سورن: فیس لیفتی از سمند ملی+ جدول مشخصات فنی Soren

کندی شتاب خوشبختانه در نسخه توربو دنا پلاس رفع شده است و به زیر 9 ثانیه میرسد. شهرت و استقبال از دنا باعث شد که سازندگانش در سال ۱۳۹۶ هم نسخه جدیدتری از آن به نام دنا پلاس را روانه بازار کنند. این خودرو از مزایایی همچون ظاهر جذاب، کابین زیبا، کیفیت ساخت معقول، بازار خرید و فروش پررونق، توان فنی مناسب به ویژه در نسخه توربو و خدمات پس از فروش گسترده سود میبرد؛ با این حال جهش قیمت خودرو صفر و کارکرده در بازار سبب شده تا خرید ماشین دنا پلاس از توان بسیاری از مشتریان بیشتر شود و خیلیها دیگر به راحتی قادر به خرید آن نباشند. بهطورکلی، هرچند در سورن پلاس فقدان نمایشگر لمسی و ترمزهای عقب دیسکی کاملاً احساس میشود و تجهیزات آن در مقایسه با خودروهای روز دنیا هیچ حرفی برای گفتن ندارند اما در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی، امکانات این خودرو را میتوان نسبتاً قابلقبول دانست. سیستم صوتی این اتومبیل هم مالتی مدیا است که دارای صفحه لمسی می باشد که سایر اتومبیل های این شرکت چنین قابلیتی وجود نداشت.

اتاق هر دو دنا از نظر تریم و تنظیم صندلی هم تفاوت چندانی با هم ندارند. با وجود تولید دنا پلاس با جعبه دنده شش سرعته دستی، ساخت و عرضه مدل اتوماتیک این خودرو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. در ظاهر دنا پلاس شاهد تغییرات چشمگیری به منظور نزدیک تر شدن طراحی آن به استاندارد های روز دنیا ، خارج شدن از سادگی و دادن جلوه لوکس هستیم که در این امر طراحی چراغ جلو ، گرافیک چراغ های عقب و خطوط مورب در نمای جانبی بیشترین تاثیر را دارند .با توجه به تغییراتی که دنا پلاس در مقایسه با دنا تجربه کرده است در حال حاضر چهره این ماشین مدرن و لوکس در بازه قیمتی خودش جلوه می کند و طبق نظر سنجی که انجام شده است بسیاری از مردم چهره دنا پلاس را به دیگر ماشین های رقیب و هم قیم . استفاده مجدد یک موتور ضعیف و قدیمی در تولیدات جدید از دیگر معایب خودروی دنا است. خودروی دنا پلاس یکی از ماشینهای پر طرفدار در ایران است. پنج سال بعد از معرفی ماشین دنا معمولی، خودروی دنا پلاس به بازار آمد. در تیپ پلاس نیز به بازار خودروی کشور عرضه می شود.

دنا پلاس دندهای توروبو ۴۹۲ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتوماتیک هم ۵۱۰ میلیون تومان به فروش رسید. تارا دندهای هم امروز ۴۶۰ میلیون تومان بود. با توجه به اینکه ایرانخودرو در مدت افزایش نرخ ارز تنها دوبار درخواست خرید خودرو را پذیرش کرده تنها قیمت مرجع، قیمت بازار است که بر اساس آن دنا معمولی حدود 77 میلیون و دنا پلاس 98 میلیون تومان خرید و فروش میشود. دنا پلاس مدل فیس لیفت و مجهزتر دنا معمولی است. هرچند این خودرو نیز چندان نو و جدید محسوب نمیشود و به عنوان نمونه اسپرتتر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار شده است، اما با این حال میتوان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آنها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد. پژو پارس یا پژو پرشیا که در زمان عرضه یک خودروی بسیار لوکس قلمداد میشد، فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ بود که در آن در بخشهای سپر جلو و عقب، جلو پنجره، در کاپوت، چراغهای جلو و عقب و در صندوق عقب نسبت به ۴۰۵ تغییر بافتهاست. این انجین 16 سوپاپ دقیقاً 1645 سیسی حجم دارد و با سیستم پاشش سوخت چندنقطهای و نسبت تراکم 11 قادر است 113 اسب بخار قدرت (در 6000 دور در دقیقه) و 155 نیوتنمتر گشتاور (در 3500 الی 4500 دور در دقیقه) تولید نماید که برای وزن 1258 کیلوگرمی ماشین تقریباً کافی به نظر میرسد.

