دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

به منظور آن که بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان را به شکل مناسبی انجام دهید و نتیجه لازم را از این کار دریافت کنید، لازم است تا بدانید که چه مولفه هایی برای این مدل از طراحی نیاز است و یا چه ویژگی هایی را باید در این مورد رعایت کرد؛ همگی این موارد در ادامه این مقاله مطرح شده اند. در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا اصولی را که بایستی در طراحی دکوراسیون مطب رعایت نمایید برای شما عنوان کنیم. برای این کار سعی کنید، مطب را با تمی خوشایند از طبیعت دیزاین کنید. حال که با اهمیت دکوراسیون مطب یا کلینیک پوست و مو آشنا شدید قصد داریم تا ایده ها و نکاتی در خصوص دکوراسیون داخلی بیان کنیم تا بتوانید در دیزاین کلینیک و مطب خود از آنها بهره ببرید و یک دکوراسیون شیک و مدرن را طراحی نمایید. در این مطلب ما قصد داریم انواع ایده های کلیدی برای طراحی داخلی مطب پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که با الگوبرداری از این ایده ها می توانید طراحی داخلی مدرن و کاربردی را در مطب پزشکی داشته باشید.

طراحی داخلی مطب مامایی

دقیقهها و ساعتهای طولانی انتظار برای بسیاری از افراد خستهکننده است؛ بنابراین کلینیکها برای اینکه خستگی مراجعه کنندگان را به حداقل برسانند، باید در دکوراسون داخلی آنجا وسایلی را برای سرگرم کردن بیماران در نظر بگیریند. برعکس در مطب های ترمیم، فضا بایستی دعوت کننده به صبر و آرامش مراجعه کنندگان شود. همانطور که اشاره کردیم، طراحی مطب دندانپزشکی فضای داخلی کلینیک ها برای مراجعه کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. به طوری کلی هر مطب دندانپزشکی باید مجهز به 4 فضای کاملاً مجزا از یکدیگر باشد.

طراحان دکوراسیون داخلی مطب باید به جانمایی مناسب فضای پذیرش توجه کنند، فضایی نیاز است که هم منشی بر ورود و خروج افراد اشراف داشته باشد و هم از اتاق پزشک دور نباشد. پزشکان با توجه به نوع خدمات و درمانی که ارائه می دهند به دستیار و یا دستیارانی و همچنین برای منظم شدن کارهای مطب نیز به منشی نیازمند می باشند . از فضای مراجعین باید حداقل 300. اما آیا هر مرکز درمانی شامل فضاهایی از قبیل سالن انتظار، با.

این همان عاملی است که بیمار را حتی برای لحظاتی از احساس نامطلوب درد دور کرده و به دنیایی شبه مجازی می برد. طراحی کلینیک پوست و مو : مشخصا دکوراسیون ومعماری داخلی فضاهای درمانی و بهداشتی مخصوصا کلینیک های زیبایی و یا کلینیک های پوست و مو از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باید ضمن در نظر گرفتن کلیه ی اصول تخصصی و بهداشتی ،فضا به گونه ای طراحی شود که از نظر زیبایی شناسی بسیار چشمگیر بوده و برای کلیه ی مراجعین کاملا دلپذیر بوده و احساس آرامش به آنها دهد. طراحی سالن انتظار باید طوری باشد که بیمار در آن احساس راحتی کند و خسته نشود. یکی دیگر از نکات مهمی که در خصوص طراحی داخلی مطب های دندانپزشکی می توان برای آن ارزش ویژهای قائل شد، این است که می توانید به جای به کار بردن مبل های اداری از مبلهای راحتی استفاده نمایید.

علاوه بر این، قسمتی را باید برای دورریزهای عفونی و وسایل مصرف شده در نظر گرفت. علاوه بر کاغذ دیواری، دیوارپوشهایی از جنسام دی اف، پی وی سی و غیره وجود دارند که بسیار خلاقانه و خاص هستند. بنابراین لازم است به کمک آثار هنری و وسایل تزئینی متناسب با محیط مراکز روانشناسی، احساس خوبی را در افراد به وجود آورید. علاوه بر زیبایی طراحی ، بازسازی به معنای در نظر گرفتن طرح اصلی استفاده می شود ، با تاکید ویژه بر انتخاب طرحی ماندگار ، اغلب اوقات نوسازی می تواند برای بیماران و کارمندان دردسرساز باشد ، بنابراین مراکز درمانی باید تا حد ممکن زمان نوسازی را به حداقل برسانند یا در زمان تعطیلات سراسری انجام دهند. اغلب کلینیکها از صندلیهای استیل در سالن انتظار استفاده میکنند؛ زیرا این صندلیها علاوه بر مقاومت بالا، راحت نیز تمیز میشوند. مبلمان و چیدمان فضایی سالن انتظار باید راحت و بدون تکلف و شلوغی باشد.

