جزئیات قالب فلزی

به عبارت دیگر تولید انبوه مسکن، توجیه کننده و فراهم کننده شرایط این نوع تولید صنعتی ساختمان است. این نوع قالب بتن تشکیل شده از ورق 3mm به ابعاد طولی100 و 150 و 200cm و عرض10 الی 50cm (باضریب افزایش 5 سانتیمتر درعرض) که لبه های ورق درطول با پرس بریک خم دوبل گردیده و سپس سر و ته آنها با تسمه های خم دوبل تکمیل و از تسمه های ساده ضخامت 3mm برای استیفنر استفاده می شود.این نوع قالب بتن به دلیل خم دوبل موجود در لبه بالها از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است. این پیوستگی و یکنواختی سبب میشود که هنگام زلزله تشکیل لولاهای خمیری در اعضا و نواحی بحرانی سازه مانند اتصال دیوار به سقف یا اطراف بازشوها به تعویق افتد و سازه عملکرد مطلوبی نشان دهد، به گونهای که حتی انتظار رفتار ارتجاعی از قاب بتنی پیوسته در خلال حرکتهای نسبتاً قوی زمین، در صورت وجود یکپارچگی و توزیع تقريباً يكنواخت جرم و سختی، انتظاری دور از واقعیت نیست.

لازم به ذکر است بتنریزی قابهای بتنی پیوسته سیستم قالب تونلی باید به گونهای انجام شود که در محل اتصال دیوار به سقف، درزهای سرد ایجاد نشود. استفاده از این روش پیشرفته، نیاز به میزان قابل توجهی سرمایهگذاری اولیه دارد و این سرمایهگذاری تنها در حجمهای بالا و تولید انبوه، مفهوم اقتصادی پیدا میکند. در برخی موارد ما تنها نیاز به نگهداری یک تیکه خاص یا یک آرماتور به عنوان پل داریم و نیازی به استفاده از نمونه صلیبی و T شکل نداریم. این سیستم از نظر شکل ظاهری مشابه سیستم نیمهتونلی است و تنها تفاوت آن در نحوه اجراست. سیستم بتنی قالب تونلی (قالب تونلی) یک سیستم سازهای است که برای اجرای ساختمانهای بتنی با سیستم دیوار باربر و سقف بتنی استفاده میشود.

رعایت حداقل مقاومت فشاری 25 مگاپاسکال (نمونه استوانهای) برای بتن سازهای و حداقل تنش 400 مگاپاسکال برای میلگردها الزامی است. در شرکت سازه گستر مدحت برنامه ریزی دقیق و آماده سازی مصالح و تجهیزات و تامین این ملزومات در اجرای پروژه بسیار حائز اهمیت است و یکنواختی روند پروژه را تضمین می نماید. علاوه بر این مجموعه به هم پیوسته قطعات و تجهیزات قالب مدولار بتن در ایجاد پروژه های عمرانی ساده و پیچیده نیز مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر بالایی در سرعت بخشیدن به روند پروژه و کیفیت پروژه میکنند. تمام وسایل مربوط به بستن اجزا به یکدیگر نیز باید تمیز و روغنکاری شوند. اتصال قالب ها به یکدیگر در قالب بندی ستون ، بسته به نوع سازه متفاوت است . مراحل اجرای این سیستم قالب بندی در حال حاضر برای صنعت آشنا هستند اما همچنان نیاز به نیروی کار ماهر وجود دارد. این دیوارها میتوانند به صورت بتن درجا اجرا شوند و یا پیشساخته باشند.

در این نوع دیوار برشی، میلگردگذاری به طور یکنواخت و با فواصل یکسان در طول دیوار اجرا میشود. به منظور سهولت قالببندی و اقدامات تکمیلی بعدی، بهتر است که فضاهای تر و داکتهای تأسیساتی در طبقات روی هم قرار گیرند. از سوی دیگر ضخامت سازه سقف در این سیستم 15 تا 18 سانتیمتر در دهانههای متداول در ساختمانهای مسکونی میباشد که نسبت به ضخامت سقف در سازههای بتنی متداول با سقف تیرچه بلوک (به ضخامت 30 سانتیمتر) 12 تا 15 سانتیمتر کمتر بوده و در کاهش ارتفاع ساختمان و کاهش مصرف مصالح مؤثر است. در سیستم قاب بتنی پیوسته نیز به علت آن که دیوارها عناصر سازهای باربر بوده و سهم عمده باربری جانبی را نیز برعهده دارند، تقارن این دیوارها نسبت به هر دو امتداد سازه و در نتیجه ایجاد سختی متقارن نسبت به هر دو امتداد امری بسیار مهم به شمار میرود.