البته ممکن است برخی دوستان با بد شانسی مواجه شده باشند چون به هر حال کارخانه های ماشین سازی ما این ایراد را دارند که همه ی تولیداتشان کیفیت یکسان ندارند و گاهی پیش می آید ماشینی که به ما تحویل می شود بر خلاف سایر تولیدات از آن نوع، معیوب باشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع سیستم تعلیق و پلت فرم قدیمی خودرو است که نسبت به خودروهای روز هنوز جای کار بسیار دارد و بهراحتی ناهمواریها و دستاندازها را به داخل کابین منتقل میکند. البته؛ با توجه به مزیت های باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی (آبدار) پیشنهاد ما استفاده از باتری اتمی است. جالب است بدانید که دنا معمولی به اوکراین هم صادر میشود و در آنجا با نام سمند دنا شناخته میشود. جالب است بدانید نام سمند که برای این خودرو در نظر گرفته شده است به معنی اسبی که رنگ زرد دارد میباشد . خودروی دنا مدل فیس لیفت سمند است که در قالبی لوکستر و زیباتر در سال 1390 به بازار معرفی شد. از دیگر تجهیزات ایمنی خودروی دنا میتوان به ایموبیلایزر، سیستم قفل مرکزی با ریموت، ایزوفیکس برای صندلیهای عقب، سنسور دنده عقب و سیستم قطع سوخت خودکار اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که فرمان این خودرو قابلیت تطبیق با سرعت را دارد و در سرعت های بالا سفت تر خواهد شد تا راننده با مشکل عدم پایداری دست و پنجه نرم نکند. بازارداریم به شما ماشین بازی سمند را پیشنهاد میدهد. هر سه این خودروها با پیشرانه EF7 تولید میشوند که روی سمند LX، سورن و دنا معمولی نیز نصب شده، اما پیشرانه دنا پلاس توربو مجهز به پرخوران (توربوشارژ) است. سلام دنا پلاس تبدیل به پارس هستم اینجا کسی ماشینش رو گرفته؟ کسی میدونه مابه تفاوت پولمون رو کی واریز میکنن؟ واریز چندم بودی 24 ام ؟

این خودرو دارای یک توربو شارژ است. شمع بوش آلمان از قدیمی ترین تولید کنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو است. از آنجایی که سیستم احتراق موتور ef7 طراحی شرکت بوش آلمان است ، شمع بوش آلمان اصلی بهترین و مناسب ترین شمع برای سیستم احتراق ef7 میباشد. کامپیوتر خودرو وظیفه ی تنظیم جرقه ی شمع سمند EF7 و سیستم جرقه را دارد. شمع های تولید شده در کشور هایی بغیر از آلمان کیفیت لازم برای احتراق در موتور EF7 را ندارد. در مورد ماشن های داخلی ، من 9 سال است پژو 206 اس دی (وی 20) دارم و کاملا راضی هستم البته شنیده ام ماشین های دهه 90 بی کیفیت شده اند. البته کارشناس باید بررسی های لازم را به صورت حضوری انجام دهد تا هزینه نقاشی ماشین ۴۰۵ را به صورت جزیی خدمت شما اعلام کند.

خودروی دنا: خودروی دنا یکی دیگر از محصولات شرکت ایران خودرو به شمار می رود؛ هدف اصلی تولید و طراحی این خودرو، جایگزین شدن با سایر محصولات این شرکت بود؛ در این مقاله بصورت کامل ماشین دنا را بررسی میکنیم. در این مقاله ما به مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس دو خودروی پر مخاطب بازار میپردازیم، اگر میخواهید، در مورد مشخصات ظاهری و فنی این دو خودرو و تفاوتهایشان بیشتر بدانید، در این مقاله از توربومگ با ما همراه باشید. همچنین دو مدل دندهای دنا پلاس از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده میکنند. علاوه بر این موارد، در کابین دنا پلاس توربو دندهای و اتوماتیک فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی با طرح توربو و سردنده جدید دیده میشود.

ماشین دنا مجهز به بوق هشدار: در زمان سرعت بالای 120 و زیر20 کیلومتر در ساعت، هنگام نبستن کمربند ایمنی، هنگام باز بودن دربها و عیب خودرو وسوخت کم و دمای زیاد سایت kiyankhodro و.. ۳. سومین علت ریپ زدن ماشین اول صبح خراب شدن سنسور اکسیژن، سنسور دمای موتور و یا سنسور فشار هوای ورودی که مستقیماً با ترکیب سوخت و هوا، و موتور در ارتباط هستند. ، تهویه مطبوع با کنترلرهای دیجیتالی و قابلیت تنظیم دمای اتوماتیک کابین، شیشه های برقی هر چهار درب، تنظیم برقی آیینه های جانبی، سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم روشنایی بدرقه (در صورت نیاز با ترک خودرو چراغ ها تا چند ثانیه روشن میمانند تا نور مسیر شما تا خانه تامین شود) و… اما معایبی چون موتور حساس به بنزین، نا هماهنگی موتور و گیربکس، فضای داخل کابین کم و شتاب اولیه کم آن را به گزینه ای برای کسانی که قد بلند یا جثه درشتی ندارند و تردد آن ها بیش تر در جاده ها و سرعت های بالا است تبدیل می کند.