استفاده از رنگهای مناسب برای دیوارها و مبلمان تاثیر بسیاری در میزان جذابیت سالن انتظار دارد. علم ثابت کرده است که رنگها روی ذهن انسان تاثیر میگذارند؛ بنابراین با استفاده از روانشناسی رنگها میتوان کیفیت طراحی محیط کلینیک را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. رعایت نظم در چیدمان، تاثیر زیادی بر آرامش بیمار دارد به همین دلیل از نامرتبی و آشفتگی در فضا جلوگیری کنید. مبلمان و صندلیهایی که برای اتاق انتظار انتخاب میشوند باید علاوه بر راحت بودن، کاربردی و مقاوم نیز باشند. گیاهان طبیعی علاوه بر زیبایی، هوای محیط را نیز تهویه میکند. می توانید بر روی هر پیشخوان برچسبی مبنی بر کار هر شخص مثلا صندوق، مسئول لوازم آرایشی و بهداشتی و… این رنگ، آرامش زیادی ایجاد می کند و از آن جایی که روشن ترین رنگ است، آلودگی ها را به خوبی نشان می دهد. این نورپردازی به شکل متمرکز بوده و و به صورت نقطه ای، یک قسمت را روشن می کند.

مثلاً بخشی از فضای مطب به عنوان اتاق انتظار، بخشی برای نصب یونیتها و بخشی برای اتاق کار پزشک و مشاوره و فضا برای استریل وسایل و انباری در نظر گرفته میشود. به این ترتیب اتاق پزشک باید فضای کافی برای قرار گرفتن این وسایل را داشته باشد. برای اجرای طراحی مناسب در کلینیکها باید دانش و تجربه کافی در این زمینه داشت. به منظور انجام این کار ، افراد در صنعت مراقبت های بهداشتی در حال بازنگری در مورد فضای بهداشت و درمان هستند. بنابراین باید در طراحی دکوراسیون مطب مامایی توجه ویژه ای داشته باشیم و حتی جزئی ترین نکات را نیز مورد توجه قرار دهیم. منطقه درمان را حتی میتوان به مناطق کوچکتر تقسیم کرد.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

رنگهای سفید، آبی و سبز از جمله رنگهای آرامشبخش به حساب میآیند، حتماً تا به حال این رنگها در محیطهای درمانی به چشمتان خورده است؛ با این حال محدودیتی برای استفاده از رنگ دلخواهتان وجود ندارد، فقط نکات گفته شده را حین انتخاب رنگ به خاطر بسپارید. رعایت این اصل، هم باعث آرامش خاطر آنها میشود و هم اینکه گذشت زمان خیلی احساس نمیشود و این مساله برای کسی که درد دندان را تحمل میکند بسیار خوب است. با توجه به این خاصیت رنگ بسیار واضح است که به رنگهایی نیاز داریم که آرامش خاطر را در مراجعین ایجاد میکنند مثل: سبز، آبی کم رنگ، فیروزهای، صورتی و بنفش و … هر کلینیک با توجه به خدماتی که ارائه میدهد، دارای بخشهای مختلفی است و هر یک از این بخشها داراری استانداردها و ویژگیهای خاصی برای طراحی هستند. به همین ترتیب هر تخصص دارای یک سری درمانهای متفاوت است.

از این جهت همیشه طرفدارن سبک سادگی زیاد هستند. انتخاب متریال مناسب برای دیوارهای کلینیک بستگی به سلیقه، سبک طراحی کلینیک و بودجه شما دارد. یکی از راه های هوشمندانه در طراحی میز منشی استفاده درست و به جا از لوگو کلینیک یا پزشک متخصص است و سبک مدرن برای طراحی کلینیک و مطب های پزشکی بیشتر از سایر سبک ها پیشنهاد می شود بهتر است میز منشی ساده و شیک و چشم گیر طراحی شود. نقطه کانونی هر مطب و اولین جایی که بیماران و همراهانشان بلافاصله بعد از ورود به آنجا مراجعه می کنند میز منشی می باشد که باید حس امنیت و راحتی با آن داشته باشند. اولین مورد القای حس آرامش به بیماران است. اولین و معمولاً بزرگترین قسمت هر کلینیک، سالن انتظار آن است.

یکی از اصلیترین بخشهای هر کلینیک، اتاق یا اتاقهای معاینه است. اتاق انتظار همانطور که از اسمش پیداست، محلی است که بیماران قبل از مراجعه به پزشک و استفاده از خدمات درمانی باید در آن منتظر بمانند که نوبتشان شود. در این شرایط بیماران قبل از ورود به اتاق درمان با آن رنگ در اتاق پذیرش آشنا شده و بهتر با محیط درمان کنار خواهند آمد. پس لازم است، همیشه این موضوع را مد نظر قرار دهید که طراحی مطب شما برای مراجعه کنندگان است، نه برای خودتان، بنابراین اگر از آن دسته از پزشکانی هستید که از مبلمان شخصی در مطب تان استفاده می کنید، بتر است، بدانید که این مبلمان ایجاد کننده ی آرامش برای بیماران شما نخواهد شد. همان طور که تا به اینجا توضیح داده شد. با مطالعه موارد بالا با مهمترین عناصر در طراحی کلینیک آشنا خواهید شد. طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی است.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی امروزه برخلاف گذشته پروندهها به شکل دیجیتال درآمدهاند و اطلاعات بیماران در کامپیوترها ذخیره میشوند. هر یک از این اتاقها برای هدف خاصی طراحی میشوند. در این فضاها، طراحی های ساده بیشتر از طراحی های شلوغ مورد پسند می باشد. پلی یورتان سخت به طور طبیعی با دوام است و محیطی گرم را ایجاد می کند ، پلی اورتان یک مورد ضروری در فضای مراقبت های بهداشتی بعلاوه ، نگهداری آسان است و در صورت لزوم ، هر قسمت از کفپوش را می تواند به صورت جداگانه ای ترمیم کرد. رنگ های روشنی چون بژ، نور را منعکس می کنند و باعث می شوند که فضای داخلی گرم تر و مطبوع تر به نظر برسند. با توجه به حضور دو پزشک در این مطب با دو تخصص متفاوت و بالطبع داشتن مراجعین متفاوت و امکان ازدیاد جمعیت، کارفرما درخواست خود را مبنی بر استفاده حداکثری از فضای پذیرش در اتاق انتظار برای قرارگیری مراجعین مطرح نمود که این موضوع مورد توجه تیم طراحی نقش مهراز در طراحی داخلی مطب قرر گرفت.

