ثبت نام خودرو پژو 206

کاربران پس از شرکت و ثبت نام در قرعه کشی هر یک از طرح های فروش ایران خودرو، برای اطلاع از وضعیت نتایج ثبت نام دنا باید به سایت یکپارچه فروش سایت kiyankhodro خودرو مراجعه کنند. متقاضیان ثبت نام دنا برای شرکت در طرح های فروش این محصول باید به سایت یکپارچه خودرو مراجعه نمایند و پس از ثبت نام در سامانه، به قسمت انتخاب خودرو بروند و با توجه به طرح های ارائه شده، در یکی از آن ها ثبت نام کنند. با بهرهمندی از شرایط خرید اقساطی خودرو دنا پلاس به راحتی صاحب خودرو شوید و اقسا آن را به صورت بلند مدت پرداخت کنید. طراحی این اتومبیل، چه در بخش داخل و خارج، با سایر اتومبیل هایی که در سال های اخیر توسط ایران خودرو طراحی شده اند، بسیار متفاوت است و واقعا یک سدان لوکس ایرانی محسوب می شود که با هزینه نسبتا منطقی می توانید این اتومبیل را تهیه کنید.

در صورتی که قصد خرید اقساطی دنا پلاس را دارید، میتوانید از طریق سپند خودرو آن را به صورت فوری خریداری کنید و تحویل بگیرید. بعد موتور را خاموش کرده و پس از 5 دقیقه سطح روغن موتور را اندازهگیری کنید. برای این کار کاپوت دنا را بالا زده و میله اندازهگیری روغن را بیرون بکشید (این میله در خودروی دنا با موتور EF7 معمولی یا توربو در سمت چپ محفظهی موتور قرار دارد). این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح روغن دنا روی میلهی اندازهگیری به شاخص حداکثر برسد. البته بنابر توصیهی سازنده، شما باید فیلتر روغن دنا را همزمان با تعویض روغن موتور عوض کنید.

در این شرایط حجم روغن موتور دنا EF7 با تعویض فیلتر روغن برابر با 5.5 لیتر خواهد بود. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. در مدل SLX هم پیشرانهٔ TU5 پژو ۲۰۶ مناسب جثهٔ سنگین ۴۰۵ نیست و خصوصاً در سربالاییها و هنگام پُر بودن خودرو کاملاً کم آورده و نیاز به دندهٔ معکوس پیدا میکند. تشخیص شمع بوش اصلی با بوش تقلبی این روزها به این سادگی ها هم نیست. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمیتوانند قیمت خودرو دنا پلاس را بهدرستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبرانناپذیری شوند. این وسیله، همانند دیگر تجهیزات اتوماتیک ممکن است خراب شود. همچنین تعداد آپشن های این تیپ نیز کمی بیشتر است. سمند؛ که به عنوان خودروی ملی ایران شناخته میشود نیز خودرویی بر مبنای پلت فرم پژو ۴۰۵ است و در ابتدا قرار بود جانشین پیکان (خود پیکان یک مدل تغیر یافته از هیلمن هانتر بود) شود. هندلینگ مناسب: هندلینگ دنا در پیچها و حرکت ها ناگهانی کاملا مناسب و تا حدودی عالی است شاید این خصیصه را بتوان به وزن بالای خودرو و طراحی پلت فرم پژو ربط داد.

ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخهٔ «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخهای از نوع پنی-فرتینگ بود. پژو آردی هم خودرویی شبیه به مدلهای قبل از فیس لیفت ۴۰۵ بود که با موتور پیکان و محور محرک عقب عرضه میشد. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت جهانی پژو ۲۰۶ سرمایهگذاری این شرکت برای مونتاژ و تولید این مدل در کشورهای در حال توسعهای نظیر ایران بود، یعنی جایی که امروز نزدیک به دو دهه از تولید میگذرد و پس از پیکان و پراید به نوعی به نماد خودرو مردمی کشورمان بدل شده است. اگر سطح روغن به شاخص پایین نزدیک بود یا کمتر از آن بود، باید مقداری روغن به موتور دنا اضافه کنید. شاخص پایین که نشاندهندهی حداقل روغن مجاز (4.45 لیتر) و شاخص بالاتر که نشاندهندهی حداکثر روغن مجاز (5.2 لیتر) در موتور دنا است. ماشین دنا در نسخههای اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ از دیگر ماشینهای داخلی یک سر و گردن بالاتر است ولی در نسخههای اولیه دنا شاهد بودیم که در بعضی موارد مالکان از کیفیت پایین ساخت ماشین شکایت داشتند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل ماشین را برطرف کردهاند و همهٔ دنا پلاسها کیفیت یکسانی را دارا میباشند.