فروشگاه سازه بتن توانایی تامین انواع ماشین آلات ساختمانی از برندهای معتبر این صنعت و هم چنین تامین انواع ورق ، آهن الات ، میلگرد ، تولید قالب فلزی بتن لوله و … پرسشنامه های پیش صلاحیت (PQQ) برای چارچوب ها باید پیشنهاداتی را که توسط صنعت برای یک رویکرد استاندارد صنعتی واحد توسعه می یابد، اتخاذ کند. همانطور که گفته شد مترور موارد مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه را در جدولی با قیمت مقطوع لیست می ­کند که این موارد دارای شماره آیتم هستند. در رابطه با پلان گذاری ستون در معماری و دیگر مباحث نقشهکشی سازههای بتنی، یک فیلم آموزشی جامع و کاربردی در مجموعه فرادرس تهیه شده است که میتواند در فراگیری این مبحث به شما کمک کند. داربست مثلثی می بایست کیفیت و مقاومت لازم را داشته باشد که با چندین بار استفاده، فرسوده و غیر قابل استفاده نگردد.

خرید قالب بتن دست دوم

این مسئله باعث به وجود آمدن انقطاع، در اسکلت بتنی میشود. در صورت وجود تجهیزات کافی، این سیستم از نظر سرعت اجرا، بسیار مطلوب است. برای اجرای ساختمانهای قاب بتنی پیوسته از نوعی سیستم قالببندی فلزی استفاده میشود که قالبها با وجود بزرگ بودن، به سرعت بسته شده و با دقت در محل خود اجرا میشوند و علاوه بر آن دوام بیشتر و کیفیت بهتری دارند. در صورتی که نیاز به زیرزمین باشد، بهتر است از روش سقف و دیوار جداگانه متداول بتنی در زیرزمین استفاده شود و در صورت استفاده از قالب تونلی در ساخت زیرزمین، از فضای اضافی مورد نیاز برای اجرای این روش و حرکت قالبها برای توسعه زیرزمین در محوطه استفاده شود.

بهترین شرکت قالب بتن

با توجه به این اصل، در صورت کافی بودن دیوارهای سازهای از لحاظ سطح مقطع و مناسب بودن موقعیت قابهای بتنی پیوسته، این نوع ساختمانها رفتار لرزهای قابل قبولی نشان میدهند. درصورتی که جرثقیل به صورت ریلی حرکت کند، حداکثر شیب زمین باید 1٪ باشد. تونل ها و تاسیسات دفاعی، سازه هایی هستند که در زیر زمین ساخته میشوند و هر یک از این سازه ها از نظر ساخت قالب تونل ویژگی های متفاوتی دارد. در این روش تمام یا بخشی از فرایند ساخت میتواند به یک خط تولید مشابه یک کارخانه تبدیل شود. در روش متداول اجرای ساختمانهای بتنی، به علت حجم عملیات ایجاد درز سرد اجتنابناپذیر است. قابل اهمیت است که بدانید در حین اجرای سیستم قالب تونل فرم، یک سازه تونل که با بتنی که فضای خالی میان قالب های فلزی را پر میکند تشکیل خواهد شد که این سازه یک سازه یکپارچه میباشد. به همین دلیل در اجرای سازههای بتنی سعی میشود حتیالامکان این درزها، در محل نقاط با تنش کمتر، واقع شود.