اول از همه، خارج از کلینیک باید تابلویی با دید مناسب نصب کرد که افراد خارج از ساختمان راحت کلینیک را پیدا طراحی داخلی مطب دندانپزشکی کنند. آخر از همه، در برخی از عملیات درمانی یا جراحیها، دارو و وسایل پزشکی یکبار مصرف نیاز است. نکته بعدی ایجاد هواکش و تهویه مناسب در اتاقهای درمانی است که از پخش شدن آلودگیهای احتمالی جلوگیری شود. نکته مهم دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی مطب در تهران، نورپردازی آن است. مهمترین نکته در طراحی اتاقهای درمانی، وجود فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات پزشکی است؛ به دلیل اینکه این تجهیزات معمولاً جای زیادی میگیرند. علاوه بر این سیستمها، وجود پنجره به تعداد کافی باعث ایجاد سیستم تهویه طبیعی در کلینیک نیز خواهد شد. علاوه بر این برخی از داروها در دماهای پایین باید نگهداری شوند، پس وجود یخچال دارویی در انبار ضروری است.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

در ادامه بیشتر در مورد طراحی این فضا خواهید خواند. سایر وسایل مورد نیاز در طراحی اتاق پزشک عبارتند از میز و حداقل دو عدد صندلی برای نشستن بیمار و پزشک. وسایل ضروری در فضای مطب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. افراد زیادی در سالن انتظار وقت خود را سپری میکنند؛ بنابراین باید با استفاده از امکانات مناسب راحتی آنها را تامین کرد. یشنهاد دیگری که در رابطه با درب مطب میتوان داد، استفاده از دربهای اتوماتیک است که بدون استفاده از دست به راحتی ورود و خروج مراجعهکنندگان صورت گیرد. برخی از کلینیکها آن قدر بزرگ هستند که افراد به راحتی در آنها گم میشود.

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی در طراحی کلینیک باید از رنگهای نسبتاً روشن و شاد استفاده کرد. هر کلینیکی برای نگهداری داروها و لوازم پزشکی برای درمان بیماران نیاز به انبار نگهداری دارو دارد؛ پس در طراحی کلینیک حتماً باید فضایی را به این کار اختصاص داد. انبار دارو به دو دلیل یکی از حساسترین قسمتهای هر کلینیک است. بهتر است نهایتاً ۳ رنگ را انتخاب کنید و با استفاده از ترکیببندی مناسب و سایههای این رنگها، در قسمتهای مختلف کلینیک تنوع ایجاد کنید. خدمات کلینیک باید در قسمتهای جداگانهای به بیماران ارائه شوند؛ بنابراین کلینیکها شامل بخشهای متفاوتی میشوند.

هر کدام از این دو بخش دارای تجهیزات و امکانات متفاوتی هستند. طراحی اتاق پزشک تا حد زیادی بستگی به تخصص او دارد؛ زیرا گاهی لازم است برای معاینه دقیقتر از تجهیزات خاصی استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که اصول مهندسی هم تا حدی قابل تغییر بوده و در طرح خود آنها را هم لحاظ کرده تا بتوانید ایمنی ساختمان را هم حفظ کنید. بهتر است در طراحی اتاق معاینه از رنگهای تیره و گرفته استفاده نشود که روحیه بیمار حفظ شود. رنگهای تیره روحیه بیماران را ضعیف میکند و روی آنها تاثیر منفی میگذارد. چه چیزی بهتر از گل و گیاهان میتواند روحیه افراد را شاداب کند و حس تازگی را در فرد به وجود بیاورد؟ علاوه بر این وجود بروشورهای پزشکی روی میزها باعث سریعتر شدن گذر زمان میشود. توجه به انتخاب و چیدمان وسایل درون فضای مطب، طراحی نورپردازی و رنگ دیوارها در طراحی داخلی مطب بسیار حائز اهمیت است علاوه بر این شما با اینکار می توانید تصویری از یک پزشک حرفه ای و معتبر را در ذهن بیمار ایجاد کنید.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی