باتری پژو پارس

تشک بادی داخل ماشین سمند یکی دیگر از محصولات فروشگاه اینتکس تهران می باشد که در سال 2017 تولید و روانه بازار گردیده است . همچنین بازده این موتور نسبت به مصرف سوخت بالایی که دارد بسیار پایین است. به دلیل حجم و قدرت پایین، این موتور روی خودرو دیگری قرار ندارد؛ چون توان به حرکت درآوردن خودرویی سنگینتر از 206 را ندارد. کارشناسان سپاهان باتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند. برای این کار شما به یک آچار مناسب برای باز کردن پیچ کارتل، یک تشت فلزی برای تخلیه روغن، روغن موتور و فیلتر روغن تازه و جک خودروی دنا نیاز دارید.

آردی در سالهای اول حضورش در بازار، به دلیل نامگذاری عجیب و غریبش، دستمایهی طنزپردازی مجلهها و روزنامههای زیادی بود. آردی به دلیل استفاده از سیستم تعلیق پیکان در هر دو محور، فنربندی سفتتری نسبت به ۴۰۵ دارد. همهی این گزینه از مزایایی مانند بازار خریدوفروش پر رونق و دسترسی ساده به قطعات یدکی برخوردار هستند، اما در مقام مقایسه سمند LX به دلیل مزایایی مانند سواری نرمتر و فضای بیشتر میتواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. البته تفاوت انواع مدلهای ۴۰۵، جزئی و بیشتر در ظاهر خودرو است و در بیشتر قطعات باهم یکسان هستند؛ مثلا لنت ترمز پژو ۴۰۵ برای انواع مدلهای ۴۰۵ یکسان است.

نمونه اولیه این خودرو به یک موتور ۲ لیتری کاربراتوری (XU92C) مجهز شده بود که محبوبیت زیادی در بین جوانان داشت؛ اما پس از مدتی ایرانخودرو یک موتور ۱٫۸ لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه نمود که از آلایندگی و مصرف کمتر و همچنین توان کمتری نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود. پژو ۴۰۵ GLI درواقع نمونه ضعیفتر ۴۰۵ GL است که با موتور ضعیفتر ۱۸۰۰ سیسی در بازار عرضه شد. با توجه بهتمامی چالشهایی که گفته شد، خرید و فروش پژو ۲۰۶ کاری پرمخاطره است. حضور پژو در ایران با مدلهایی مثل ۵۰۴، ۴۰۴ و ۲۰۵ آغاز شد، سپس با مشارکت پژو و ایرانخودرو، خودروهای بسیاری مانند ۴۰۵ در ایران تولید و عرضه شدند. از آتش گرفتن خودروها گرفته تا مشکلات کم کردن روغن و مشکلات سر سیلندر همگی باعث شدند تا ایرانخودرو تصمیم به توقف تولید این خودرو در سال ۱۳۹۵ را بگیرد که البته فعلا این تصمیم در حال تعلیق است و همچنان این خودرو در حال عرضه در بازار است. در این صورت سر سیلندر را از بلوکه جدا کنید، واشر سر سیلندر سوخته شده را با کاردک وتینراز بین ببرید تا کاملا تمیز شود.

عدد صفر وسطی نیز نشاندهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرارگرفته بود. این ماشین برای آن که بعد از یک تصادف مانند روز اول شود باید توسط یک نقاش حرفه ای رنگ و در صورت نیاز توسط یک صافکار مطمئن صافکاری شود. با توجه به اینکه در خودرو دنا از موتور قدیمی مشابه سمند استفادهشده، با مقایسه کیفی این خودرو با خودروهای همرده ایرانی و خارجی باید گفت قیمت این خودرو غیرواقعی و بیشتر از سطح امکانات و کیفیت آن است. این موتور برای این خودرو 75 اسب بخار قدرت فراهم میکند و دارای 118 نیوتون متر گشتاور در 3400 دور در دقیقه است.