خرید قالب دست دوم

جهت ساخت يك سازه بتن مسلح، بايد بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ریخته شود، تا بعد از پر كردن تمام حجم قالب ها و گیرش بتن به شكل لازم درآيد. سطح مقطع اسمی دیوارهای سازهای در هر جهت باید حداقل 3٪ سطح زیربنای طبقه باشد. سطح مقطع اسمی دیوارهای سازهای در یک جهت باید حداقل 80٪ جهت دیگر باشد. شهرک اکباتان در غرب تهران که بزرگترین مجتمع مسکونی ایران با ظرفیت 15593 واحد و سطح زیربنای مسکونی 2.660.000 مترمربع است. مطابق آیین نامه 2800 ایران در خصوص طراحی ساختمان در برابر زلزله، برای سیستم دیوارهای باربر با شکلپذیری متوسط ضریب رفتار ساختمان برابر 5 بوده و حداکثر ارتفاع مجاز 50 متر است. اخیراً استفاده از روش قالب تونلی در ساختمان سازی کشور ایران به دلیل کیفیت بالای بتن تولید شده، سرعت بالا و کاستن هزینه های تولید از جایگاه ویژه های برخودار شده است.

بدین ترتیب که در این سیستم، قالب دیوار و سقف کاملاً در یکدیگر ادغام شدهاند. در فرآیند تولید قالب تسمه ای، همانطور که قبلا اشاره شد، ورق هایی که در ابعاد مشخص بریده شده اند به یکدیگر جوش خورده می شوند و برای ایجاد لبه های آن؛ به اندازه 5 یا 6 سانتی متر از آنها بریده می شود و به اطراف قالب چسبانده می شود. سقفها وظیفه تحمل و انتقال بارهای قائم و جانبی به دیوارها را به عهده دارند. طراحی این دیوارها تحت بارهای محوری، گشتاور خمشی ناشی از برون محوری و نیز بارهای جانبی انجام میشود. لنگرهای برایند که باعث ایجاد گشتاور حول محور ضعیف دیوار میشوند، باید در طراحی مورد توجه قرار گیرند. قالب را باید طوری ساخت که این خصوصیت موجب تابیدگی قالب یا باز شدن درزها نشود.

در این روش، نقاط تزریق متناوباً با فواصل كوتاهی در طول ترك قرار داده شده و سپس سطح ترك كاملاً آب بند(SEAL) می شود تا از فرار و نشست رزین در مدت تزریق جلوگیری گردد. الف- سیستم نیمهتونلی: اجرای دیوار با قالب فلزی بالارونده و اجرای سقف با میز پرنده. در این روش دیوارهای نمای اصلی پس از اجرای دیوارهای سازهای و سقف، با مصالح گوناگونی … در سیستم قاب بتنی پیوسته با توجه به مدولار بودن قالبها، بهترین اندازهها در پلان از نظر معماری، نزدیکترین آنها به ابعاد قالبهاست. قالب تونلی ضمن بالا بردن سرعت و کیفیت اجرا، عملکرد سازهای و رفتار لرزهای مجموعه سازه را با تأمین یکپارچگی اعضا و اتصالات آنها، به نحو چشمگیری بهبود میبخشد. این اجزا با جذب موثر بارهای کششی و فشاری، امکان عملکرد مناسب سازه در برابر بارهای دینامیکی را فراهم میکنند.

قالب بتن تونل فرم

6- امکان پیش ساخته کردن قطعات قالب در کارخانه وجود دارد و لذا عملیات درون کارگاه ساختمانی از لحاظ آهنگری و تجاری به حداقل می رسد . ب- سیستم تونلی کامل: اجرای دیوار و سقف به صورت همزمان، به کمک قالبهای تونلی. درنوع سازه بتنی درجا، قالببندی به کمک قالب فلزی و یا چوبی صورت میگیرد و سپس سیستم سقف که اغلب دال بتنی درجاست، بر روی آن اجرا میشود. دیوارها عنصر اصلی مقاوم در برابر بارهای جانبی، و انتقال دهنده بارهای قائم از دالها به پیها هستند. سیستم قاب بتنی پیوسته، از نظر سازهای، عملکرد جعبهای دارد و به عنوان یک عنصر یکپارچه و سه بعدی در برابر بارهای قائم و جانبی عمل میکند.

