همه چیز درباره خودرو سمند

شاید وقتی پژو، مدل ۲۰۶ را روانه بازار اروپا میکرد، در بهترین حالت انتظار داشت بتواند به عنوان رقیبی قابل احترام در کلاس جهانی هاچبکها ظاهر شود. در صورتی که موتور سمند سورن بیش از حد کارکرده باشد و حکم یک ماشین پیر و رده خارج را داشته باشد دیگر پولی که برای خرید آن پرداخت می شود کاملا بی ارزش می گردد و خودروی خریداری شده به هیچ عنوان کارکرد مناسبی برای افراد نخواهد داشت. البته میزان مصرف سوخت این خودرو نسخه قویتر داشت و برای استفادههای شهری مناسبتر از ۴۰۵ GL بود. پژو 206 تیپ 6 نسخه شناختهشده 206 اتوماتیک است که از سال 1381 تا سال 1391 تولید میشده است.

در رابطه با فرمان سورن پلاس هم باید گفت که از نوع هیدرولیکی است و نمیتوانید انتظار حرکت تمام اتومات را از این خودرو داشته باشید. معمولا افراد دوست دارند که خودروی خود را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنند اما در صورتی که بتوانند در سایت ثبت نام کنند باید ماهها منتظر بمانند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ظاهر و طراحی خودرو از جمله نکات مهمی است که برای انتخاب ماشین دلخواه به آن فکر می کنید، پیشنهاد می کنم نظر خود را بابت انتخاب سمند به عنوان یک خودرو ایده آل تغییر دهید، چرا که این خودرو فاقد طراحی لوکس و مدرن است و از همان ابتدا با طراحی روی پلتفرم x100 خودروی پژو ۴۰۵ به بازار خودرو اعلام کرد که برای ورود به بازار رقابتی خودرو طرح تازه ای برای ارائه کردن ندارد. همین که اسم خودرو سمند به میان می آید، بسیاری از افراد به یاد معضل بزرگ سمند که همان مصرف بالای سوخت است می افتند.

در صورت بروز خسارت، شرکت بیمهگر بر اساس شرایط مندرج در بیمهنامه، خسارت وارده را جبران مینماید. باتری فابریک پژو 207 مدل 96 به بعد باتری 50 آمپر است و تنها همین آمپر بر روی آن قابل نصب است. بعد از طی 2 یا 3 سال خودرو دچار یک سری مشکل می شود مانند استارت ماشین سنگین می شود و صدا های عجیبی هنگام استارت خوردن ماشین به گوش می خورد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که بیشتر رانندگان سمند سورن با آن درگیر هستند، مشکل پیدا کردن قطعات یدک این خودرو است چرا که ضعف در کیفیت بلوک سیلندر و بی کیفیت بودن سایر قطعات داخلی این خودرو موجب شده تا دارندگان این خودرو برای خرید قطعات لوازم خانگی راهی بازارهای خرید لوازم یدکی شوند و به دلیل کمبود لوازم یدکی سمند سورون در بازار این مشکل متقاضیان خرید سمند با شرایط فروش نقدی ایران خودرو تحویل فوری را دچار شک و دو دلی می کند. شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت آن هم مناسب است ولی نسبت به پژو 206 صندوقدار ماشین پر استهلاکتری است و سنگینی اتاق هم بیشتر حس میگردد که موجب شده است در مقایسه با پژو 206 صندوقدار شتابگیری تنبلتر و کمنفستری را به نمایش بگذارد.

اما پس از شنیدن این دو نکته مثبت از این خودرو زمانش رسیده تا از معایب بزرگ سمند سورون اطلاع لازم پیدا کنیم. در نگاه اول و قبل از اینکه بخواهیم در مورد ویژگی های منفی سمند سورون صحبت کنیم، بهتر است تا کمی از ویژگی های فنی و ظاهری خودرو اطلاع لازم پیدا کنیم تا بتوانیم با نگاه حرفه ای تری به نقد معایب فنی و ظاهری سمند توربو بپردازیم. یکی از نکات منفی خودروی دنا را شاید بتوان رینگهای 15 اینچی معمول سمند دانست که با ظاهر آن هارمونی چندانی ندارد. با توجه به صحبت های صورت گرفته از طرف مسئولین وقت، می بایست این خودرو در سال 1391 به بازار عرضه میشد.

در سورن پلاس، دما و باز بودن دربها در پوسته بالایی کنسول مرکزی داشبورد نمایش داده میشوند. سیستم پخش رادیو همراه با اسپیکر، برخورداری از پورت USB، قابلیت اتصال به بلوتوث و تعبیه دکمههای کنترل صوتی روی فرمان جزو دستگاههای مولتی مدیای این خودروی محسوب میشوند. تنها رقیب از سایپا برای سورن پلاس هم شاهین با قیمت کارخانهٔ ۳۴۴ میلیون و قیمت بازار ۳۹۵ میلیون تومان است که هم خودروی بسیار مدرنتری است و هم در تجهیزات کاملاً برتری دارد اما پیشرانهٔ توربوشارژ کم بازده آن فاقد قابلیت اطمینان موتور EF7 سورن پلاس است. موتور سمند سورن XU7 می باشد و موتور سمند سورن ELX از نوع EF7 می باشد و در کنار این دو موتور سمند سورن ELX توربو شارژ از نوع EF7 TC می باشد. در هنگام خرید خودروی سمند سورن افراد باید به چه مواردی دقت نمایند؟ طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (40 هزار کیلومتر یا 24 ماه از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اولین نکته ای که می بایست در ارتباط با قیمت خودروی سمند سورن ذکر گردد این است که قیمت مدل های مختلف این خودرو دارای تفاوت هایی با یکدیگر است و قیمت این سه مدل یکسان نمی باشد. در نتیجه می توان گفت که خرید خودروی سمند سورن با توجه به دلیل ها و ویژگی های ذکر شده ارزشمند می باشد. به همین دلیل نیز در این این مقاله سعی شده است تا به ثبت نام خودرو پژو پارس پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود و ثبت نام در سایت، شرایط و نحوه خرید و راهنمای مشاهده نتایج طرح های فروش عادی، فوق العاده و مشارکت در تولید عادی و حمایت از جوانی جمعیت ایران خودرو ارائه شود. قسمت عقب دنا نیز با یک طرح ساده و چراغهای LED قابل قبول طراحی شده است که سادگی آن دلنشین است. در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو سمند سورن ELX و سورن پلاس ایران خودرو همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

سمند سریر نسخه تشریفاتی یا همان لیموزین از سمند LX است که در سال ۸۳ معرفی شد، اما عرضه آن تا سال ۱۳۸۷ به تعویق افتاد. سیستم کام ۲۰۰۰ یا همان دسته راهنما طبیعتا بعد از گذشت ۱۰ سال کارکرد و ایجاد اتصالی نه تنها راهنماهای شما از کار میافتد، بلکه در بعضی موارد کیلومتر نیز دچار اختلال شده و سپس بوق خودرو نیز غیر فعال میشود. غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق میافتدکه یک اتصال القایی بین سوئیچ و سیستم برقرار بشود. اهمیت و کارایی اسپویلر را زمانی متوجه خواهید شد که در حین وقوع سانحه، ماشین از روی زمین پرتاب نمیشود. کوئل با فرمان ECU در زمان مشخص ، مقدار جرقه ی مشخصی را درون محفظه ی احتراق تولید میکند. 1. استفاده از کامپیوتر (ECU) جدید برای سیستم سوخت رسانی که سازنده ادعا می کند استاندارد آلایندگی یورو۵ را پاس می کند. به عبارتی یکی از روش های افزایش قیمت ایرانخودرو بصورت قانونی خلق کردن خودروهایی به ظاهر جدید بود.

بحث ایمنی راننده و سرنشینان پیش از خرید اقساطی سورن پلاس بسیار اهمیت دارد. حالا که از معایب و مزایای سمند سورن توربو اطلاع پیدا کردید شاید این سوال هم ذهن شما را به خود درگیر کند که آخر خرید این خودرو به عنوان یک سدان خانوادگی و اقتصادی منطقی است یا خیر. جالب توجه است که این مشکل در ابتدا و پس از تحویل خودرو مشاهده نمی شود اما با کارکرد این خودرو تا ۱۰۰۰ کیلومتر هر از چند گاهی دارنده خودرو را متوجه خود می کند. انواع ضبط ماشین در ابتدا بسیار پیش پا افتادهتر از شکل و ظاهر و امکانات امروزشان بودند.

