تهویه نظری تولید کننده انواع دریچه هوا

دریچه تهویه هوا وظیفه کنترل هوای خروجی از هواساز را به عهده دارد که موجب می‌ شود گردش هوای محیط به شکل صحیح انجام شود. دریچه‌ های هوا به شکل سقفی، دیواری، مشبک و خطی موجود هستند که هر کدام از آن‌ ها با توجه به کاربرد‌هایی که دارد قابلیت استفاده در مصارف صنعتی و خانگی را دارد. این دریچه در رنگ ها و شکل های مختلفی تولید می شوند شامل چهارگوش، گرد، مثلثی میباشد و پره های آن قابل تنظیم می باشد. دریچه هوای مشبک بیشتر برای سیستم رفتِ هوا یا سیستمِ برگشتِ هوا استفاده میشود. کانال هوا از نظر نوع متریال ساخت به انواع کانال هوا گالوانیزه، فلکسیبل پلاستیکی، فلکسیبل فلزی و پیش عایق شده تقسیم می‌گردد. در هنگام خرید و نصب کانال و دریچه هوا می‌بایست نوع جنس مورد نیاز و همچنین اندازه استاندارد مسیر ورود و خرج هوا را در نظر داشته باشید.

دریچه تامین هوا

در یک دسته بندی کلی انواع دریچه هوا استفاده شده در ساختمانها را از لحاظ محل نصب میتوان به دو دسته تقسیم کرد. به‌طور کلی، لازم است تا بدانید که اگر قصد خرید دریچه تهویه برای منازل مسکونی را دارید، لازم است تا از ابعاد مناسب آن مطمئن شوید تا دریچه مورد استفاده صدای پایینی داشته باشد. البته اگر قصد استفاده از دریچه‌ های تهویه هوا در مناطق صنعتی را دارید که آلودگی صوتی اهمیتی ندارد، می‌ توانید به این مورد اهمیت زیادی ندهید. انتخاب نوع ابعاد دریچه هوا به شدت دارای اهمیت است و به دو فاکتور اساسی نیاز دارد. همچنین وجود فیلتر در دریچه‌ های هوا نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب آن‌هاست. معمولاً در اتاق‌ های کودکان و کسانی که حساسیت‌ های فصلی دارند، این دریچه‌ ها نصب می‌ شود تا در فصول بهار و تابستان از ورود غبار‌های محلی به منازل جلوگیری کند.

خطی زاویه دار،خطی کله قندی و خطی طرح اسلوت تولید و دریچه هوا عرضه میگردد . در سیستم های کنترل هوای دستی پدال گاز توسط سیم سوپاپ به چرخبندی دریچه هوا متصل است. خودروهای جدید از سیستم های کنترل هوای الکترونیکی استفاده میکنند که در آن ها پدال گاز به یک سنسور متصل است و چرخ بندی توسط یک موتور برقی کننترل میشود. واحد کنترل موتور هم از این اصلاعات برای باز و بستن سوپاپ های دریچه هوا استفاده میکند. آپادانا کالا یکی از بزرگترین تولید کنندگان دریچه‌ های تهویه در ایران است که با هدف جلب رضایت مشتریان گام برداشته است.

  • کانال های از پیش عایق شده به دلیل داشتن ضخامت عایق موجب دمپ صدا گردیده و نتیجتا آکوستیک صدا بوده و تا ۲۰ دسیبل صدا را خنثی می نمایند.
  • در تمام ابعاد کناری دریچه هوا ی تازه ورقی به اندازه ی نیم سانت یک خم نود درجه ایجاد میشود تا لبه های کناری این دریچه هوای تازه دچار تاب خوردگی و دفرمه نشود .پس از ساخت دریچه هوا ی تازه نوبت رنگ آمیزی این محصول می شود .
  • کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود.
  • شرکت صنعتی رحمتی به عنوان یکی از تولید کنندگان با سابقه در امر تولید انواع دریچه هوا ساختمانی و صنعتی در ایران میباشد.
  • اگر سنسور موقعیت دریچه هوا درست کار نکند اطلاعات نادرستی در خصوص موقعیت سوپاپ به واحد کنترل موتور میدهد.