می دانیم که قالب بندی در اصل یکی از مراحل ساخت سازه به شمار می رود. سیستم های قالب بندی شرکت مدحت وود در چند نوع قالب پلای وود با فریم فلزی، قالب پلای وود با پشت بند تیر چوبی H20 و قالب میز پرنده عرضه میشود که برای دریافت اطلاعات در مورد این محصولات میتوانید به صفحه سیستم های قالب بندی پلای وود مراجعه نمایید. تکنو صنعت به عنوان یکی از تولید کنندگان قالب فلزی بتن و قالب بتن همواره سعی بر آن دارد که قیمت قالب فلزی و قیمت قالب فلزی بتن را در کمترین حد خود نگهدار. اجرای جداره های بتنی پرداخت شده، نیاز به نازک کاری بر روی سطوح آن ها را برطرف می کند.

از آنجا که میزان مصرف میلگرد در این روش نسبت به سازههای بتنی بلندمرتبه کمتر است، با توجه به سرعت کار بالاتر جرثقیلها هنگام اجرای سقفهای متعدد، توصیه میشود از این روش در ساختمانهای بلندمرتبه و تکرارپذیر استفاده شود. بدین ترتیب که پس از اتمام بتنریزی دیوار، آخرین لایه دوباره ویبره شود تا بتن دیوار نشست خود را انجام دهد ولی به مرحله گرفتن اولیه نرسد، سپس بتنریزی دال اجرا شود. هنگام انتخاب قالب بتن در نظر گرفتن نوع بتن و درجه حرارت ریختن مهم است، زیرا هر دو بر فشار وارد شده تأثیر میگذارند. در این روش با انجام برنامهریزیهای اولیه و تهیه مصالح، لوازم و تجهیزات مورد نیاز مطابق برنامه، زمان ساخت بسیار کوتاه شده و با نظارت مداوم بر روند اجرا، امکان دستیابی به کیفیت ساخت مطلوب فراهم میشود. کوبیاکس همزمان با کاهش هزینهها سهم عمدهای را در کمک به حفظ محیط زیست به جهت کاهش مصرف بتن دارا است.

آیین نامهها و تجربه ساخت نشان میدهد که هماهنگی معماری با الزامات سازهای در این روش منجر به سهولت اجرا و در نتیجه کاهش زمان خواهد شد. در این سیستم بخش عمدهای از دیوارهای داخلی ساختمان به صورت دیوار سازهای با کیفیت مطلوب از نظر سطح تمام شده اجرا میشود، در نتیجه تعداد دیوارهای جداکننده غیرسازهای و حجم نازککاری ساختمان به میزان زیادی کاهش مییابد. در نتیجه سازه در مقابل نیروهای وارده دچار ضعف میشود. به طور مثال در سازههای بتنی با توجه به ضعف بتن در مقابل برش، باید سعی شود که این درزها در نقاطی اجرا شوند که تنش برشی کمتری رخ میدهد. مدولار (Modular) در لغت به معنی پیمانه است، در ریاضیات به معنی وابسته به قدر مطلق و در معماری، مطابق اندازه یا مقیاس دارای قسمت های کوچک، می باشد. بدیهی است، رعایت این مطلب در مورد موقعیت و اندازه بازشوهای اجتنابناپذیر در دیوارهای بتنی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برای جلوگیری از نشست نامتقارن، طول ساختمان در جهت عمود بر محور طولی قالبهای تونلی باید حداکثر 25 متر باشد. قالب دیوارهای خارجی با نام دیوار انتهایی، متکی بر دیوار، به صورت لغزنده بالا میروند. در ساختمانهای حداکثر 4 طبقه، طراحی پلانها به نحوی باشد که قالبها از یک طرف و عمود بر جهت استقرار ساختمانها خارج شوند و در ساختمانهای بیش از 4 طبقه توصیه میشود پلانها به گونهای باشند که تعداد دیوارهای برشی در دو جهت عمود بر هم تقریباً یکسان باشند. مطابق با ضوابط و آیین نامههای موجود در خصوص سیستم قاب بتنی پیوسته، منظم بودن ساختمان در پلان و ارتفاع امری ضروری است و سطح مقطع اسمی دیوارهای سازهای در یک جهت باید حداقل 80٪ جهت دیگر باشد. با توجه به وجود ضوابط مربوط به ضرورت رعایت تقارن نسبی در دیوارها در سیستم قاب بتنی پیوسته، این پیچش تا حد زیادی برطرف میشود.