قیمت خودروهای پرطرفدار تیبا هاچبک پلاس هماکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله میشود.پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون سایت kiyankhodro تومان رسید. به گزارش فرارو، قیمت تیبا امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۱۹۶ میلیون تومان به فروش رسید. کوئیک دندهای مانند دیروز ۲۱۷ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک پلاس هم ۳۲۰ میلیون تومان به فروش رسید. دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک هم دارای فرمان برقی به جای هیدرولیکی است و در بقیه موارد مانند مدل پلاس توربو شارژ دندهای میباشد. در این قسمت تفاوتهای دنا پلاس دندهای و توربو را به طور کامل برای شما ذکر خواهیم کرد. کندی شتاب خوشبختانه در نسخه توربو دنا پلاس رفع شده است و به زیر 9 ثانیه میرسد. لازم به ذکر است که در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میشد ولی در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایرادها و افزایش کیفیت، با وجود یکسان بودن بخش فنی، شتابگیری بهتری را شاهد هستیم (منبع). طراحی قدیمی، کمبود آپشن، مصرف بالای بنزین و کیفیت پایین مونتاژ ایراداتی هستند که میتوان به این شیر پیر وارد کرد اما قیمت مناسب، بهصرفهتر بودن استفاده از CNG نسبت به بنزین و دسترسی آسان به قطعات یدکی شاید تنها نکات مثبت این خودرو باشند.

این مورد در کنار دستهدنده کروی شکل و ضرایب مناسب جعبهدنده و دیفرانسیل باعث افزایش لذت رانندگی میشود. ۲۰۶ نسبت به متوسط خودروهای جادههای ایران، فشار بیشتری را متحمل میشود. پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک ، دست دلالان را در معاملات کوتاه و روند خرید و فروش پژو ۲۰۶ را بهعنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودروی ایران، شفافتر از همیشه کرده است. بهترین مارک باتری ماشین برای پژو پارس با این تفاسیر 74 آمپر اتمی اوربیتال وان سپاهان است. باتری ماشین پژو پارس 66 آمپر است اما برای کار کردن بهتر خودرو و برق و شتاب بهتر در هنگام حرکت انتخاب 74 آمپر میباشد.

قطعات جانبی موتور، مثل پمپ بنزین و یا کویل در مدل های جدید پژو ۴۰۵، نسبت به گذشته بیشتر خراب میشوند. برای نمونه در مدل ۴۰۵، عدد ۵ نسل خودرو و عدد ۴ اندازهٔ خودرو را نشان میدهد. برخی از رقبای سورن پلاس در خود خانواده ایران خودرو حضور دارند. پژو با دارا بودن پنج قهرمانی در WRC (سالهای ۱۹۸۵، ۱۹۸۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲)، شش قهرمانی در رالی داکار (سالهای ۱۹۸۷، ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷)، سه قهرمانی در مسابقات رالی قهرمانی اروپا (سالهای ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸)، سه قهرمانی در مسابقات رالی میان قارهای (در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹) یکی از پرافتخارترین شرکت کنندگان در رالی است. با توجه ارزانتر بودن گاز CNG نسبت به بنزین، خرید پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز میتواند برای کسانی که میخواهند هزینه زیادی را بابت سوخت پرداخت نکنند گزینه مناسبی به نظر میرسد، البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که قرار گرفتن مخزن CNG در صندوق عقب خودرو، موجب کاهش چشمگیر فضای بار پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز شده است. بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمهای یک خودرو، بیمه بدنه میباشد.

حتی اگر از خودرو برای طولانی مدت استفاده نمیکنید لازم است بدنه را با چادر مخصوص بپوشانید. همچنین وجود امکانات قدیمی مثل دستی بودن تنظیم آینه و بالابر شیشه و تنظیم صندلی از دیگر ایرادات این خودرو است که البته با توجه به سال ساخت این خودرو نبود امکانات حتی ساده امروزه هم طبیعی است. در داخل خودرو نیز فقط رنگ کابین خودرو تفاوت پیدا کرد که البته بیکیفیت بودن مواد بهکاررفته در ساخت کابین را نیز باید به آن اشاره کرد که یکی از مواردی است خیلی از دارندگان این خودرو به آن انتقاد میکنند. این خودرو مجهز به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است و قفل مرکزی آن با ریموت رادیویی طراحیشده است. این خودرو در سال 2003 رونمایی شد و بهسرعت به یکی از داغترین خودروهای اروپا تبدیل شد. ۱۱.چراغ عیب یاب داشبورد: آگاه ساز از عیب سیستم هوشمند الکترونیکی روی داشبورد. یکی از تزئینات داخلی کابین خودرو است که مربوط به قسمتهایی چون داشبورد و رو دریهاست(تریم بژ).

موتور پژو 206 تیپ 1، 118 نیوتون متر گشتاور را در 3400 دور در دقیقه به وجود میآورد. برندهای داخلی و خارجی زیادی در بازار روغن موتور وجود دارند که روغن با مشخات مناسب برای موتور EF7 تولید میکنند. تم کلی کابین سورن پلاس مشابه همان سورن عادی است که به نسبت طراحی کلاسیک سمند ساده، حالت جوان پسندانه تری دارد و با اضافه شدن خطوط قرمز و فرمان جدید به جذابیتهایش اضافه شده است، سورن پلاس همچون سایر اعضا خانواده سمند، هم بر روی صندلیها و هم داخل صندوق عقب فضای مناسب و کارآمدی در اختیارتان قرار میدهد که به راحتی پاسخگوی نیازهای معمول یک خانواده خواهد بود. دلیل آن هم این است که افراد، آن را بهعنوان یک خودروی پرشتاب و اسپرت میشناسند.

پژو (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانوادهٔ پژو جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش، فرانسه تأسیس شد اما ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخهٔ «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخهای از نوع پنی-فرتینگ بود. استفاده ی این نوع شمع در کلانشهر ها هر 20000 کیلومتر و در شهرستان ها هر 30000 کیلومتر است. هماکنون تولید پژو ۴۰۵ در اروپا و بیشتر کشورهای دیگر متوقفشده ولی در ایران همچنان برخی تیپهای آن در حال تولید و عرضه در بازار هستند؛ که البته با توجه به حضور انواع خودروهای ایرانی همچون سمند و دنا در بازار و استقبال مردم از این خودروها، ایرانخودرو تصمیم دارد که تولید آن را متوقف کند. کابین دناپلاس نسبت به دنا تغییرات زیادی نکرده البته سانروف به آن اضافه شدهاست. و پیشنهاد میکنم اصلا سمت EF7 (دنا ، سمند ، سورن ، دنا پلاس توربو ) نرن چون هرچی درمیارن باید خرجش کنن . پیشنهاد میکنم بی چون و چرا L90 رو انتخاب کنید. رقبای پژو ۴۰۵ GLX بنزینی، رانا، سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX هستند که از برتریهای اندکی نسبت به این خودرو برخوردارند، اما در این رنج قیمت نمونههای کارکرده رنو L90 یا پژو ۲۰۶ SD را هم میتوان بهعنوان گزینهای مناسب در نظر گرفت زیرا علاوه بر موتور قویتر از کیفیت و امنیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

بااینحال، خرید این خودرو، مستلزم توجه به نکات مهمی است. از جمله تزیینات این خودرو، تریم بژ و طراحی جدید داشبورد است که شامل کنسول وسط، سر دسته دنده، پنل وسط و قسمت پشت آمپر میشود. اما احتیاجی به گفتن ندارد که بازار هم از این خودرو استقبال کرد و شاید به همین علت است که کمپانیهای داخلی هر کاری می خواهند با خودروها میکنند زیرا در هر صورت خریدار پیدا میشود. موتور این خودرو توان تولید حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر دارد که البته در نسخه گازسوز آن گشتاور خودرو بسیار پایین میآید و یکی از ایرادات پژو ۴۰۵ GLX گازسوز محسوب میشود. انواع ۴۰۵ از ابتدا تاکنون در پنج مدل مختلف به بازار عرضهشده، اما در حال حاضر، تنها دو مدل یا سه تیپ از آن باقی مانده است. پژو – Peugeot – شرکت خودروسازی فرانسوی است که در ابتدا جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش – کنته، فرانسه تأسیس شد؛ ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و نهایتاً نخستین خودروی پژو که خودرویی سهچرخ بود، در سال ۱۸۸۹ عرضه شد.

دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند و نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی که با کد BE3 شناخته میشود به چرخ های جلو دنا پلاس انتقال پیدا میکند . به کار بردن موتور TU5 1600 سیسی باعث کندی این خودرو شد؛ بهطوریکه زمان صفر تا صد این خودرو ۲ ثانیه افزایش پیدا کرد و به دلیل وزن نسبتا زیاد پژو 405، این خودرو چالاکی خود را در مدل SLX از دست داد و مخصوصا در سربالاییها افت محسوسی پیدا کرد. این مدل از انواع مدل های ۴۰۵ به طور محدود وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال زیاد نسبت به نسخههای سدان، ایرانخودرو تصمیم به توقف ارائه این خودرو در بازار کرد. ۴. کاهش عملکرد ترمز و احتمالا دفعات بیشتری ترمز ABS فعال شود و مسافت توقف طولانی شود. این خودرو پس از گذشت سالهای طولانی همچنان از فروش چشمگیری برخوردار است، به طوری که در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با فروشی فراتر از ۱۰۹ هزار دستگاه توانست رتبه چهارم پرفروشترین خودروی بازار ایران را از آن خود کند.