قیمت هارد دوربین مداربسته آی تی بازار-امن باش

پس از باز نمودن کامل کیس دستگاه ذخیره ساز، برد مدار الکترونیکی اصلی دستگاه قابل مشاهده است. همچنین سیم هایی با زنگهای سیاه، قرمز و زرد داخل بدنه وجود دارد که از آن باید برای تغذیه هارد استفاده کنید. فروشنده میگفت این DVR که خریدی با کش 64 مشکل داره و هارد رو می سوزونه و حتما باید کش هارد 32 باشه. آیا همچین چیزی امکان داره؟؟؟ فقط به خاطر کش هارد بسوزه؟ با تشکر. در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید باید در منوی هارد دیسک، هارد شما به درستی شناخته شده باشد. (شکل پورتها به صورتی است که امکان اشتباه وصل کردن انها وجود ندارد) سپس کابل تغذیه را که در داخل DVR وجود دارد به هارد وصل کنید.

قیمت هارد دوربین مداربسته آی تی بازار-امن باش

زیرا معمولا دوربین مداربسته نصب شده در یک محل ممکن است به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای سال روشن باشد و به ثبت وقایع بپردازد. بنابراین انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته از جمله اقدامات مهمی است که باید در هنگام راه اندازی سیستم امنیتی خود به آن توجه کنید. در برخی هاردهای دوربین مدار بسته بازوهای محرک هدها دارای قابلیت حرکت دو مرحله ای در محور X به منظور افزایش دقت در خواندن و نوشتن اطلاعات و کمک به افزایش سرعت و کار کردن هارد دوربین مدار بسته در وجود لرزش هستند. توجه داشته باشید که در یک نمونه استاندارد هارد دوربین مدار بسته کلیه موارد جهت اطلاع مشتری به صورت واضح توسط شرکت سازنده عنوان شده و تلاش می‌شود تا در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. پس در صورتی که یک هارد دیسک برای استفاده در سیستم دوربین مداربسته خود انتخاب کرده و این اطلاعات را در مورد آن در سایت شرکت سازنده یافت نکردید، شاید بهتر باشد در انتخاب خود تجدید نظر کنید. هاردد وسترن دیجیتال بنفش نسبت به انواع دیگر هارد دوربین مداربسته برتری دارد.

می‌توانید روند پیشرفت تست هارد دوربین مدار بسته را در بخش status ببینید. بعد از تمام شدن تست هارد دوربین بسته، گزینه status به complete تغییر می‌کند. در این حالت، با توجه به رنگی که نمایش داده می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که هارد سالم است یا خیر. اگر پس از نصب دوربین مدار بسته با یکی از علائم زیر روبرو شدید احتمالا هارد دوربین مدار بسته شما سوخته است. مدل های دیگری هم از انواع هارد وجود دارد که بیشتر هارد مورد استفاده در سیستم های دوربین مداربسته تا به امروز از مدل HDD بوده است و اخیرا رکوردر های تصاویر DVR یا NVR که از هاردهای SSD پشتیبانی می کنند در حال عرضه شدن به بازار هستند.

یک آزمایش واقعی: مقایسه هارد دسکتاپ و هارد نظارتی از برند وسترن دیجیتال (western digital)

سرعت چرخشسرعت چرخش هارد دیسک با واحد دور بر دقیقه بیان می‌­شود و نشان دهنده سرعت انتقال اطلاعات است. به طور معمول این میزان در حدود 7200 یا 5400 دور در دقیقه می­‌باشد. که قاعدتا هرچه از این میزان بیشتر شود، سرعت انتقال اطلاعات بالاتر خواهد بود. میزان آن که با واحد بایت بیان می­‌شود، نشان دهنده حجم اطلاعاتی است که می‌­تواند در خود ذخیره کند.ظرفیتظرفیت انواع هارد دوربین مداربسته اشغال شده، به چند عامل بستگی دارد. یکی از عوامل مهم و موثر رزولوشن تصاویر است که هرچه رزولوشون بالاتر باشد، حجم اطلاعات وارد شده بیشتر خواهد بود.

حداقل (5400 دور در دقیقه) – پیشنهادی (5400 تا 7200 دور در دقیقه)- حداکثر (7200 دور در http://amnbash.ir دقیقه). بالا بودن سرعت دوران یک هارد نشان دهنده بالا بودن سرعت ذخیره و بازیابی اطلاعات است.در صورتی از دوربین های مداربسته با کیفیت و همچنین از دستگاه DVR با قابلیت های خوب استفاده کردید بالا بودن تعداد دور در دقیقه یک هارد دیسک بسیارحائز اهمیت است. سرعت دوران در پردازش اطلاعات و تصاویر ورودی به هارد دوربین مداربسته تأثیربسزایی دارد و به سرعت می تواند تصاویر گذشته را پاک کند و تصاویر جدید را جایگزین آنها کند.

  • هارد مورد نیاز دستگاه مدیریت تصویر بنا به نیاز سیستم ظرفیت های مختلفی دارد.
  • هارددیسک قرمز وسترن دیجیتال مخصوص ذخیره سازی NAS و استفاده در شبکه طراحی شده اند.
  • پاسخ به این سوال کاملاً به تعداد و کیفیت دوربین‌ها و ظرفیت هارد دیسک‌های سیستم نظارتی شما بستگی دارد و بهتر است با توجه به توضیحاتی که در این مقاله عنوان شد اقدام به خرید هارد دوربین مدار بسته کنید.
  • در این حالت، با توجه به رنگی که نمایش داده می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که هارد سالم است یا خیر.

شصت‌وچهار مگابایت حافظه‌ی کش برای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده تا احتمال ازبین‌رفتن داده‌ها هنگام ذخیره‌شدن به صفر برسد. به دلیل کیفیت ساخت بالای هارددیسک سازنده اعلام کرده‌ است که می‌توان سالانه تا 180 ترابایت داده را بدون هیچ مشکلی روی آن نوشت. اینترفیس ذخیره‌سازی، رابط آشنای SATA 3.0 است و می‌تواند در بهترین حالت خود، به سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه برسد. دلایل زیادی وجود دارد که از هارد مخصوص دوربین مدار بسته برای سیستم های نظارتی و CCTV استفاده کنید؛ زیرا هاردهای معمولی یا هارد دیسک کامپیوتر دوام و پایایی کافی برای این کار ندارند. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته مزایایی چون توانایی کار کردن 24/7 یا بی وقفه، طول عمر بالاتر، تحمل بهتر لرزش و شانس کمتر وقوع خطا در ضبط ویدئو دارندو روی هم رفته قابل اعتمادتر از هارد دیسک‌های دسکتاپ هستند. به همین دلیل باید توجه داشت که انتخاب هارد برای دی وی آر، یک انتخاب فانتزی یا صرف هزینه اضافی نیست و اهمیت آن زمانی مشخص خواهد شد که همیشه مطمئنید اطلاعات دوربین‌ها به صورت امن ذخیره شده و قابل استفاده است.

لوازم جانبی

توجه داشته باشید که دستگاه های DVR امروز تقریبا بدون استثنا از کابل ساتا برای اتصال هارد استفاده می کنند. پس توجه داشته باشید که هارد دیسک انتخابی شما هم حتما باید دارای کانکتور ساتا باشد. مهمترین نکته پیش از نصب هارد در DVR اطلاع از این موضوع است که هارد نصب شده در DVR از نوع اینترنال می باشد. این نوع هارد دقیقا مشابه هارد دیسک های مورد استفاده در کامپیوترهای خانگی است. سیگیت برای این منظور هارد دیسک های سری Iron Wolf را در برابر لرزش دائمی ناشی از فعال بودن، مقاوم ساخته و امکان تبادل 180 ترابایت داده در هر سال را برای محصول فراهم آورده تا مشکلی برای بک آپ گرفتن همیشگی اطلاعات روی این ابزار، وجود نداشته باشد. حالا سری Surveillance با نام جدید SkyHawk نامیده می شود، SSHD های تازه FireCuda نام دارند و سری NAS هم به IronWolf تغییر یافته است، یعنی همان هارد دیسک هایی که قادر هستند در تمام طول شبانه روز در شبکه ی کامپیوتری کاربر فعال باقی بمانند.

به احتمال زیاد این مشکل به دلیل ضعف دستگاه DVR و سرعت پایینه اونه. برای این کار ابتدا موارد ابتدایی مانند تنظیم کارت شبکه خود که در مقاله های گذشته به آن اشاره شده است را انجام می دهیم. سپس با وارد کردن آی پی دستگاه وارد صفحه لاگین دستگاه شده و یوزر و پسورد خود را وارد کرده و وارد کنسول تنظیمات در سربرگ configuration می شویم. گفته شد که قسمت Head از بازوی مکانیکی اطلاعات را بر روی صفحات می خواند یا می نویسد.

کیس دست دوم یا قطعات کامپیوتر استوک بخریم یا نخریم؟

هاردهای شرکتی به دلیل کارکرد زیاد بین ۲ تا 10 هزار ساعت و سپس برگشت به شرکت تولید‌کننده معمولا چند هزار ساعت عمر مفید کمتری نسبت به هارد اصلی دارند. در گذشته هاردها با ظرفیت‌های کمتر در بازار عرضه می‌شدند اما امروزه به‌دلیل نیاز مردم هاردها با ظرفیت کمتر از یک ترا بایت تولید نمی‌شوند پس هاردهای اصلی با حداقل ظرفیت ۱ تا ۱۲ ترا بایت تولید می‌شوند اما هاردهای شرکتی با ظرفیت ۲۵۰ به بالا تولید می‌شوند. جز هارد های پر سرعت وسترن دیجیتال هست برای کارهای محاسباتی از این هارد استفاده میشود. یکی از قدیمی ترین محصول وسترن دیجیتال هست که قبل از رنگ بندی فقط این نوع در بازار ارائه میشد به خاطر سرعت بالا یی که دارند برای مصارف روزانه و گیمینگ مناسب هستند. هاردهای شرکتی عموماً به هاردهایی گفته می شود که بعد از یکبار برگشت به شرکت با عنوان ریفر مجدداً به بازار عرضه می شود. این هاردها پس از تولید و عرضه اول در بازار، به علت اشکالات و عدم کارکرد صحیح به کمپانی تولید کننده برگردانده می شود.

بهتر است یک بار خوب و اصولی هزینه کنید تا جلوی خرج های اضافی را بگیرید. خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، هیچ فرقی بین هارد دیسک معمولی و دوربین مداربسته وجود ندارند. برخی افراد سودجو، اصطلاح هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته را بر سر زبان ها انداخته اند تا بتوانند پول بیشتری از شما بگیرند! شرکت های تولید کننده هارد، محصولات خود را با توجه به عملکرد،در سری های متفاوت و با لیبل های متفاوتی تولید میکنند که در ادامه این مطلب توضیح داده ایم.

؟؟ فقط به خاطر کش هارد بسوزه؟