دریچه بازدید ، زیر فن کویل ، داکت اسپلیت داکت فن

از ویژگی های این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت این است که بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مگنتی اثری از زائده‌یا برجستگی به عنوان دستگیره دیده نمی‌شود و درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت فشاری و عملکرد اهرم از داخل باز و بسته می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل، در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی و… به طور ویژه کاربرد دارد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ می‌باشد. جنس تمام اجزا دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل،از جمله لولای درب دریچه بازدید باید به صورت تمام استیل بکار رود.

دریچه بازدید ، زیر فن کویل ، داکت اسپلیت داکت فن

هم تناسبِ نمایی بین دریچه بازدید داکت اسپلیت با محیط ایجاد می‌نماید و هم سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت را در برابر عوامل تخریبی و فرسایشی از جمله ضربه، نورخورشید یا مواد خورنده و… محفوظ می‌دارد. البته همان گونه که در انتخاب کدرنگ محدودیتی نیست، در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت هم در ابعاد گوناگون هیچ محدودیت و منعی در میان نیست و کارفرما هر ابعادی برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت اعلامِ سفارش دهد بدون محدودیت در ابعاد و تعداد، سفارشِ مربوطه قابلِ اقدام و ساخت است. پس از ساخت و رنگِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، برای جلوگیری از صدماتِ احتمالی و یا خش افتادن بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت، باید بلافاصله پس از بیرون آوردنِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره‌ی رنگ باید آن را در پوشش های مشمعی و ضدضربه کاور کرد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت در مراحل نقل و انتقال دچار آسیب نگردد و به صورت کاملاً سالم در محل موردنظر نصب و تعبیه شود.

همچنین این دریچه ها میتوانند دارای گریل یا شیار های مکش باشند تا دیگر نیازی به کانال کشی جهت مسیر برگشت هوا نداشه باشیم و هوای رفت، از زیر دستگاه مکش شود. دریچه های بازدید در انواع چفتی یا کابینتی، مدل بندانگشتی و با قفل زیمنسی و از جنس های آلومینیوم با زنگ کوره ای تولید می شود. This entry was posted in مقالات and tagged تهویه مطبوع, داکت, داکت اسپلیت, دریچه, دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه بازدید. برخی افراد وقتی سیستم‌های تهویه روی دیوار و یا سقف نصب می‌کنند، از اینکه ظاهر خانه‌شان بهم ریخته ناراحت می‌شوند. اما دریچه‌های داکت اسپلیت نه تنها ظاهر را برهم نمی‌زنند بلکه زیبایی را چند برابر هم می‌کنند. این دریچه به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده و فریم و در آن شیاردارِ جداشونده دارند.

الف-۳- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی شیاردارِ لولایی

دریچه زیر داکت اسپلیت با درب ساده لولایی به دلیل سادگی خاص خود از رایج‌ترین مدل‌های دریچه بازدید بوده و اغلب از نوع آلومینیومی آن بهره‌برداری خواهد شد. قاب اصلی آلومینیومی آن با عرض بین 3 الی 5 سانتی‌متر مورد استفاده قرار گرفته و درپوش دریچه آن ظاهری صاف، بدون شیار و هرگونه محلی برای جریان هوا ساخته شده است. در دریچه بازدید درب ساده لولایی؛ درب به وسیله لولا به قاب اصلی متصل بوده و در زمان باز و بسته بودن درپوش و فرم اصلی از یکدیگر جدا نخواهند شد. دریچه بازدید داکت اسپلیت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب تعبیه و معبری برای دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود. در حال حاضر چند نمونه از دریچه‌های بازدید در وبسایت موجود است و شما می‌توانید از لحاظ مشخصات فنی این محصولات را مورد بررسی قرار دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید دریچه بازدید داکت اسپلیت و همچنین دریافت مشاوره فروش رایگان می‌توانید با شرکت دانا تهویه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بر اساس شرایط استفاده و سطح نیاز، گزینه مناسبی را به شما پیشنهاد دهند تا بتوانید انتخابی مطمئن و دقیق داشته باشید.

با توجه به مدلِ خطیِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ایجادِ اولیه‌ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر اساس جایی که قرار می‌باشد دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی آن نصب گردد، یک حفره ایجا نماییم تا این دریچه خطی به راحتی در داخل ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی گردد. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد را به صورت صفرتاصفر استحصال مینماییم و به میزان نیم سانت از هر بُعد از این سایزها کم می نماییم و بر اساس این مقادیر اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می نماییم. وقتی هر چهارضلع از ابعادِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده شد،این اجزا به وسیله‌ی گوشه ‌یا کُرنرهای فلزی به صورت پِرِسی به هم متصل می‌شوند و تشکیلِ چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند.

  • این قطعه که درست در مقابل کانال داکت اسپلیت قرار می‌ گیرد جهت برگشت هوا و دسترسی راحت به قطعات یونیت داخلی، تعمیر و بررسی آن ها نصب می‌ شود.
  • برای مثال، بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان از شیارهای پرّه z، در کناره های طولیِ درب دریچه بازدید و ورق پانچ در قسمت داخلیِ درب استفاده کرد.
  • ■ انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌توان با پوشش رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک رنگ آمیزی نموده و به بازار عرضه کرد.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب تعبیه و معبری برای دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود.
  • همچنین از دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی در محیط هایی مثل استخرها، سرویس های بهداشتی و… که رطوبت در این محیط ها بالاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع این قفل ها اغلب از مدل زیمنسی است که با کلیدی که به همه آنها می خورد قابل باز و بست می‌باشد. با اتصال درب به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی و نیز با تعبیه قفل های زیمنسی نوبت به انجام عملیات رنگ می‌رسد. این عملیات توسط دستگاه پاششِ رنگ پودری الکتروستاتیک به تمام سطوح داخلی و بیرونی دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی شروع و با قرار دادنِ دریچه در داخل کوره رنگ تکمیل می‌گردد.پس از انجام این مراحل و اتمام مراحل پخت رنگ، دریچه بازدید داکت اسپلیت را از کوره خارج و توسط کاورهای مشمعی ضدضربه میپوشانیم تا صحیح و سالم به محل پروژه انتقال و در جای خود تعبیه گردد. پس از اتمام مراحل ساخت فریم برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. این دریچه بازدید داکت اسپلیت هوای مورد نیاز برای مکش دستگاه فن کویل را از طریق شیارهای خطیِ کله قندی تامین می‌نماید. در واقع این دریچه بازدید داکت اسپلیت هم نقش درب را برای بازدید داکت اسپلیت و هم نقش هوارسان را برای دستگاه فن کویل ایفا می‌نماید.

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی