نگاهی به دنا پلاس ایران خودرو از طراحی تا مشخصات فنی

پژو 206 در اوایل عرضه خودرویی هاچبک بود که اتفاقاً در مدتزمانی کوتاه به پرفروشترین این مدل خودروها تبدیل شد و این جایگاه خود را سالیان سال حفظ کرد؛ ولی در سال 1384 با دقت به اقدامات عجیب و غریبی که در بین خودروسازان وطنی رایج است مدل سدان این خودرو با اضافه کردن فضای صندوقعقب به سایت kiyankhodro بازار وارد شد. انتخاب شمع سمند EF7 شمع مناسب سمند موتور ملی و شمع دنا یکی از مهمترین کارهایی است که باید با دقت انجام شود. قیمت مناسب در کنار امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی که ین خودرو دارد باعث شده که کمپانیهای بزرگی برای فروش اقساطی سمند ال ایکس EF7 تسهیلات و شرایط ویژهای را در نظر بگیرند. به همین دلیل شرکت سپند خودرو شرایط فروش اقساطی سمند ال ایکس EF7 را برای کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند فراهم کرده است.

اگر شما هم جز طرفداران سمند، ایمنترین خودروی ایرانی هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا تا با شرایط فروش اقساطی سمند ال ایکس آشنا شوید. ایرانخودرو در سال 1391 با یک مشکل بزرگ مواجه شد و این مشکل چیزی نبود جز تحریم. از سال 81 این دو موتور حذف شدند و موتور XU7 1.8 لیتری انژکتوری به جای آنها قرار گرفت. دنا با قیمتی حدود ۴۵ میلیون تومان در سال ۱۳۹۳ به بازار وارد شد. البته این هزینه یک هزینه میانگین است ممکن است آسیب بدنه ماشین شما کم باشد در این صورت هزینه هزینه نقاشی خودرو پاترول میتواند از 200 هزار تومان باشد. این ماشین دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است و فرمان هیدرولیک دارد. آردی تا ۱۳۸۲ فاقد هیدرولیک فرمان است.

جعبه فیوز پژو ۴۰۵، آردی و پژو تقریبا با یک نقشه طراحی شده است و هر سه مدل خودرو ۳۰ عدد فیوز دارد که هر فیوز ممکن است یک یا چند وظیفه را داشته باشد. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات هر خودرویی هستند که باید داشته باشند. اگر بخواهیم پژو ۲۰۶ را تعریف کنیم باید کلمات «پرطرفدارترین»، «محبوبترین» و «پرفروشترین» را به کار ببریم. وظیفه روشن شدن فندک خودرو بعد از باز کردن سوییچ را به عهده دارد. فرمان روشن شدن چراغهای مه شکن عقب را در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ صادر میکند. وظیفه آن حفاظت از لامپ کوچک موجود در سمت چپ عقب ماشین و همچنین چراغهای کوچک جلو و چراغ نمره عقب است. وظیفه حمایت و کنترل چراغهای راهنما، چراغ داشبورد و جعبه کنترل شیشهبالابرهای برقی دو طرف خودرو را به عهده دارد. مسئول حفاظت از چراغهای اخطار جلو آمپر، آمپر بنزین، چراغ سیگنال دهنده دندهعقب و دورسنج است. مسئول کارکرد جلو آمپر، چراغهای خطر و ساعت دیجیتال است. مسئول روشن شدن فن بخاری است. وظیفه آن حفاظت از فن موتور در هنگام استفاده از دور تند آن است.

برای اینکار باید موتور سرد و روشن باشد سپس مخلوط آب و ضدیخ را در رادیاتور ریخته و دور موتور را تا ۱۵۰۰ بالاببرید و پیچهای هواگیری را به ترتیب از سرسیلندر باز کنید و ببندید. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو باید این نکته را بگوییم که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و … زمانی که دنا به بازار عرضه شد مورد توجه و استقبال قرار گرفت که به عنوان کاملترین ماشین ایرانی قدم بزرگی برای ایران خودرو محسوب میگشت و با عرضه دنا پلاس با توجه به مجموع پیشرفتهایی که تجربه کرد نگاههای مردم از روی دنا و بعضی دیگر از رقبا را به سمت خودش برگرداند و در حال حاضر فروش موفقی را تجربه میکند. یکی از ویژگیهای دنا پلاس هم سیستم قطع خودکار بنزین است. در ابتدای دهه ۹۰ تحریمها شدت گرفت و ایران خودرو مجبور شد به دلیل قطع همکاری پژو، اقدام به داخلیسازی کامل ۲۰۶ کند. اگر بعد از روشن شدن خودرو در دنده ۲ ریپ بزند سوخت یا برق به یکی از سیلندرها نمی رسد، مثلا کوئل به یکی از سیلندرها برق نمی دهد، یا سوزن انژکتور در یکی از سیلندرها بنزین را ارسال نمی کند پس آن سیلندر کار نکرده و نقش خود را در چرخه حرکت های موتور بازی نمی کند، بنابر این موتور دچار لرزش و علت ریپ زدن ماشین در دنده ۲ می شود.