تهویه نظری تولید کننده انواع دریچه هوا

دریچه هوا ی پادری دارای دو قاب می باشد که قاب اصلی روبه بیرون و قاب فرعی روبه داخل محیط نصب می گردد. دریچه هوا ی جت نازل با رنگ کوره ای مرغوب در رنگ های مختلف پوشش داده می شود. با توجه به اینکه این تجهیز جنس های مختلفی تولید می شود برای محیط های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت آن در محیط می توان از جنس هایی مانند آلومینیوم، آهن و گالوانیزه و استیل و پلاستیک و چوب استفاده کرد. کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود.

فوم پلی اورتان که از آن برای عایق کردن کانال های پیش عایق استفاده می شود، فاقد هر گونه مواد سمی از جمله CFC و HCFC بوده و در هنگام آتش سوزی هیچ گونه گاز سمی تولید نمی گردد. در صورتیکه انواع عایق های مورد استفاده مرسوم در کانال های گالوانیزه (مانند پشم سنگ،پشم شیشه وعایقهای الاستومری) علاوه بر سرطان زا بودن در هنگام آتش سوزی نیز گازهای سمی وخطرناکی تولید می نمایند. در کانال های گالوانیزه به علت پروسه ساخت آن در گوشه های کانال محل رشد باکتری و قارچ می باشد. در صورتی که در کانال های از پیش عایق شده به دلیل استفاده از آلومینیوم و یون نقره در ساخت آن در مقابل رطوبت نفوذ ناپذیر بوده واز رشد قارچ و باکتری جلوگیری می نماید.

دریچه بازدید تاسیسات | خرید دریچه بازدید | قیمت دریچه بازدید

داشتن توزیع مناسب هوا با استفاده از سیستم کانال‌کشی و دریچه‌ توزیع هوا ثابت امکان‌پذیر است. بخش مهمی از هر ساختمان سیستم هوارسانی آن است که در پایان این سیستم و انتهای انشعاب کانال‌ها دریچه‌ توزیع هوا جدید قرار می‌گیرند. هوای طبوع یکی از مهمترین فاکتورهای هر محیط است و دریچه توزیع هوا ورودی مناسبی برای کنترل عواملی چون دما، رطوبت، پاک بودن و توزیع مناسب هوا است. در فضاهایی که از دریچه هوا استفاده می گردد الزامی به وجود منبع مکش و یا دمش ندارد. دریچه هوا با هر جنسی، در هر ابعادی و با هر رنگی قابلیت تولید دارد و این امکان را به مصرف کننده میدهد تا این محصول را بر روی دیوار، سقف یا سقف کاذب نصب نماید.

به علاوه، از نظر شکل ظاهری کاملا جذاب و مدرن است و کارایی خیلی بالایی دارد چرا که هوا را به طور مساوی در تمام جهات پخش می‌کند. به همین دلیل است که از این نوع ‌دریچه هوا به طور گسترده ای در محیط‌های مختلف تجاری و مسکونی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل آن‌ها را متناسب با نوع و مکان استفاده، از مواد اولیه مختلفی ‌می‌سازند. معمول‌ترین گزینه‌ها برای تولید ‌آن عبارتند از فلز، پلاستیک و چوب ام‌دی‌اف می‌باشند. انواع ‌دریچه هوای فلزی عبارتند از ‌آلومینیو‌می ‌و ‌ آهنی که هریک دسته‌بندی‌های مخصوص به خود را دارند.

تنظیم هوا ی رفت بهتر است دریچه تنظیم هوا آنقدر از سقف فاصله داشته باشد تا اثر مانع به حد اقل برسد. از این مدل جهت توزیع نامحسوس هوا در اماکن عمومی همچون رستوران و کافی‌شاپ و محیط‌های اداری و مسکونی استفاده می‌شود. دریچه های سقفی را باید به نحوی در سقف قرار دهیم که هوا به شکل متوازن در محیط توزیع شود.

مورد استفاده قرار می‌گیرد.