علت گاز هرز خوردن ماشین سمند را در ادامه دنبال نمایید

گرافیک داخلی چراغهای جلو و عقب، کاملاً به روز رسانی شده هر چند که ابعاد و فرم چراغها تفاوتی با دنای معمولی ندارد. چند سال پیش ایران خودرو، ماشین جدیدی به نام دنا را معرفی کرد و آگهی های مربوط به آن توجه همگان را جلب کرده بود.خودروی دنا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که در واقع سمند بهینه شده با فیس لیفت عمده است که قرار بود جایگزین خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند شود.این خودرو قرار بود سال ۱۳۹۱ وارد بازار داخلی و جهانی گردد که این اتفاق در سال ۱۳۹۳ به انجام رسید. یکی از دلایل استقبال از خرید خودرو 206 تیپ 5 پیشرانه قدرتمند TU5 آن در مقایسه با دیگر خودروهای تولید داخل است.

شرکت ایران خودرو، حدود دو سال پس از معرفی موفقیتآمیز دنا، فیس لیفتی از این خودرو را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کرد. هرچند که مدیران ایران خودرو اصرار دارند که دنا خودرویی متفاوت از سمند است، ولی واقعیت این است که دنا فیس لیفتی از سمند است. همچنین، دیگر نام نویسی این محصول از طریق سامانه فروش ایران خودرو انجام نمی شود و طرح های بعدی 206 نیز از طریق سایت یکپارچه خودرو انجام خواهد شد. نوع دیگر باتری ماشین سمند 74 آمپری (باطری ماشین 74 آمپر) و از نوع اتمی بوده که دارای عملکرد بهتری نسبت به نوع اسیدی است. از نظر آپشن و تجهیزات پژو 206 شرایط بهتری دارد و به نظر میرسد از آنجایی که ماشین رانا سیم کشی اش به طور کلی با پژو فرانسه مغایرت دارد آپشن های فابریک چندان زیادی بر روی این ماشین قابل نصب نیست که نسبت به پژو 206 یک ضعف محسوب میشود.

سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلیترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو ۴ عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز میشوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلیهای جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند . شاید تفاوت خودرو دنا معمولی با دنا پلاس را می توان در اضافه کردن سانروف، دوربین دید عقب دانست. آپشنهای خوب مثل کروز دقیق و دوربین دبدعقب با کارکرد خوب . اما با وجود بحث واردات خودرو و بازار ملتهب خودرو، افزایش قیمت خودرو دلیل بازار خوب خرید و فروش نیست. برخی از افراد به قیمت بالای این خودرو اشاره می کردند و معتقد بودند که دنا و دنا پلاس را می توان همان خودروی سمند دانست البته با یک تفاوت، آن هم افزایش قیمت 10 الی 15 میلیونی. 4. پیچ کارتل را با یک دستمال پاک کرده و بعد ببندید.

با پرداخت حق بیمه بدنه، میتوانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیبهای احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمهگر بر اساس شرایط مندرج در بیمهنامه، خسارت وارده را جبران مینماید. داشبورد دنا را میتوان کاملا بروز و با ارگونومی مناسب دانست که در طراحی آن بهوضوح از داشبورد هیوندای سوناتا YF الهام گرفتهشده است. طراحی داخل کابین با توجه به طرح چوب، استفاده شده و تودوزی مخملی ظاهری گرم و لوکس به این خودرو بخشیده است. چراغهای روشنایی روز LED و نئونها جلوهای جذاب به این خودرو بخشیدهاند. وجود نوار LED که به زیبایی در چراغها جایگذاری شده، به جذابیت دنا افزوده است.گلگیرها به صورت پف کرده و اصطلاحا عضلانی طراحی شده است. پژو 206 تیپ 5 یکی از خودروهای پرطرفدار کشور با موتوری قدرتمند، ایمنی مناسب و طراحی بدنه اسپرت و جذاب است. البته بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است ولی به دلیل مزایایی که دارد توصیه میشود، حتماً مالکین محترم این بیمه را نیز داشته باشند. خودروی دنا را می توان مدل فیس لیفت سمند دانست که در قالبی زیباتر به بازار معرفی شد.

بیمه بدنه: از دیگر نیازهای بیمهای یک خودرو، بیمه بدنه سایت kiyankhodro میباشد. اگر شما هم تا کنون از سمند یا محصولات دیگر ایران خودرو خسته شده اید دنا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. برای این کار شما به یک آچار مناسب برای باز کردن پیچ کارتل، یک تشت فلزی برای تخلیه روغن، روغن موتور و فیلتر روغن تازه و جک خودروی دنا نیاز دارید. قبل از این کار حتما تشت فلزی را زیر محل تخلیه روغن قرار دهید. زمانی که فیلتر خارج شد، اورینگ قدیمی را هم خارج کرده و محل نصب فیلتر را به کمک یک دستمال نخی کاملا تمیز کنید.