اما نکته مثبت این که ۲۰۷ چه در نسخه هاچبک و چه نسخه SD، نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو مثل خانواده ۴۰۵، سمند یا حتی دنا کیفیت بهتری دارد. آن چه باعث متفاوت شدن بیشتر DENA از خودروهای سمند میشود جلو و عقب این اتومبیل است که تفاوت چشمگیری با آنها دارد. فیوزها یکی از تجهیزات کاربردی خودروها در قسمت برق و سیم کشی اتومبیل هستند که وظیفه قطع جریان الکتریکی را در هنگام بروز نوسانات برقی شدید دارند تا از آسیب دیدگی دستگاه های الکتریکی خودرو جلوگیری کنند. به جریان شیشهبالابر برقی دو سمت جلو خودرو متصل شده و کارکرد آنها را کنترل میکند. هدایت جریان به رله گرمکن شیشه عقب را به عهده دارد. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به جعبه فیوز ۴۰۵ بپردازیم و شما را با اجزای این جعبه فیوز آشنا کنیم که اگر در سیستم برق خودرو به مشکلی برخورد کردید بدانید باید چه کار کنید. ۳. فیوزهای با کیفیت پایین شاید ارزان باشند ولی در دراز مدت چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیستند. اما اگر این دو فیوز به اندازی ۱ پایه به سمت پایین قرار گیرند و تقریبا بین دو ردیف فیوز های ۲ تا ۱۵ و فیوز های ۱۷ تا ۳۰ قرار گرفته باشند، به این معنی است که رادیو ضبط و فندک می توانند بدون فرمان سوئیچ نیز برق خود را مستقیم از باتری دریافت کنند.

با توجه به قیمت پایین Peugeot 405 نمیتوان انتظار آپشنهای خیلی زیادی را از این خودرو داشت. این مورد در کنار دستهدنده کروی شکل و ضرایب مناسب جعبهدنده و دیفرانسیل باعث افزایش لذت رانندگی میشود. گنجایش ۵۰۰ لیتری صندوق نیز ظرفیت مناسبی را برای اسباب و وسایل مورد نیاز مسافرتهای خانوادگی دارد که نگرانی مشتریان ایرانی را از این بابت کاهش میدهد. صندوق بار بزرگ خودرو نیز بهراحتی پاسخگوی نیازهای معمول یک خانواده خواهد بود. به این نکته توجه کنید تا الان به 206 صندوق دار شاره نکردم. به نمایندگی زنگ زدم و جویا این قضیه شدم گفتند که به ما مربوط نمی شود و شما به شماره تولید کننده این کارت رهیاب که همراه گارانتی به شما داده شده است تماس بگیرد. چنین موضوعی در کنار ایمنی خوب این خودرو باعث شده که سمند در صدر لیست خرید خانوادههای ایرانی قرار بگیرد. سمند از جمله خودروهایی است که در میان خانوادههای ایرانی به دلیل ویژگیهای خوبی که دارد محبوبیت زیادی را کسب کرده است.

بهطور کلی قطعات خودروهایی که تولید داخل هستند نسبت به خودروهای خارجی راحتتر در بازار قطعه پیدا میشوند. ضمن اینکه قطعات مصرفی خودرو مانند کلاچ زودتر از حد انتظار مستهلک میشوند. سایر فیوزهای موجود در ردیف پایینی جعبه فیوز پژو ۴۰۵ فیوزهای یدکی برای تعویض فیوز محسوب میشوند که با پنس مخصوص می توانید این فیوزها را خارج کرده و بهجای فیوزهای ازکارافتاده استفاده کنید. ۲. جهت بیرون کشیدن فیوز از انبرک مخصوص که در جعبه فیوز تعبیه شده است استفاده کنید. 20 سانتیمتر طول، عرض و ارتفاع تعبیه شده است. به لحاظ ایمنی، پژو 405 دارای ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع است. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 و بدون قابلیت تعویض به صورت دستی بهره میبرد. کمی آنطرفتر روی داشبورد نمایشگر کوچکتر از سایر 206ها که فقط قابلیت نمایش ساعت را دارد به چشم میآید. تیپ 2 از نظر ظاهر بیرونی با دیگر 206ها تفاوت ندارد.

مشخصات و توانایی فنی سمند با توجه هزینه و داخلی بودن آن نسبتا قابل قبول است. ۷. از سفت بودن اتصالات فیوزها اطمینان حاصل کنید. برای اطلاع از لیست خودروهای موجود روی لینک زیر کلیک کنید. این خودرو کابینی ساده داشت و فرمان دوشاخهاش ظاهر جالبی را برای کابین این خودرو فراهم نکرده بود. دنا پلاس در نسخه اولیه دارای چهره ای تهاجمی و خشن بود که البته نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری برتری داشت وای در طراحی ماشین ایراداتی دیده میشد و اکنون در دنا پلاس فیس لیفت جزئی صورت گرفته است که از نظر ظاهری به شدت به دنا پلاس کمک کرده اند و ماشین لوکس تری جلوه میکند. گیربکس BE3 برای پیشرانه EF7 مناسب است ولی در دنده 5 این ماشین کمی نا هماهنگی با پیشرانه دیده میشود و به اصلاح صدای گژکاری در کابین ماشین شنیده میشود. قبل از انتخاب شمع سمند EF7 و شمع دنا باید با سیستم احتراق موتور ملی آشنا شد. سمند ELX مجهز به موتور EF7 بود. این خودرو مجهز به ترمز ABS و EBD است؛ اما تفاوت اصلی دیسکی بودن ترمزهای تمام چرخ هاست که ترمز گیری بهتری را برای این خودرو رقم میزند. همین تعلیق چفتوقرصتر در کنار موقعیت قرارگیری چرخ محرک در عقب، باعث افزایش هندلینگِ پژو آردی شده است.

بالانس چرخ علت لرزش موتور در سرعت بالای 80 کیلومتر می باشد. بر چسب مربوط به پلیر قدیمیبه طور کلی ما ۴ بلندگو در اکثر خودرو ها می بینیم. اکثر لوازم اسپرت 206 در سالهای اخیر توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود، اما همچنان انواع مختلف لوازم جانبی 206 با برندهای عتبر جهانی واردات می شود و به راحتی در بازار ایران قابل دسترس می باشد. پژو یکی از قدیمیترین برندهای تاریخ خودروسازی است که در اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت. باتری ماشین(باطری ماشین) 60 آمپر سیلد سوزوکی، از شرکت سپاهان باتری که در حال حاضر یکی از بهترین برندهای باتری(باطری) ماشین در سطح کشور می باشد. تا الان به بهترین مارک باتری ماشین پژو 206 اشاره کردیم ولی خوب به صورت تیکه تیکه. برای آن که کابران ما بیشتر در غرب تهران ساکن هستن به همین دلیل تلاش کرده ایم تعدای از این لیست تعمیرگاه 206 را به غرب تهران اختصاص دهیم و تعدادی از بهترین تعمیرگاه 206 در غرب تهران را به شما معرفی کنیم.

در ضمن، پنل کیلومتر شمار را هم از نو طراحی کرد و نمایی جالبتر برای این خودرو به وجود آورد. معمولا خودروهای سبک بین ۱۰ الی ۳۰ فیوز دارند و خودروهای سنگین تعداد بیشتری فیوز در جعبه فیوز آن ها وجود دارد. ۲۴- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۶- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۱۴- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۱۸- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۱- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۱۰- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۲۱- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۲۲- ولتاژ ۲۰ آمپر و به رنگ زرد. ۷- ولتاژ ۲۰ آمپر و به رنگ زرد. ۲۹- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز.

۲۰- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۲۳- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. ۳- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. ۲۶- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی. ۵- ولتاژ ۱۵ آمپر و به رنگ آبی . ۴- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۲۵- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۲۷- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۸- ولتاژ ۳۰ آمپر و به رنگ سبز. ۱۲- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۱۷- ولتاژ ۱۰ آمپر و به رنگ قرمز. ۹- ولتاژ ۵ آمپر و به رنگ قهوهای روشن یا بژ.

نقش آن در جعبه فیوز پژو ۴۰۵ کنترل بوق، روشن ماندن چراغ ها و همچنین ارسال سیگنال در صورت روشن ماندن چراغ کوچک سمت راست که در عقب ماشین قرار دارد است. ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مهشکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوتهایی ایجاد کرد. تیپ SLX علاوه بر موارد فوق دارای: چراغ مهشکن جلو، چراغ جلو و عقب کریستالی، بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز و زه جانبی کرومی نیز میباشد. به هر ترتیب در بخش زیر به بررسی معایب و مزایای خودرو دنا معمولی و دنا پلاس پرداخته و در ادامه نیز به بیان نظرات کاربران مصرف کننده و افرادی که تجربه رانندگی با خودرو دنا معمولی و دنا پلاس دارند، خواهیم پرداخت. نقشه کلی جعبه فیوز پژو ۴۰۵، پژو آردی و پژو را می توانید در زیر ببینید و با عملکرد هر یک از آن ها آشنا بشوید. جعبه فیوز پژو ۴۰۵، زیر فرمان و در قسمت چپ راننده قرار داشته و برای باز کردن آن کافیست در جعبه فیوز را به سمت خود بکشید. وظیفه آن پخش رادیو بعد از باز کردن سوییچ است.