نشانگر پایین بودن فشار روغن موتور یکی دیگر از راههایی است که شما به کمک آن میتوانید زمان مناسب برای تعویض روغن دنا را متوجه شوید. خطوط شکسته پایین دربها نیز بر زیبایی دنا پلاس افزوده است. البته ایرانخودرو فعلا فروش آن را متوقف و در سایت خود هم مشخصات فنی آن را حذف کرده است. در مطالب قبلی لیلیمگ با عنوان بهترین روغن موتور برای سمند ، بهترین روغن موتور برای رانا ، روغن موتور تندر 90 و روغن موتور مناسب اچ سی کراس ، شما را با روغن موتور مناسب خودروهای مختلف تولید ایرانخودرو آشنا کردیم. این خودرو از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۳۲۵ اسب بخاری مجهز به توربوشارژر ۳۴ میلیمتری (مطابق با قوانین FIA) به همراه سامانه انتقال قدرت ۶ دنده خطی و قابلیت انتقال نیرو به چهار چرخ بهره میبرد. دنا پلاس گروه صنعتی ایران خودرو پس از عرضه موفق خودروهای ملی سمند، سورن و رانا، اقدام به تولید خودرویی لوکس با نام دنا نموده است. به علاوه برخی از کارشناسان پیشنهاد میکنند که در مناطق خیلی سرد و کوهستانی بهتر است از روغن 5W-40 برای موتور EF7 استفاده شود. شرکت اکیوم فرانسه شمع هایی با نقطه احتراق بیشتر مناسب با آب و هوای سرد تولید میکند.

در سادهترین حالت بهتر است یک ضبط ماشین معمولی و تولید یک برند خوب مانند پایونیر یا سونی و یا برندهایی نظیر آنها انتخاب کنید. قیمت، به مواردی همچون نوع خودرو، برند و دیگر موارد، بستگی دارد. در بخش ایمنی و همچنین امنیتی، از مهمترین تجهیزات و امکانات دنا میتوانیم به مواردی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین، کمربند ایمنی جلو سهنقطهای پیش کشنده باقابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم هشداردهنده ورود غیرمجاز، قفل مرکزی با ریموت کنترل، ایموبلایزر، سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری و چند مورد دیگر اشارهکنیم. تغییرات ظاهری این خودرو بسیار جزئی هستند و صرفاً به مواردی مثل گرافیک جدید چراغهای جلو و عقب و تجهیز به دیلایت، دستگیرههای در آسانبازشو مشابه دنا، اسپویلر لبه درب صندوق، جلوپنجره مشکی براق و رینگهای آلومینیومی جدید محدود میشوند. شیشه جلو این خودرو معمولا بصورت دور مشکی تمام رنگ ارائه می شود و البته بصورت بالارنگی نیز قابل ارائه می باشد. اگر تصمیم به خرید دنا دارید ، جدیدترین آگهی های روز خودرو دنا را در می توانید در بخش آگهی های وب سایت ماشین بانک مشاهده نمایید.

شرکت ماشین بانک با در اختیار داشتن کارشناسان خودرو مجرب ، اقدام به کارشناسی خودرو می نماید تا خریدار با اطمینان و اطلاعات کافی از وضعیت فنی و بدنه خودرو نسبت به خرید خودرو دنا اقدام نماید. در نهایت از سال 1399 خودرو دنا پلاس اتومات به بازار عرضه میشود که در این خودرو نیز از همان موتور EF7 استفاده شده است. این چراغ در زمان استارت موتور برای چند ثانیه روشن شده و بعد خاموش میشود. این کار برای عملکرد بهتر موتور و جلوگیری از آسیب به آن ضروری است. سپس آن را در سطحی کاملا صاف پارک کنید (این کار برای جلوگیری از بروز خطا در نمایش سطح روغن ضروری است). کیفیت باتری ماشین به حدی بر روی عملکرد خودرو تاثیر داشته که انتخاب بهترین مارک باتری ماشین را از موارد ضروری در هنگام سرویس اتومبیل بر میشمرند. بهترین مارک باتری ماشین متناسب با ایرانی و خارجی بودن باتری نیز مورد بررسی قرار میگیرد. از سال 1396 نیز خودرو دنا پلاس به عنوان فیس لیفت دنا به بازار عرضه شد. در حقیقت ایران خودرو قصد داشت یک سمند لیموزین طراحی و عرضه کند و به همین خاطر تصمیم گرفت فاصله بین صندلیهای جلو و عقب را افزایش دهد.

در خودرو دنا فرم صندلیها اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند. یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو که توانسته است توجه عده زیادی به خصوص جوانان را به خود جلب کند دنا پلاس است. به همین دلیل، اطلاعات بیشتری در خصوص این دو تیپ ارائه شده است. در این خودرو مشابه سمند سورن از موتور EF7 استفاده شده است. به همین دلیل شرکت سپند خودرو شرایطی را فراهم کرده است که آن دسته از عزیزانی که تمایل به خرید دنا پلاس اقساطی را دارند آن را خریداری کنند و به صورت فوری پس از عقد قرارداد آن را تحویل بگیرند. در ادامه این بخش، نحوه خرید خودرو دنا ارائه شده است تا کاربران بتوانند با آسانی مراحل نام نویسی را طی کنند. پس از تکمیل مراحل گفته شده، یک کد رهگیری دریافت می کنید و ثبت نام شما در قرعه کشی دنا به پایان می رسد. مطابق اعلام سازنده شما باید روغن موتور دنا، دنا پلاس و دنا پلاس توربو را هر 10 هزار کیلومتر تعویض کنید. و در صورت رفع نشدن مشکل داغی، شمع ها را تعویض کنید.

مخزن بنزین را از هرگونه رسوب، پاک سازی کنید. از دیگر مشکلات موتور توربو میتوان به کمبود قطعات و نبودن تعمیرکار خبره برای تعمیر موتورهای این سری اشاره کرد. زمانی که دنا به بازار عرضه شد مورد توجه و استقبال قرار گرفت که به عنوان کاملترین ماشین ایرانی قدم بزرگی برای ایران خودرو محسوب میگشت و با عرضه دنا پلاس با توجه به مجموع پیشرفتهایی که تجربه کرد نگاههای مردم از روی دنا و بعضی دیگر از رقبا را به سمت خودش برگرداند و در حال حاضر فروش موفقی را تجربه میکند. براساس معاملهی ایران خودرو و پژو، پلتفرم این مدلها در ایران لایسنس شده است؛ بنابراین تا زمانی که تولیدکنندهی ایرانی برنامه داشته باشد، خودروهای قدیمی پژو عرضه میشوند.

مارک ونوس و مارک امید از جمله برندهای معتبر موجود در بازار شیشه ماشین برای پژو می باشند. برندهای داخلی و خارجی زیادی در بازار روغن موتور وجود دارند که روغن با مشخات مناسب برای موتور EF7 تولید میکنند. این خودرو در ۶ تیپ به بازار ایران عرضه شد اما حالا بعد از ۲۰ سال از عرضه اولین پژو ۲۰۶، فقط پژو 206 تیپ 2 و تیپ ۵ روی خط تولید ایران خودرو باقی ماندهاند. این تیپ ها شامل دنا EF7، دنا پلاس، دنا پلاس توربو دنده ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک است که تیپ های ارائه در اولین طرح فروش سایت یکپارچه خودرو، تیپ های دنا پلاس توربو شارژ دستی با گیربكس 6 سرعته و فرمان برقی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بود. قیمت دنا تیپ یک امروز ۴۰۶ میلیون تومان بود. ۴۰۵ در سال ۱۹۹۱ یکبار فیسلیفت شد، به روز رسانیهای این فیسلیفت در داشبورد، فرمان اتومبیل و عایقهای صوتی بود.

این سیستم دیگر به تنهایی کاربرد آنچنانی ندارد و معمولا بصورت ترکیب با سیستم دزدگیر یا ایموبلایزر بکار میرود. قطعات برقی ماشین اعم از دینام ، دزدگیر و… لازم به ذکر است که در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میشد ولی در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایرادها و افزایش کیفیت، با وجود یکسان بودن بخش فنی، شتابگیری بهتری را شاهد هستیم (منبع). در میان ماشینهای ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره میبرد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه امکانات ایمنی جدید هم به ماشین اضافه شده است. عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و این مقدار ایزوله بودن با توجه به بررسیها در ماشین دنا پلاس هم رعایت شده است و کابین ماشین آرامش خوبی دارد. خودرو را استارت زده و شروع به حرکت میکنیم.

آشنایی بیشتر با جک پارکینگی یا بازویی درب جک بازویی پارکینگی قابلیت نصب بر روی دربهای بزرگ تک لنگه یا دو لنگه را دارد و وظیفه حرکت درب بهصورت خودکار، بر عهده آن است. سه شاخ پلوس علت لرزش موتور در حین حرکت و سر بالایی می باشد. سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسهای اصلیترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو ۴ عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز میشوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلیهای جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند.