قیمت سر به سر در فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟ آکادمی آینده-بروکر آمارکتس

به طور کلی لوریج یا اهرم در بازار فارکس عبارتست از وام گرفتن مقدار مشخصی پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری. در بازار فارکس معمولاً این پول از یک کارگزار وام گرفته می شود. قیمت ارز به طور مداوم در حال تغییر می باشد، بنابراین ممکن است که معامله گر تصمیم بگیرد که این موقعیت را شبانه حفظ کند. کارگزار موقعیت را تغییر می دهد و منجر به اعتبار یا بدهی بر اساس تفاوت نرخ بهره بین منطقه یورو و ایالات متحده می شود. اگر منطقه یورو دارای نرخ بهره 4% و ایالات متحده دارای نرخ بهره 3% باشد، معامله گر در این مثال دارای ارز با نرخ بهره بالاتر است.

نرخ بهره بالا باعث کم شدن تورم می شود و در این زمان است که مردم تمایل بیشتری به نگه داشتن پول دارند. در نتیجه نرخ بهره، به عنوان ابزاری در دست دولت ها عمل می کند که به وسیله آن ارزش پول رایج کشور خود را حفظ می کنند. الگو مستطیل از رفت و برگشت قیمت بین دو خط موازی حمایت و مقاومت ایجاد می شود. این الگو در بازار فارکس، اغلب جز الگوهای ادامه دهنده محسوب می شود. الگوی مستطیل صعودی در پایان یک روند صعودی شکل می گیرد و قیمت با شکسته شدن خط بالایی مسیر صعودی اش را رو به بالا ادامه می دهد. در سال 1971 بود که سیستم ارزش گذاری پولی متفاوتی پا به عرصه وجود گذاشت.

دیگر هر کسی که می‌توانست یک ایمیل داشته باشد همچنین می‌توانست در یک بروکر حساب آنلاین باز کند، آنرا با مبلغی شارژ کند و شروع به معامله کند. در اینجا است که از زمان رایج شدن پول، پدیده‌ای به نام معامله ارز نیز به وجود آمد و رایج شد. با این تفاوت که در گذشته پدیده معاملات آنلاین وجود نداشت و برای معامله در فارکس می‌بایست به طور حضوری در بروکرها حضور داشت یا تلفنی سفارش داد.

  • البته باید توجه داشت که در صورت عدم دانش کافی در بازار، این امر سبب شده تا ریسک بالایی حساب معاملاتی فرد را تهدید نماید.
  • حال که تمامی کلمات تفسیر شد، متوجه شدید که همه چیز چقدر ساده است.
  • پس می توان نتیجه گرفت که به علت نقدینگی و حجم معاملات بالا، این جفت ارزها بهترین انتخاب برای معامله کردن در بازار فارکس به شمار می روند.
  • همچنین محدوده های بالای ۷۰ نمایش دهنده مناطق اشباع خرید و نوید دهنده حرکت نزولی قیمت آمارکتس فارسی در آینده هستند.

آنچه مسلم است، در مواقعی که این سه بخش معاملاتی ساعات فعالیتشان با یکدیگر همپوشانی دارد، حجم معاملات به حداکثر می رسد و اتفاقات اصلی در بازار در آن زمان ها رخ می دهد. بازار فارکس یک شبکه الکترونیکی جهانی برای تجارت ارز می باشد. پیش از هر چیزی، ابتدا باید با چند مفهوم آشنا شوید تا در پایان مقاله، مسیر ورود به بازار فارکس برای شما مثل روز روشن شود. اولین سوال در این راه این است که فارکس یا در حقیقت بازار فارکس چیست.

فارکس

قیمت سر به سر در فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟ آکادمی آینده-بروکر آمارکتس

هرکس پول یا سبکه خود را در قُلک و یا زیر بالشت خود مخفی می کرد. اما در آن زمان کسی در این اندیشه نبود که با این پول می توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. مثلا کسب و کارهایی راه اندازی کرد، افراد نابغه ای را تربیت کرد. افراد صاحب کسب و کار، پول خود را خرج می کردند و مبلغ اضافی را زیر بالشت خود نگهداری می کرد یا زمین خریداری می کرد. سوآپ به مبلغی گفته می‌شود که در صورت باز ماندن معامله تان در روز بعد بر اساس تفاوت نرخ بهره ارز ها به حسابتان واریز یا از حسابتان برداشته می‌شود . بهتر است که برای راحتی کار در زمان ساخت حساب خود ، تیک گزینه سوآپ را بردارید .

بازار CFD فاقد سررسید