بررسی مشخصات سمند ال ایکس LX EF7

پژو 206 یکی از اولین خودروهای شرکت پژو بود که در آزمونهای موسسه ایمنی یورو انکپ شرکت کرد و 4 ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرد. به گفته شرکت سازنده، «سورن» با فتحه حرف «ر» واژهای ترکی به معنای «پیش برنده» و با کسره «ر» به معنای شجاع و دلیر و نام یکی اقوام قدیم ایرانی است. ازجمله فرمان 2 شاخه مشابه 405 و آرم پژو همرنگ فرمان یکی از بزرگترین تفاوتهای ظاهری داخل این خودرو با سایر 206ها است. جی پی اس ردیاب دلتا یک وسیله امنیتی و مخفی داخل خودرو است و نیازی به درگیر شدن با سارقین را نخواهین داشت . و نیاز به یک سیستم امنیتی قویتری هم میباشد . اگر لنزمان را بر روی موتور این دو زوم کنیم باز هم تفاوتی بین موتورهایشان پیدا نمیشود.

یکی از بهترین شمع های سوزنی برای دنا و سمند موتور ملی میتواند شمع بوش سوزنی آلمان باشد. این خودرو در سال 2003 رونمایی شد و بهسرعت به یکی از داغترین خودروهای اروپا تبدیل شد. این ماشین در 14.1 ثانیه بهسرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو 0 تا 100 کیلومتر را تنها در 7.4 ثانیه طی میکند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.6 لیتر در 100 کیلومتر است. برای خودروی سمند موجود در بازار ایران با توجه به تیپهای مختلف پیشنهاد ما باتری (باطری) 66 آمپر تا 100 آمپر است. باتری پیشنهادی 206 برای این نوع پژو با سیستم های اشاره شده در بالا 66 آمپر است. باتری 206 که کارخانه برای این خودرو مناسب دانسته 50 آمپر است. برقی که پژو 206 با لوازم استاندارد کارخانه نیاز دارد باتری 50 آمپر میباشد.

زمانی که اکثر خودروسازان درگیر تولید خودروهایی با طراحی ظاهری کسلکننده و محافظهکارانه بودند، پژو با معرفی مدل 206 با چهرهای خشن و جذاب و طراحی پیشرو از زمان خود، توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد و طیف گستردهای از جوانان را مجذوب خود کند. این خودرو بدون شک یکی از مدرنترین محصولات بازار سال 1380 بوده است چون زمانی که این خودرو در ایران تولید میشد؛ همچنان در فرانسه نیز حضور پررنگی داشت. یکی از دلایل محبوبیت پژو 206 در بین مشتریان آپشنهای این خودرو بود که شامل چراغ همراهی تا منزل، اینتر فیس (کنترل سیستم صوتی پشت فرمان)، چراغ مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل مرکزی بود. این خودرو از ویژگیهای فنی تیپ 2 و آپشنهای تیپ 5 بهره میبرد. این خودرو از پیشرانه (tu5) 1587 سیسی 16 سوپاپ با حداکثر توان 110 اسب و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر بهره میبرد. این موتور 105 اسب بخار توان تولید میکند. موتور به کار رفته در دنا پلاس توربو میتواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با مدل معمولی افزایش قابل توجهی است. پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایرانخودرو و با نام پژو ۲۰۶ اسدی یا پژو آریان تولید شدهاست.

ال ایکس با دو نوع موتور متفاوت XU7 JP/L3 و EF7 در ایران خودرو تولید میشود. ایرانخودرو در آذرماه 1388 پروژه ایی تحت عنوان NX7، برای پوشش بازه بالاتر قیمتی تعریف کرد؛ و این خودرو در این خانواده طراحی و تولید شد. به عنوان مثال : برندهای ونوس، امید اصفهان، گیلان ، آسیا و بهنور موجود است . پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه میشود.دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هماکنون در قیمت ۵۰۹ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. قیمت خودروهای پرطرفدار تیبا هاچبک پلاس هماکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله میشود. این خودرو بهوسیله حضور طولانیمدت در بازار خودرو ایران طرفداران زیادی را جذب کرده است و در کلاس خودروهای هاچبک طبقهبندی میشود.

