کانوپی دیزل ژنراتور چیست و مزایای استفاده از سایلنسر

در این دستگاه نیز قانون اول ترمودینامیک حاکم است یعنی به ازای همان مقدار انرژی درونی سوخت، در خروجی انرژی معادل حاصل میشود. برای این نوع تاسیسات، ژنراتورها ممکن است به منبع گاز طبیعی متصل شوند تا از تامین بیپایان سوخت از خطوط گاز محلی اطمینان حاصل کنند. یک موتور دیزل احتراق تراکمی با سوخت دیزل کار می کند، اما انواع دیگری وجود دارند که برای کار با سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی مناسب هستند. موتور ژنراتورهای بنزینی: سوخت موتور ژنراتور بنزینی همانطور که از نام آن پیداست، بنزین میباشد و معمولا در فضاهای باز و جاهایی که دسترسی به گاز امکان ندارد مورد استفاده قرار میگیرد.

در انتخاب ژنراتورها عوامل متعددی مانند تامین سوخت و ذخیرهی آن، شرایط کار، تامین بار و غیره تاثیرگذار هستند. اگر یک یا چند دیزل ژنراتور ولوو داشته باشیم یا بخواهیم دیزل ژنراتور ما با برق شهری سنکرون گردد وظیفه کنترل و هماهنگی بین این چند دیزل ژنراتور یا دیزل ژنراتور با برق شهری ، برعهده تابلو سنکرون (پارالل) می باشد.علت استفاده از این تابلو تقسیم بار بین دیزل ژنراتور ها می باشد که این موضوع باعث انعطاف پذیری بیشتر مجموعه می شود. از دیگر خدمات این مجموعه می باشد. بر این اساس در طراحی ساختمان دیزل ژنراتور برای پست های فشار قوی عوامل تعیین کننده در هر بخش مشخص شده و آنگاه با یک روش قدم به قدم جهت رسیدن به طرح و بنای مطلوب، طرح لازم ارائه می گردد. در این بخش شاسی مناسب باکدار برای دیزل ژنراتور ساخته می شود و در صورت نیاز طوق یا واسطه ای جهت کوپله کردن ژنراتور به موتور تراشیده می شود و پس از کوپله کردن دیزل ژنراتور ، آنرا بر روی شاسی نصب می کنند.

دیزل ژنراتورهای تک فاز معمولاً جهت تولید برقهای با توان پایینتر ساخته میشوند درحالیکه دیزل ژنراتورهای سه فاز که معمولاً ساختار ظاهری بزرگتر داشته و بسیار قویتر هستند، توان تولید برق زیادی دارند. اگر یک ژنراتور کل خانه یا ژنراتوری می خواهید که بتواند کل خانه شما را تامین کند، باید یک ژنراتور بزرگتر (و گرانتر) خریداری کنید. در جاهایی که نیازهای بزرگتر برای توان وجود دارد، چندین واحد کوچکتر را میتوان با استفاده از فرآیندی به نام همزمانسازی به طور موازی به یکدیگر متصل کرد. موتور ژنراتورهای گازوئیلی: موتور ژنراتورهای گازوئیلی، از گازوئیل به عنوان سوخت مصرف میکنند و ابعاد آنها نسبت به دیگر ژنراتورها کوچکتر است. بر این اساس تنوع در تولید انواع ژنراتور با سوخت گازوئیل شکل گرفته است. شکل این فیلترها به شکل کاسه ای میباشد.