این شرکت با ۴۰ سال تجربه در تولید انواع مختلف باطری خودرو محصولات خود را مطابق استانداردهای بین المللی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است. تقریباً میتوان گفت تمامی خودروهای داخلی در این حوزه ضعف دارند و خانواده دنا نیز متأسفانه از این قاعده مستثنا نیست. مواردی که در بالا اشاره شد، برای تمام خودروهای خانواده دنای پلاس مشترک است. برای اطلاع از قیمت اجاره سمند lx کافیست با همکاران ما در بخش اجاره خودرو بدون راننده تماس حاصل فرمایید. این محصول به وسیله مهندسان ایرانی و بدون حمایتهای خارجی و با استفاده از ظرفیتها و امکانات ایران خودرو طراحی شدهاست. موتوری که شرکت ایران خودرو بر روی ماشین دنا قرار داده شامل همان پیشرانه EF7 هست که پیش از این بر روی ماشین سمند سوار بود. گروه مدیران خودرو یکی از شرکت هایی است که محصولاتش از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به فروش می رسد که سایت مدیران خودرو در مقاله زیر توضیح داده شده است. و نکته ای که یکی از دوستان گفتند اینه که باید ماشینو درست مراقبت ونگهداری کرد تا کمتر دچار تعمبر بشه و در زمان آب بندی هم رعایت کرد – رهیاب که به ماهواره متصل نمی شود: در تبلیغات این خودرو بر روی رهیاب دنا مانور بسیاری شده بود از همین رو بلافاصله بعد از تحویل خودرو کارت رهیاب را به داخل سوکت مربوطه کردم اما خبری از اتصال به ماهواره نبود و در صفحه نمایش خطا در سیستم نمایان می شد.

زمانی که موعد تعویض روغن خودرو فرا برسد، تمامی روغن موجود در محفظهی آن تخلیه شده و روغن موتور جدید جایگزین میشود. کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاهها و یا انبارها انباشته میشوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. استاندارد آلایندگی یورو 4 که قابلیت ارتقا به یورو 5 را نیز دارد. یورو نیوز فارسی. ۲۹ فوریه ۲۰۱۲. اما لازم به ذکر است که استانداردهای یورو 5 با عرضه بنزین معمولی یورو 2 در پمپ بنزینهای کشور ما هماهنگی ندارد.

در این مطلب قصد داریم خودروهای کلاس دنا را بررسی کنیم و به مشکلاتی که کارشناسان خودرو در مورد این خودرو بیان کردهاند، بپردازیم. اما جذابترین بخش ماجرا در مورد خودروها، بررسی فنی آنها است. البته مدل توربوشارژ و اتومات آن کمی متفاوت است. البته قبل از سمند SE هم مدلهای دیگری از این خودرو تولید شده بودند، اما SE اولین سمندی بود که توانست رضایت مشتریان و خانوادهها را جلب کند. همانند قرعه کشی های دیگری که جهت فروش 206 برگزار شده اند، ثبت نام در طرح های فروش 206 سامانه یکپارچه خودرو نیز شرایط خود را دارد. دنا پلاس جز برخی تغییرات مختصر در ظاهر بیرونی، از تغییرات دیگری در داخل کابین و سیستم موتور خود برخوردار نبود. برخی از افراد هستند که نظر نسبتا مثبتی در مورد دنا معمولی و دنا پلاس و تجربه رانندگی مثبتی از این دو خودرو دارند. ایران خودرو در این محصول تغییراتی در چراغهای جلو و عقب، جلو پنجره و خطوط جانبی روی درها ایجاد کرده تا با نسخه دنا تفاوت داشته باشد. در هنگام ترافیک باز و بسته شدن مداوم درها آزار دهنده است و باید فکری به حال آن شود. به محض شروع حرکت، درها به صورت خودکار قفل میشوند و وقتی توقف میکنید، باز به صورت خودکار باز میشوند.

موتور این خودرو بهطور مشترک توسط کشورهای ایران، هند و چین طراحی شدهاست که مصرف سوخت بالاتر و قدرت کمتری نسبت به نمونههای فرانسوی دارد. اما بخش عقبی خودرو در نمای جانبی با فرم کلی بدنه هماهنگ نیست. طراحی بدنه و داخلی دنا اصلا قابل مقایسه نیست با هیچ ماشین تولید داخل. هر چند که فضای داخلی خودروی دنا معمولی یادآور سمند میباشد؛ ولی تفاوتهایی هم با هم دارند. بگذریم هر چند ممکن است این جمله خیلی ایده آلیستی باشد ، امیدوارم همه ی خریداران ماشین های داخلی از این پس راضی باشند. در رابطه با طراحی بخش داخلی دنا میتوان گفت که گرچه مهندسین سعی در تغییر کامل این فضا داشتهاند، اما بهمحض قدم گذاشتن به داخل این خودرو با فضا آشنایی مانند آنچه در پژو پارس، سمند و سورن وجود دارد، مواجه میشوید که با توجه به پلتفرم مشترک این خودروها این موضوع چندان هم دور از انتظار نمیتواند باشد. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز سمند سورن، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه میتوانید برای مشاهده قیمت سورن به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

من بعد از دوسال بررسی برای خرید خودرو عاقبت خودروی دنا پلای توربو با مدل 97 حدود 60 میلیون خریدم یکماهی که اونو دارم حدود 1500 کیلومتر باهاش راه رفتم گرچه برای اعلام نظر قدری زود هست ولی تجربه من درمورد ماشین تاکنون مثبته واز رانندگی با اون لذت میبرم اول اینکه موتور پرقدرت وپرشتابی داره که هیچ کدوم از ماشینهای تولید داخل این شتابو ندارند .کم صدا وحتی باسرعت بالای 100 .( البته من برای آب بندی هنوز بالای 120باهاش نرفتم)سیستم تعلیق وترمز وفرمانپذیری بالا.راحتی صندلیها. به هر ترتیب در بخش زیر به بررسی معایب و مزایای خودرو دنا معمولی و دنا پلاس پرداخته و در ادامه نیز به بیان نظرات کاربران مصرف کننده و افرادی که تجربه رانندگی با خودرو دنا معمولی و دنا پلاس دارند، خواهیم پرداخت.

در برخی از نمونههای تولیدی ماشین دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش ایران خودرو این مشکلات برقی ماشین را رفع میکرد اما در دنا پلاس از آنجایی که قول افزایش کیفیت را مسئولین ایران خودرو دادهاند امیدواریم که دیگر این مشکلات فنی و برقی در ماشین دنا پلاس دیده نشود. در آن زمان سیتروئن دچار مشکلات مالی بسیاری بود، اما در عین حال، مدلهای بسیاری از خودرو را برای تولید نهایی طراحی نموده بود. برخی از افراد نیز از طراحی نسبتا جدیدی که این خودرو از آن برخوردار بود، آن را به سایر خودروهای هم رده ترجیح می دادند. از این نظر، این خودرو از خودروهای مطرحی مانند برلیانس H220 و سایپا کوییک نیز پیشی گرفته است. سایت خرید و فروش خودرو همراه مکانیک، فروش خودروی پرطرفدار و البته پرریسکی مانند پژو 206 تیپ 5 را آسانتر و ایمنتر از همیشه ساخته است.

به نمایندگی زنگ زدم و جویا این قضیه شدم گفتند که به ما مربوط نمی شود و شما به شماره تولید کننده این کارت رهیاب که همراه گارانتی به شما داده شده است تماس بگیرد. بهاینترتیب، شما بهعنوان فروشنده میتوانید، خودروی خود را بهسادگی و با اطمینان در سایت خرید خودرو همراه مکانیک، به­فروش برسانید. طراحی قسمت جلو و همچنین چراغهای عقب سمند SE با مدلهای بعدی این خودرو متفاوت است. علاوه بر این، دستگیره درها به رنگ کروم طراحی شده و نوار کرومی دور شیشه درها قرار داده شده؛ علاوه بر این دارای کف پوش موکتی نیز میباشد. در بخشهایی از کنسول وسط و روی درها طرح چوب به زیبایی به کار رفته است. دسترسی به ادوات روی کنسول به راحتی انجام میگیرد.در کل به نظر میرسد در بخش مونتاژ، ایران خودرو کم ایرادتر عمل کرده است و کیفیت مواد به کار رفته در دنا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ازلحاظ امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در رده قیمتی خود از امکانات متوسطی برخوردار است که ازجمله آنها میتوان به سیستم مولتیمدیا تصویری لمسی مجهز به رهیاب، سیستم عیبیابی هوشمند (مالتی پلکس)، سیستم تهویه اتوماتیک، بازکن قفل در صندوقعقب از داخل، چراغ نقشهخوان، ایموبیلایزر، هشداردهنده موانع عقب، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده، ۲ کیسه هوا و…