اگر شما هم جز طرفداران سمند، ایمنترین خودروی ایرانی هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا تا با شرایط فروش اقساطی سمند ال ایکس آشنا شوید. البته در نظر داشته باشید که در هر زمان که مایل باشید، میتوانید سیستم تهویهی آن را به نوع دستی تغییر بدهید. به طور کلی ایرانخودرو توصیه میکند که سطح روغن انواع دنا با موتور معمولی یا توربو را هر 1000 کیلومتر بررسی نمایید و در صورت نیاز مقداری روغن به موتور خودرو اضافه کنید. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه میشود.دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هماکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. در این خصوص لازم است در نظر داشته باشید که سمند سورن در مقایسه با سایر خودروهای ارزان قیمتی از جمله پراید و پژو پارس از کیفیت بهتری برخوردار است و بیشتر رانندگان و خریداران این خودرو از خرید و انتخاب این خودرو رضایت کافی را دارند. حال با توجه به اینکه این خودرو هم مانند سایر خودروهای ملی از نقاط ضعف زیادی برخوردار است، پیشنهاد می کنم در ادامه همراه کارویترین باشید تا درمورد برخی از معایت و ویژگی های منفی این خودرو از جمله جنس ضعیف آلیاژ ها، مصرف سوخت بالا، امنیت پایین خودرو، ظاهر قدیمی و کمبود قطعات یدک آن در بازار خودرو با شما صحبت کنیم.

از آن جایی که خیلی از سرنشینان پراید، تیبا و پژو ممکن است روزانه بارها و بارها از خودرو استفاده کنند لازم است چادر سبکی انتخاب کنند که جمع کردن آن ساده سایت kiyankhodro و سریع باشد. قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. برخورداری از شتاب صفر تا صد 5/14 ثانیه برای خودروی سمند سورن و همچنین برخورداری از شتاب صفر تا صد 03/12 ثانیه برای مدل ELX این خودرو و در کنار این دو برخورداری از شتاب صفر تا صد 10 ثانیه برای مدل ELX توربو شارژ از جمله ویژگی های بسیار خارق العاده ای است که این محصولات شرکت ایران خودرو از آن برخوردار است. قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است: پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش میرسد. پژو آردی در برابر پراید فضای بیشتری برای راننده و سرنشینان دارد، ولی نسبت به پژو ۴۰۵ قسمتی از فضای پای عقب و صندوق برای جایگذاری اکسل و دیفرانسیل تصاحب شده و با انتقال زاپاس خودرو از زیر صندوق به درون صندوقبار این فضا کوچکتر شده.

همچنین گفتنی است که این سه مدل دارای شباهت بسیار زیادی نیز هستند. مهمترین تغییر درمیان تیپهای 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگهای جلو مجهز شد. به همین علت شرکت کاراکال دمای دور کند فن را از 96 درجه به ۹۱ و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد. در صورتی که در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی های مرکزی ایران خودرو (شرکت همگام خودرو) که در زیر آدرس های آن آمده است مراجعه کنید. در صورتی که خودروی سمند سورن کارکرد مناسب و کمی داشته باشند و بدنه ی سالم و بدون رنگی داشته باشند افراد باید مراقب باشند تا هزینه ی مناسبی را برای خرید خودروی فوق بپردازند. بنابر توصیه ایران خودرو، شما مالک خودرو سورن و سورن پلاس باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه نمایید. خودرو سمند سورن ELX و سورن پلاس به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت ایران خودرو در برابر هر گونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد.

وزن خودروی سورن 1220 کیلوگرم می باشد و همچنین مدل ELX این خودرو دارای وزن 1257 کیلوگرم است و در کنار این دو، مدل ELX توربو شارژ دارای 1261 کیلوگرم وزن می باشد که هر کدام از این اعداد و ارقام کاملا اصولی می باشد و ایرادی در این زمینه به این سه مدل از محصولات شرکت ایران خودرو وارد نیست چرا که با توجه به اصول و قوانین جهانی این خودرو ها ساخته شده اند. اما در ارتباط با ارزش خرید این ماشین باید گفت که هر سه مدل این خودرو دارای ویژگی های مناسبی می باشد و بسته سلیقه و انتخاب افراد می تواند برای آن ها به عنوان یک خودرو کاملا مناسب کارکرد داشته باشد و ارزش های خود را نشان دهد. سمند کاملا طبیعی به نظر می رسد و از کیفیت بالایی برخوردار است. سمند سورون بدنه محکم و مقاومی دارد که در تصادف های و سانحه های ناگوار توانایی مقاومت بالایی دارد.