برخی دیگر از ویژگیهای دیزل ژنراتورهای مدل سری ۴۰۰ پرکینس که استفاده و اعتماد به آن را آسان میکند استفاده از فولاد در ساخت این ژنراتور، استفاده از موادی که مانع از خوردگی، فرسایش، و خراش این دستگاه میشود، و همچنین گارانتی پنج ساله به همراه خدمات پس از فروش است. 2. اتصالات مربوط به سیستم سوخت رسانی همیشه باید کنترل شود اگر این موضوع رعایت نشود، احتمال بروز آتش سوزی در دیزل ژنراتور و انفجار در موتور ژنراتور بنزینی وجود دارد. همانطور که میدانیم برق با فرکانس 50 هرتز مربوط به کشورهای اروپایی و برق با فرکانس 60 هرتز مربوط به کشورهای آمریکایی هست. امروزه با توجه به مطرح شدن موضوع گازهای گلخانهای و اهمیت استفاده کمتر از سوخت، پیماننامههای متعددی تدوین شده که از کشور مختلف جهان میخواهد تا به جمع کشورهای حامی طبیعت بپیوندند. میتوان تخصص و دانش فروشنده در مورد نوع تعمیر و نگهداری را به آسانی با پرسیدن در مورد روش های مورد استفاده آنها ، این که آیا نصب و جمع کردن را انجام میدهند یا خیر ، این که آیا تجهیزات تست داینو را در محل دارند یا خیر ، و آیا برقکار و تکنسین معتبری دارند یا خیر و…

کاربرد دیزل ژنراتور

شرکت زرآب با بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه عرضه و نصب و راه اندازی دیزل ژنراتورها در ایران، می تواند مطمئن ترین مشاوره در زمینه این دستگاه ها از مرحله خرید تا نصب را ارائه نماید. شرکت بادوین به مدت 100 سال ، موتورهای دیزلی بودوین را با بالاترین کیفیت برای کاربردهای دریایی و تولید انواع دیزل ژنراتور از 18 تا 4000 کیلووات طراحی و تولید کرده است. قیمت بالای این محصول و یا گاها انتخاب برندی توسط شما نمیتواند شما از خرید وسیلهای با کیفیت باز دارد. اگر به دنبال کاهش هزینه های خود هستید می توانید اقدام به خرید دیزل ژنراتور دست دوم کنید. زیرا با خرید یک موتور برق با توان بالاتر، جدا از آن که مبلغ بیشتری را هزینه میکنیم، باید سوخت بیشتری را هم بسوزانیم.

دیزل ژنراتور چیست

سکوی اتصال به قسمتی گفته میشود که برای نصب تمام تجهیزات دیزل مورد استفاده قرار میگیرد. ژنراتور دائم کار همانطور که از نامش آن پیداست به طور دائم کار کرده و هیچ وقفهای ندارد و معمولا برای تامین برق دیتا سنترها مورد استفاده قرار میگیرد. از روابط بالا مقدار توان الکتریکی مورد نیاز بر حسب کیلووات یا کاوآ در سیستم برق سه فاز بدست می آید که دیزل ژنراتورباید بتواند آنرا تامین کند. لذا شما با در دست داشتن آمپراژ مصرفی کل سیستم خود و تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه های مصرفی، با تماس با کارشناسان فنی مجموعه هوبارت صنعت ظرفیت دیزل ژنراتور مناسب صنعت خود را بدست آورید. لذا با توجه به اینکه دو دستگاه فوق بایستی توسط پارامترهای مختلفی کنترل گردند , کلیک کنید تجهیزات دیگری نیز به مجموعه فوق اضافه خواهند شد تجهیزاتی از قبیل رادیاتور برای خنک کاری موتور ، اگزوز ، باتری ها ، مدارات کنترلی و فرمان در تابلو های مورد نظر برای کنترل و فرمان پارامتر های مختلف موتور و ژنراتور استفاده می گردد.

موتور، باتری ها، پایه های شاسی، منبع و پمپ سوخت، منبع و لوله گاز و لرزه گیرها، اگزوز و بخش های دیگری که تقریبا در تمام دیزل ژنراتورها ثابت هستند را باید با رعایت مجموعه ای از استانداردها نصب کرد. شرایط آب و هوایی و محل قرارگیری دیزل ژنراتورها بسیار اهمیت دارد. و از آنجایی که پروژه های تصفیه آب و فاضلاب نیازمند قابلیت اطمینان و پاسخگویی هستند، کامینز به جامع ترین برنامه پشتیبانی صنعت مجهز شده است. این دو جزء شامل موتور و ژنراتور الکترومغناطیسی از طریق یک میللنگ بهم متصل هستند که تسهیل کننده انتقال آسان حرکت تولید شده توسط موتور دیزلی به مغناطیس ژنراتور میباشد.

به این صورت که در مسیر خروجی دود این دیزل ژنراتورها دودکشهای مخصوص طراحی میشود تا جریان آلوده کننده را مهار کرده و تحت کنترل درآورد. از طرفی همانطور که قبلاً هم ذکر شد، بخشی از انرژی سوخت داده شده به دستگاه در مسیر تبدیل به انرژی الکتریکی، به گرما تبدیل میشود که برحسب مورد، معمولاً ژنراتورها با هوا یا آب خنک میشوند. مشکلی که با شکلگیری اسیدها در روغن موتور افزایش یافتهاست، به وسیلهٔ آب غلیظ شده و احتراق به وسیلهٔ محصولاتی است که باید به صورت نرمال در دمای بالاتر جوش آیند. به همین دلیل پیشنهاد می گردد که حتما توسط افراد دارای صلاحیت انجام گردد. این مدل از دیزل ژنراتور ولوو چهار سیلندره دارای موتوری با قدرت 101 اسب بخار است و می تواند تا 113 اسب بخار نیز تولید کند. با توجه به نیاز مشتری و لزوم کار بصورت دستی یا اتوماتیک این کلید می تواند بصورت فرمان موتوری با دستی پیش بینی گردد.

ضمن این که شرایطی را هم به وجود میآورد که در مسیر خروج دود از اتاقک فیلترهای مخصوصی نصب گردد. البته مزایای این موتور برقها به معنی آن نیست که در هر شرایطی بهتر از ژنراتورهای بنزینی است، بلکه متناسب با نیازها و امکانات شما، هر یک از این موتور برقها ویژگیهایی دارند. در ایران نیز دیزل ژنراتورها پاسخگوی مصارف صنعتی و خانگی هستند و شرکتهای متعددی در حوزه تامین این نیازها فعالیت میکنند. ژنراتورها در واقع فراهم کننده یک نوع پشتیبان انرژی (Backup Energy) هستند که نسبت به عدم اختلال فعالیتهای تجاری و حتی خانگی در زمان کمبود جریان برق یا نبود آن اطمینان میدهند. البته این مکانیزم با ایجاد یک مدار کنترلی در مسیر ژنراتورهای کوچک و خانگی هم قابل اجرا است. در اقلیم های خشک هم باید دستگاه از تابش مستقیم آفتاب دور نگه داشته شود. این دستگاه دارای توان خروجی چشمگیر 4.5 کیلووات می باشد.

شرکت کامینز دارای حدود 6 هزار نمایندگی در کشورها و شهرهای متفاوت بوده که در ایران نیز فروشگاه دشت نور یکی از نمایندگیهای برتر این برند محسوب میگردد. دستگاه ژنراتور دارای تعداد حالات خرابی میباشد که در عیب یابی آن باید مورد توجه قرار بگیرند. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مرکز صنعت، مجموعههای تولید دیزل ژنراتور در مکانهایی بدون اتصال به شبکه برق یا در صورت خرابی شبکه به عنوان منبع تغذیه اضطراری و همچنین برای کاربردهای پیچیدهتر مانند اوج گرفتن، پشتیبانی از شبکه و صادرات به شبکه برق استفاده میشوند. مانند اردوگاهها، نمایشگاهها، اکتشاف معادن و کمپها.

نصب یک دیزل ژنراتور، شرایط نصب و رعایت اصول ایمنی و کارکردی آن، تاثیری مستقیم بر میزان راندمان کاری آن دارد. در مورد اگزوز نکاتی وجود دارد که عدم رعایت آنها می تواند تاثیری مستقیم بر کارکرد و راندمان دیزل ژنراتور و البته ایمنی آن داشته باشد. یک دیزل ژنراتور به طور کلی مجموعه ای از بخش های اصلی و قطعات فرعی را شامل می شود که عدم رعایت نکات لازم در ارتباط با حتی یکی از قطعات آن می تواند موجب تاثیر منفی بر راندمان کاری و یا کاهش عمر مفید آن شود.

2- الکترو موتورهایی که توسط سافت استارتر راهاندازی میشوند، معمولا با دو و نیم برابر جریان آنها روشن شده، زمان راهاندازی به نوع الکتروموتور و بار بستگی دارد. ژنراتور ثانویه جهت تامین برق بار اضافی شبکه، پارالل شدن جهت پشتیبانی نیروگاه ها و ارسال برق به شبکه برق رسانی استفاده می شوند. جهت کسب مشاوره های حرفه ای و جزئی تر با شرکت زرآب تماس حاصل فرمائید، کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره های کامل در تمام مراحل خرید، نصب و راه اندازی هستند. سپس جریان حاصل از روتور تحریک کننده توسط دیودها اصلاح می شود. ژنراتور را می توان نوعی «پمپ الکتریکی» در نظر گرفت که باعث می شود الکتریسیته از طریق سیم ها جریان یابد. برای این کار از برچسب نصب شده روی دستگاه یا دفترچه راهنما میتوان کمک گرفت.

موتور های با توان دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه می باشند ولی تهویه هم به همان میزان اهمیت دارد. غیر از هوای مورد نیاز برای احتراق، فضای کافی برای خروج هوای اگزوز هم باید در این زمینه لحاظ شود. ژنراتور استندبادی زمانی به کار میرود که شما با قطعی برق مواجه میشوید و با تمام توان برق مورد نیاز را تامین میکند، این نوع ژنراتور معمولا در بیمارستانها و مناطق مسکونی کاربرد دارد. ژنراتورها دستگاههای مبدل انرژی هستند که وظیفهی تأمین برق تحت شرایط خاص در نقاط مختلف را بر عهده دارند. این ژنراتورها عبارت اند از ژنراتور گازی و ژنراتور بنزینی (موتور برق بنزینی). در دنیای برق موتور وسیلهای است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی دورانی تبدیل میکند. اما بر اساس قانون دوم ترمودینامیک در تبدیل انرژی از حالتی به حالت دیگر همواره مقداری از آن به گرما تبدیل میشود. ژنراتورها نوع خاصی از مبدلهای انرژی هستند که انرژی حاصل از یک سوخت معمولاً فسیلی را به انرژی الکتریکی (برق) تبدیل میکنند.

موتور ژنراتورهای بنزینی: سوخت آن بنزین است و در فضاهایی که امکان دسترسی به گاز نیست، کاربرد دارد. معمولاً در انواع بزرگ که در کارخانهها و مراکز بزرگ تجاری و صنعتی به کار میرود، به گونهای تنظیم میشوند که به محض قطع برق به صورت خودکار وارد مدار شده و جریان برق را برقرار میکنند. البته پیشنهاد میشود که از ژنراتور با این شرایط استفاده نشود چون نیاز نیست که مثلاً در یک مبدل که جهت تولید برق دائمی استفاده میشود تابلو قطع و وصل اضطراری نصب شود. در صورت قطع دوره ای یا پایدار برق شبکه تجاری، یک منبع اضافی از انرژی الکتریکی ضروری است. در نظر گرفتن سایز دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان ضروری است و این عمل به وسیلهٔ الکترونیک مدرن به ویژه بارهای غیرخطی دشوار شده است. اندازهگیری مناسب ژنراتورهای دیزل برای جلوگیری از کمبود بار یا کمبود نیرو بسیار مهم است.

انواع دیزل ژنراتور

کار نصب دیزل ژنراتورهای خود را هیچگاه به افراد غیرحرفه ای یا با دانش جزئی و ناقص نسپارید. چه بسیار کارخانجات و صنایعی هستند که دیزل ژنراتورهای خود را به صورتی غیرحرفه ای راه اندازی کرده و سال ها با راندمانی پائین در حال بهره برداری ناقص از دیزل ژنراتورهای خود هستند. پیش از این پیش بینی شده بود که حجم بازار این کالاها از رقم ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ با رشد بیش از پنج درصدی به رقم حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برسد. جهت تعیین میزان بار الکتریکی مصرفی، لیستی از مصرف کننده ها تهیه کرده و سپس آنها را به دو دسته ی سه فاز و تک فاز تقسیم بندی می کنیم. موتور ژنراتورهای گازی: همانطور که می دانید سوخت مورد نیاز این دسته از موتورهای ژنراتوری، گاز است و این امر سبب کاهش آلودگی و کاهش هزینههای بسیاری برای این نوع ژنراتور شده است.

قیمت دیزل ژنراتور