های جذابی چون باز شدن درب ها،پخش صدا و چراغ دار بودن را دارا است.این ماشین حرکت عقب کش دارد که برای حرکت کافی است ماشین را به عقب بکشید و رها کنید تا ماشین با قدرت حرکت کند.بدنه فلزی اینماشین موجب شده تا از دوام و استقامت بالایی برخوردار باشد.

دنا و دنا پلاس در ظاهر خودرویی بزرگ هستند و به نظر میرسد که کابین این دو خودرو، باید جادار و بزرگ باشند ولیکن اینچنین نیست. سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میگردد که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میگردد که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشین های تولید داخل متفاوت مینماید. تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری سپاهان به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد. اگر شما بر روی 206 باتری کره ای اصل نصب کنید از نظر کیفیت و طول عمر می تواند خیال شما را راحت کند. اگر شما خودروی خود را ارتقا داده باشید و یا سیستم صوتی اضافی نصب کرده باشید ممکن است باتری ایرانی نتواند انتظار های شما را بر آورده کند. 3. از نظر کیفیت خیال شما را راحت می کند. اما معایبی چون موتور حساس به بنزین، نا هماهنگی موتور و گیربکس، فضای داخل کابین کم و شتاب اولیه کم آن را به گزینه ای برای کسانی که قد بلند یا جثه درشتی ندارند و تردد آن ها بیش تر در جاده ها و سرعت های بالا است تبدیل می کند.