تم کلی کابین سورن پلاس مشابه همان سورن عادی است که به نسبت طراحی کلاسیک سمند ساده، حالت جوان پسندانه تری دارد و با اضافه شدن خطوط قرمز و فرمان جدید به جذابیتهایش اضافه شده است، سورن پلاس همچون سایر اعضا خانواده سمند، هم بر روی صندلیها و هم داخل صندوق عقب فضای مناسب و کارآمدی در اختیارتان قرار میدهد که به راحتی پاسخگوی نیازهای معمول یک خانواده خواهد بود. میبینم که گفته شده است رنگ قرمز مربوط به این سوییچ است. سیلد و غیر سیلد (اسید شارژ) که به آنها اتمی و معمولی هم گفته می شود. سمند که تا آن زمان مانند قالی کرمان تقریباً طی سالهای تولید، دست نخورده باقی مانده بود، اینبار به گفته مدیران ایران خودرو، قرار بود به صورتی کاملاً متفاوت تولید و عرضه شود.NX7 قرار بود جایگزین سمندهای پیشین و پژو 405 باشد. یه سوال خدمت دوستان دارم مه ماشینم داخل سایت خورده دارای فیزیک پلاک ولی هنوز تیک سند نخورده علتش چیه ؟ همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز دنا پلاس ، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه میتوانید برای مشاهده قیمت دنا پلاس به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید. سیستم فرمان مدلهای ساده و توربو دندهای هیدرولیک است، اما دنا پلاس توربو اتوماتیک فرمان برقی دارد.

اگر برای شما نیز همچین اتفاقی افتاده است احتمالا خودروی شما مشکلات زیر را دارد و باید آن هارا مورد بررسی قرار دهید. پژو ۴۰۵ را به همراه پراید میتوان شناختهشدهترین خودروهای تولید داخل دانست. در یک نگاه کلی به این خودرو، میتوان گفت که طراحان این خودرو در کنار مشخصات فنی و آپشنهای سمند سورن پلاس، به دنبال ایجاد جذابیتهای ظاهری متعددی بودهاند که از جمله این جذابیتها میتوان به تعبیه دستگیرههای شیک، مجهزکردن فرمان به روکش چرم، رینگ اسپرت دورنگ و… دنا مزایایی همچون طراحی ظاهری و داخلی خوب نسبت به سمند و پژو، موتور قوی تر و کم مصرف تر، ترمزهای قوی و امکانات بیشتر رفاهی را در کارنامه خود قرار می دهد.

به گزارش صدای ایران، قیمت دنا تیپ یک امروز یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱ با یک میلیون تومان افزایش به ۴۰۴ میلیون تومان رسید. هزینه رنگ کامل ۲۰۶ سال 1400 در مراکز زیر مجموعه اتوصافکار از حدود 400 الی 600 هزار تومان به بالا میباشد. شما میتوانید برای اطلاع از هزینه رنگ کامل پراید 1400 در مجموعه بزرگ اتوصافکار عکسی از بدنع ماشین تان برای کارشناسان ما ارسال کنید تا بر اساس میزان و عمق آسیب بدنه و بر اساس مدل پرایدتان و اجرت نقاش حدود هزینه رنگ کامل خودرو پراید برای شما ارسال شود. اما اگر این ماشین آسیب دید باید به دنبال مرکز نقاشی پاترولی باشید که به شما خدمات تخصصی ارائه دهد و در این زمینه تجربه داشته باشد. البته بایدبه شما بگوییم هزینه ای که ما به عنوان هزینه رنگ کامل ۲۰۶ سال 1400 اعلام میکنیم به صورت حدودی است و ممکن است آسیب بدنه شما بیشتر باشد و هزینه به طبع بیشتر خواهد شد. البته ظاهر دنا نسبت به سمند و خودروهای دیگر این شرکت ارتقای خوبی پیدا کرده بود.

همچنین این خودرو قادر است در حوالی 12 ثانیه (در شرایط استاندارد) از سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا سرعت 189 کیلومتر برساعت ادامه دهد تا حدودی راضیکننده است. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمیتوانند قیمت خودرو دنا را بهدرستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبرانناپذیری شوند. در خصوص گنجایش فضای داخلی باید گفت که 5 سرنشین را می تواند در خود جای دهد. پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط کمپانی پژو در فرانسه تولید شد و ۱ سال بعد، در سال ۱۹۸۸ میلادی، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داد. دنا پلاس در میان تولیدات ایران خودرو، محصول تقریبا متفاوتی به شمار میرود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدلهای قدیمی خود به نمایش میگذارد. در جدول زیر به مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس از نظر مشخصات فنی میپردازیم.