دیکشنری تخصصی معادل انگلیسی کلاهک دودکش ترجمه البرز

بدون وجود کلاهک ممکن است لوله های دودکش تحت تاثیر نفوذ باد و باران قرار گرفته و دچار فرسایش و آسیب های کوچک و بزرگ شوند که به نوعی ضرر اقتصادی برای شما عزیزان تلقی می شود. کلاهک دودکش چینی با طرح چهارگوش نیز همانند مورد قبلی بوده و تفاوتی با آن ندارد. برای یادگیری معنی انگلیسی لغت یا عبارت فارسی “کلاهک دودکش” می توانید از چند روش استفاده نمائید. اگر نیاز دارید تا بدانید کلمه یا عبارت فارسی کلاهک دودکش به انگلیسی چی میشه حتماً مطالب این صفحه را مطالعه نمائید.

امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “کلاهک دودکش” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد. پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “کلاهک دودکش” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود. نکته 2– زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “کلاهک دودکش” به انگلیسی منعکس شود. دودکش آهنی یا گالوانیزه در میان مردم با نام لوله بخاری معروف شده است که بیشتر به شکل روکار و برای متصل کردن بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش استفاده می شود. این محصول که از ورق های گالوانیزه ساخته شده است در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم بوده و به خارج شدن هر چه بیشتر گاز ها کمک می کند. از جمله کاربردهای اصلی کلاهک پره ای استفاده از آن در دهانه ی خروجی لوله های دودکش موتورخانه در بام می باشد .

برای استحکام بیشتر این کلاهک حتما باید تمامی نقاط اتصال به هم با جوش یا نقطه جوش متصل شوند تا آب باران و برف یا موارد دیگر از طریق منافذ احتمالی نقاط اتصال به درون لوله ی اصلی دودکش نفوذ پیدا نکند. این کلاهک از جنس انواع ورق روغنی، سیاه، رنگی، گالوانیزه و گاهی از ورق استیل ساخته می شود. علت استفاده از جنس ورق استیل برای کلاهک دودکش پره ای چهارطرفه نیز نوع آلاینده یا دودی که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی اسیدی و خورنده از لاین دودکش خارج می شود می باشد.

دیکشنری تخصصی معادل انگلیسی کلاهک دودکش ترجمه البرز

شکل ظاهری این دودکش هم در پایه و هم در تاج کلاهک بصورت گرد می باشد . یکی از مهمترین مسائلی که در ساخت کلاهک دودکش چینی این است که حتما باید قطر تاجِ دودکش از قطر پایه به قدری بزرگ تر باشد که به هیچ عنوان آب درون استوانه و لوله های دودکش کلاهک دودکش نفوذ نکند. این فاصله باید طوری تنظیم شود که متعادل باشد ، یعنی فاصله نه آنقدر زیاد باشد که آب باران و برف به داخل دودکش نفوذ کند و نه به قدری کم باشد که دودکش را خفه کرده و امکان خروج کامل دود را از بین ببرد . استفاده از رنگ کوره ای بر روی سطوح در هر دو طرف کلاهک باعث می شود کلاهک دودکش از قسمت داخلی که در اثر سرد و گرم شدنهای متوالی با واکنشهای میعانی مواجه است در زمان کوتاه دچار اکسیدگی و زنگ زدگی نشود. کلاهک دودکش H چهارگوش در انتهای کانال های چهارگوش دودکش که از داخل موتورخانه، شومینه یا بخاری گازی به پشت بام آمده اند قابل نصب و کاربرد می باشدنصب و استفاده میشود.

این کلاهک بوسیله یک پایه که به بخش H شکل متصل می شود هوای داخل لوله های دوکش را به کلاهک منقل و از آنجا در هوای آزاد تخلیه می گردد. مدل دیواری کلاهک در ساختمان‌های که خروجی بخاری به شکل مستقیم از دیوار خارج شده نصب خواهد شد. اما کلاهک دودکش پشت بام بر اساس میزان گازهای خروجی، نوع سوخت، وضعیت آب و هوایی و اندازه دهانه دودکش متفاوت بوده و باید در انتهای خروجی دهانه دودکش نصب شود. مجموعه ی آقای کوهی سالهاست در زمینه ی تولید انواع لوله سیمانی و بتنی فعالیت دارند . کلاهک دودکش در مدل های مختلف و لوله دودکش در قطر و ابعاد متنوع از تولیدات این مجموعه می باشد .

  • احساس نیاز مبرم به تولید این محصولات، خودکفایی و عدم وابستگی به تولیدات کشورهای دیگر دلیل تأسیس این موسسه فنی به صورت غیر رسمی در سال۱۳۹۷ می باشد.
  • برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم.
  • قیمت دودکش سیمانی و کلاهک سیمانی ساخته شده از بهترین متریال را از ما بخواهید.
  • استفاده از ورق ضخیم برای ساخت کلاهک H نیز می‌تواند از عوامل ماندگاری و افزایش عمر مفید کلاهک H گردد.

دودکش‌ها از سمت محیط داخلی گازهای سمی را دریافت و آن در قسمت پایانی ساختمان به هوای آزاد انتقال خواهند داد. با توجه به وجود ذرات گردوخاک، بارش‌های باران، برف و تگرگ در کنار حضور انواع جانوران و پرندگان باید از تجهیزات محافظتی خاص در انتها دودکش بهره برد. کلاهک دودکش وظیفه جلوگیری از ورود هرگونه شی و جاندار مزاحم در سیستم انتقال گاز را ایفا خواهد نمود. این دسته از کلاهک ها نیز دارای یک استوانه خالی هستند که یک تاج خالی در انتهای آن وجود دارد.

ترجمه انگلیسی “کلاهک دودکش”

البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید. تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود. بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

کانال سیمانی شومینه و دودکش با مواد استاندارد

جنس، طرح، رنگ، اندازه و ارتفاع این کلاهک باید با دودکش باربیکیو مصرفی شما هماهنگ باشد. از کلاهک گردان بیشتر در تهویه جریان هوای نامطبوع انبار، فروشگاه، سرویس بهداشتی و کارخانه استفاده خواهد شد. این کلاهک با ساختار ویژه خود، از یک صفحه مدور با تعداد زیادی پره تشکیل شده و با وزش باد به گردش در خواهد آمد. بدین‌ترتیب علاوه بر حفاظت از ورود هرگونه شی و جاندار خارجی به مسیر دودکش و سیستم هوارسانی به جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد. ترکیب مهندسی شده الیاف نسوز و بتن سیمانی نوع خاصی از دودکش‌ها را پدید آورده است. استفاده از این دودکش‌ها به‌صورت توکار در ساختمان‌سازی رایج بوده و مقاومت بالا آن در برابر ضربه، فرسایش، گرما و خردگی موجب علاقه معماران ساختمانی در مصرف آن است.

هر یک از این مدل ها تعدادی زیر مجموعه نیز دارد که در خصوصیات جزئی تر با هم تفاوت دارند.در این بخش قصد داریم تا انواع مدل های مختلف کلاهک های دور را به شما معرفی نماییم. کلاهک ها با جلوگیری از آسیب دید لوله‌های دودکش به افزایش عمر مفید آنها کمک می کنند. در نتیجه می توان اینطور گفت که وجود کلاهک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. چرا که شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف برای تعویض و یا حتی تعمیر لوله های دودکش راحت می کند.