برایتان مفید باشد

هر دو نوع باطری ها روی سمند سورن قابل نصب است، ولی باطری های اتمی هم طول عمر بیشتری دارند و هم بی نیاز به مراقبت هستند و آلودگی ای ایجاد نمیکنند. در کل عمر باطری ها با توجه به نحوه ی استفاده، آب و هوای منطقه و عملکرد دینام و استارت خودرو بستگی دارد. عمر باتری سمند سورن چقدر است؟ باتری سمند سورن چند آمپر است؟ گرافیک داخلی چراغهای جلو و عقب، کاملاً به روز رسانی شده هر چند که ابعاد و فرم چراغها تفاوتی با دنای معمولی ندارد. عرضه این محصول از سال 1386 به عنوان نسخهای مجهزتر و بهتر از سمند LX آغاز شد و چند سال بعد با پیشرانه EF7 و امکانات بیشتر تحت نام ELX ادامه یافت.

توجه: هرگز و هرگز از روغن با گرید 20W-50 برای خودروی دنا، دنا پلاس یا دنا پلاس توربو استفاده نکنید. ورژن ذکر شده بدین معناس که فقط روی همون ورژن تست شده و روی دیگر ورژن های مورد نظر شما مد تست نشده و از سالم یا خراب بودن مد در ورژن های بالا یا پایین تر از ورژن ذکر شده در پست مطلع نیستیم. بزرگترین عیبی که همه خودروهای ایرانی دارند عدم تست تصادف آن هاست به شکلی که هیچکس توانایی و مقاومت آن ها را در مقابل تصادف های سهمگین ارزیابی نکرده و این به معنای مهم نبودن جان خریداران خودرو های ایرانی است. هرگاه ماشین با استارت سنگین روشن میشود باطری ضعیف شده و افت ولتاژ پیدا کرده است (زیر 12 ولت). اگر ماشین پژو ۲۰۷ به علت ضعیف شدن باتری استارت نمیخورد فقط از روش باطری کمکی برای روشن کردن استفاده کنید. اگر در زمینه تعمیرگاه صداگیری خودرو نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید. تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود میشود. یکی از آنها همین سورن ELX است که هرچند از نظر پلتفرم، تفاوت چندانی با مدلهای قدیمی ندارد اما با تغییرات ظاهری و داخلی گسترده و پیشرانه متفاوت و اصلاحات جزئی و کلی روی سایر مشخصات فنی، توانسته اندکی از مدل قدیمی فاصله بگیرد و به خودروهای جدیدتر نزدیک شود.

البته این فقط در تعداد محدودی از قطعات دیده می شود و حتی گاهی اوقات یافتن یکی از آن ها حدود یک ماه زمان می برد، اما سایر قطعات این خودرو همه جا هستند. این خودرو همان گونه که در ویژگیها و تجهیزات یک خودرو قابل قبول توانسته است نظر افراد و مشتریان زیادی را جلب کند، در بحث تجربه خوب رانندگی و راحتی و نرمی هندلینگ خودرو در جادهها نیز مورد توجه قرار گرفته است. شاید قویترین مورد در بحث ایمنی دنا ترمزهای آن باشد که جلو و عقب دیسکی است و به دو سیستم ABS و EBD مجهز است.

نکته: سرویس دوره ای ماشین به صورت منظم می تواند احتمال بروز خرابی قطعات خودروی شما را در آینده را کاهش دهد. باطری اصلی ماشین سمند سورن را از کجا بخریم؟ علت اصلی پلاک نکردن ماشین تیبا چیست و چرا راهنمایی و رانندگی از پلاک گذاری ماشین تیبا و سمند مدل جدید که تازه ساخته شوند؛ اجتناب می کند. همچنین خرابی در دینام و یا برق دزدی از عوامل اصلی خراب شدن باتریست. چراغ چشمی یا نشانگر وضعیت باطری های اتمی را چک کنید باید به رنگ سبز باشد اگر سفید شده نشانه خراب بودن آن است. هرگاه هنگام استارت زدن از استارت صدای تق تق شنیدید و ماشین روشن نشد این هم یکی از علایم خراب شدن باتری سمند سورن است. برای مثال، شیشههای دودی عقب سورن پلاس، یکی از پارامترهای زیبایی طراحی خارجی آن محسوب میشود. رینگهای پنج پره زیبایی این خودرو را دوچندان میکند که به این رینگها رینگ چلنجر گفته میشود. این خودرو بهصورت قطعات آماده وارد کشور میشد. باطری فابریک این خودرو 66 آمپر 12 ولت پایه کوتاه قطب چپ است، ولی اگر از قطعات برقی الکتریکی اضافه استفاده میکنید، براساس برق مورد نیاز خودرو حتما باتری خودرو را ارتقاء دهید تا در مرور زمان خودرو و باتری دچار مشکل نشود.

به دلایل ذکرشده، خرید و فروش پژو ۲۰۶ و قیمتگذاری آن، پیچیدهتر از آن چیزی است که تصور میشود. تولید انبوه آن در سال 99 بود و از طریق طرحهای فروش به دست متقاضیان رسید. با توجه به حجم باک ۶۰ لیتری و استاندارد آلایندگی یورو ۴ که این خودرو از آن بهره میبرد میتواند انتخاب مناسبی برای زندگی شهری و مسافرت های خانوادگی باشد. پژو پارس در رده خودروهای اقتصادی مجموعه رنت کنیم قراردارد که به دلیل فضای داخلی و امکانات جانبی مناسب بیشتر برای سفرهای خارج از شهری مورد توجه قرار گرفته است. دنا مزایایی همچون طراحی ظاهری و داخلی خوب نسبت به سمند و پژو، موتور قوی تر و کم مصرف تر، ترمزهای قوی و امکانات بیشتر رفاهی را در کارنامه خود قرار می دهد. ترمزهای این خودرو از نوع ABS است که از فناوری EBD نیز بهره می برد.

هر گاه ماشین سمند سورن خاموش است هرگز ضبط و سیستم صوتی را روشن نکنید این کار باعث کاهش عمر باطری میشود. از سویی دیگر توجه به کیفیت خودروهای داخلی و همچنین ایمنی سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است. استاندارد IPS نیز نشاندهنده ضدخش و ضربه بودن صفحه است و همچنین در برابر نور خورشید نیز تصویر را به روشنی مشاهده کنید. زاویه دید ۱۳۰ درجه یا ۲.۵ بعدی و تفکیک رنگ یا IPS از دیگر ویژگی های آن است. انتخاب شمع سوزنی خوب یکی از اولین مواردی است که یک فرد ماشین باز برای آن وسواس به خرج میدهد. سنگینی و کند بودن یکی دیگر از مشکلات و معایب سورن پلاس است که باعث می شود هرکسی سراغ این این ماشین نرود. سمند اولین خودروی ملی که در سال 1381 توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید و روانه بازار شده است. شاید از اولین مدل سمند تولید شده تا آخرین مدل تولید شده خیلی از ایرادات موجود برطرف نشده باشد و تقریبا معایب یکسانی با هم دارند. آخرین مدل این خانواده، سمند سورن پلاس است که در اواخر سال 1398 از آن رونمایی شد. یکی دیگر از گزینه های ایمنی خودروی سورن پلاس که می توان از آن برای قرار دادن صندلی کودک نیز استفاده کرد، ایزوفیکس است که امکان قرارگیری ایمن صندلی کودک در داخل خودرو را فراهم می کند.

باتری فابریک و اصلی سمند سورن 66 آمپر اسیدی است که ما در صورت استفاده صحیح میتوانید این باتری را تا 2 سال بهترین استفاده را کنید. این بستگی به شما دارد که از باتری فابریک استفاده کنید یا نه. 206 نیز یکی از ماشین های پرطرفدار در ایران است که کیفیت بدنه خوبی دارد اما نه چندادن خوب که در تصادفات آسیب کمی ببیند. Tu5 یکی از اعضای خانواده موتورهای سری tu است. و تجهیزات خط تولید این خودرو توسط شرکت فیکسچرها ی کره ایی تولید شده است. این خودرو به شکل skd در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ مونتاژ و عرضه شد.

برای سمند سورن باتری 66 آمپر سپاهان باتری مناسب است. سپاهان باتری علاوه بر دریافت نشان صنعت سبز از سازمان محیط زیست کشور دارای نشان استاندارد ملی ایران و همچنین گواهینامه های بین المللی ISO 18000، ISO 14000و ISTS است. مشاوران فنی و فروش سپاهان باتری، آماده هستند تا راهنمایی های لازم را در زمینه خرید باتری مناسب خودرو، در اختیار شما قرار دهند. در این محصول از وبسایت سایاخودرو به عنوان بزرگترین وبسایت فروش اقساطی خودرو در ایران به سراغ محصول سورن پلاس رفته ایم. زیرا ممکن است مشخصات محصول انتخابی شما با مشخصات روی بسته بندی کاملا متفاوت باشد و قطعات بی کیفیت و غیر قابل تعمیر آن باعث هدر رفتن پول شما شود. دومین عامل، امکان تنظیم نبودن پیچ گاز است. امکان ردیابی همزمان و آنلاین تعداد زیاد خودرو بدون افت سرعت در ردیابی. سیستم پخش صدای مانیتور نیز بهقدری قوی است که میتوان با تهیه باندهای مناسب برای آن با بالاترین کیفیت در خودرو به موسیقی گوش داد. سورن پلاس جزو خودروهای ایرانی است که در ماههای پایانی سال 98 معرفی شد.

سمند سورن در سال 1386 به عنوان اولین فیس لیفت سمند معرفی و وارد بازار شد. برای نصب مانیتور نیز اصلا نگران نباشید زیرا نصب مانیتور توسط مجموعه آپشن کالا انجام می شود و البته هزینه نصب برای مشتریان تهران کاملا رایگان است و برای مشتریان شهرستان ارسال کالا به صورت رایگان بوده و هزینه نصب به عهده خریدار است و کارشناس نصب به شما معرفی خواهد شد. جنس روکش صندلیها مخملی است و احساس راحتی میدهد. قدرت ترمز گیری خودرو هم به دلیل ترمزهای عقب کاسهای چندان مطلوب نیست و با توجه به وزن بالای سورن پلاس، فقدان ترمزهای دیسکی در عقب کاملاً احساس میشود. آردی در سالهای اول حضورش در بازار، به دلیل نامگذاری عجیب و غریبش، دستمایهی طنزپردازی مجلهها و روزنامههای زیادی بود. سال ۱۹۲۹ سالی بود که نامگذاری امروزی پژو شکل گرفت. پژو بعدها نامگذاری با ۴ رقم را برای خودروهای شاسیبلند و کراساور خود آغاز کرد، برای مثال پژو ۲۰۰۸ درواقع مدل کراساور پژو ۲۰۸ میباشد. لازم به ذکر است که در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میشد ولی در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایرادها و افزایش کیفیت، با وجود یکسان بودن بخش فنی، شتابگیری بهتری را شاهد هستیم (منبع).

بحث ایمنی راننده و سرنشینان پیش از خرید اقساطی سورن پلاس بسیار اهمیت دارد. از آنجاکه سورن پلاس کاملا براساس سمند طراحی شده و با توجه به اینکه خود سمند نیز براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ است، میتوان براساس تست ایمنی پژو ۴۰۵ نتیجه گرفت که سمند به سختی میتواند حتی ۳ ستاره را در تست ایمنی دریافتکند. با مشاهده علایم بالا حتما نسبت به تست و در صورت نیاز تعویض باطری اقدام کنید. باتری باید تست و در صورت نیاز تعویض شود. پس آن را تنظیم کنید، و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. هرگاه ماشین پس از مدتی خوابیدن دیگر استارت نمیزند، باطری خراب شده و شارژ نگه نمیدارد، باید باطری را تعویض کنید. اولین علت گاز هرز خوردن ماشین سمند استپر است. باتری سمند سورن، 66 و 74 آمپر است. برچسبهایی توسط سازنده قرار می گیرد که آمپر باتری معمولا بصورت آمپرساعت به اختصار بر روی بدنه یا لیبل باطری نوشته می شود. ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند.

باتری اتمی ایمن تر از باطری سایت kiyankhodro اسیدی می باشد. در بحث ایمنی هر خودرو از جمله سمند سورن پلاس، اولین موضوعی که می توان مطرح کرد بحث ایربگ است. سومین مزیتی که میتوان برای سرمایه گذاری در بازار خودرو مطرح کرد، عدم نیاز به داشتن دانش تخصصی است. به گزارش مارال نیوز، جدیدا حساسیت بر روی خودروها از نظر ایمنی و کیفیت بیشتر از پیش شده و صحبت از واردات خودروها نیز در ماههای اخیر به کرات مطرح شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات بهترین روغن موتور برای خودروی دنا و دنا پلاس اتومات و دندهای، خرید بهترین روغن برای موتور خودروی دنا، بهترین زمان تعویض روغن دنا و همچنین خرید فیلتر روغن موتور خودرو دنا با این مقاله از مجله لیلیمگ همراه شوید.

فروشگاه آپشن کالا یکی از مراکز فروش مانیتور در تهران است که می توانید به صورت آنلاین و حضوری به آن مراجعه کرده و با مشاوره کارشناسان فروش مناسب ترین مانیتور را برای خودرو خود خریداری نمایید. فراموش نکنید تقریبا همه خودروها دارای مزایا و معایبی هستند به عنوان مثال مصرف سوخت بالا از معایب پژو پارس سال است. کد 4 رقمی را که در مرحله قبل به عنوان رمز ورود جدید وارد نموده اید، انتخاب و دکمه ولوم SETUP/AUDIO را فشار دهید. بهطورکلی طراحی داشبورد جدید ۴۰۵ بروزتر و زیباتر از قبل است اما کیفیت آن چند پله نسبت به داشبورد قدیمی قبلی کاهش یافته و تماماً از پلاستیک خشک و بیکیفیت ساخته شده است که پس از مدت کوتاهی به صدا میافتد.