سیستم صوتی جدید با قابلیت پخش لوح فشرده که جایگزین سیستم صوتی قدیمی این خودرو شده است را میتوان یکی دیگر از پیشرفتهای تیپ دو نسبت به نسل قبل خود سایت kiyankhodro است. سیستم صوتی مالتی مدیا با قابلیت اتصال بلوتوث، AUX، LAN و USB دارد. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. محصولات ردیاب دلتا به دلیل بین المللی بودن ف قابل نصب بر روی انواع وسایل نقیه ایرانی و خارجی میباشد . طراحی این محصول به قدری چشم نواز است که میتواند بعنوان یک اسباب بازی محبوب در بین پسرانه تبدیل شود . به دلیل محبوب بودن این خودرو در ایران انواع بسیاری از این شیشه تولید میشود که شما عزیزان با یک مشاوره دقیق با همکاران ما میتوانید بر اساس بودجه و سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. پژو 206 یکی از محبوب ترین ماشین ها به خصوص برای نسل جوان در بازار ایران است.

البته ایرانخودرو جدیداً تغییراتی در این موتور ایجاد کرده و آن را بانام TU5P روی جدیدترین محصولش؛ یعنی تارا قرار داده است. لچکی عقب که با سبک جالبی باز میشود جلوه زیبایی به خودرو داده است. باتری اتمی سوزوکی، درواقع باتری سیلد – کلسیمی MF می باشد، که جهت نصب بر روی خودروهای سبک تولید شده است. موتور پرخوران یا توربوشارژ قبلا روی دنا پلاس نصب شده که دارای یک جعبه دنده اتوماتیک است. به گزارش تابناک به نقل از فرارو، قیمت دنا تیپ یک امروز یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱ با یک میلیون تومان افزایش به ۴۰۴ میلیون تومان رسید. در حالیکه پژو ۲۰۶ صندوقدار با پنج میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. پژو ۲۰۷ اتومکاتیک، اما دو میلیون تومان گرانتر از روز گذشته بود و به ۵۹۴ میلیون تومان رسید. دو نوع باتری در بازار موجود است : باتری خشک (سیلد، sealed) و باتری تر (حاوی مایع اسید).

تارا دندهای هم امروز ۴۶۰ میلیون تومان بود.پراید ۱۱ امروز مانند روز گذشته ۲۰۴ میلیون تومان بود. اتاق هر دو دنا از نظر تریم و تنظیم صندلی هم تفاوت چندانی با هم ندارند. در تنظیم موتورخودرو باید به زمان کارکرد شمع و نوع شمع خودرو توجه ویژه ای داشت. مدت زمان زیادی ایران خودرو در تلاش بود تا بتواند یک محصول لوکس و متفاوت از دیگر ماشینهایش به تولید برساند که سرانجام بعد از چندین سال تلاش و مهندسی به عرضه دنا ختم شد که یک فیس لیفت کلی از سمند محسوب میشود. شیشه عقب این خودرو بصورت سکوریت و نشکن تولید می شود و خطوط موجود بر شیشه عقب پژو نیز مانع بخار کردن و کاهش دید راننده می شود. در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای پژو 206 (تیپ 2، 5 و صندوق دار) صفر ایران خودرو با جزئیات گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است. شما می توانید به راحتی و تنها در چند دقیقه انواع مختلف لوازم اسپرت 206 را از طریق این سایت به صورت آنلاین سفارش داده و در کم ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید. 206 تیپ 4 ابتدا با هدف خدمت به جانبازان و معلولین ساخته شد و یکی از کمیابترین 206ها است که تنها 200 دستگاه از آن تولید شده است.

ایرانخودرو برای تکذیب این خبر، یک دستگاه 206 تیپ سه سقف شیشه را در نمایشگاه شهر آفتاب روی جک قرار داد. ایرانخودرو چند ماه پیش خبر از تولید مدل جدیدی به نام 206 سقف شیشهای داد و حالا آن را در طرحهای فروش خود قرار داده است. باتری فابریک پژو 206 که کارخانه طبق استانداردهای تولید شده باتری با ظرفیت 50 آمپر قرار داد. باتری 206 چند آمپر است ؟ همانطور که قبلاً گفتیم 206 با دو موتور tu3 و tu5 در ایران حضور دارد. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت میباشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده است.

دنا که بر پلتفرم سمند یا همان پژو 405 طراحی و تولید شده از برخی نظرها تفاوتهای چشمگیری با این خودروها داشته ولی پلتفرم قدیمی 405 تحمل تغییرات زیاد را ندارد. این خودرو دو درب است و خبری از درب عقب در این خودرو نیست؛ ولی بهجای آن درهای جلوی این خودرو بسیار کشیدهتر از نسخه مونتاژی هستند. ایران خودرو دنا را اصطلاحاً با نام لوکس ترین خودروی ملی به بازار عرضه کرد و دنا پلاس نمونه فیس لیفت و مجهز تر دنا است که مدتی میباشد تولید و عرضه آن انجام میشود . در ادامه کامل این خودرو را برسی خواهیم کرد. از دیگر رقبای چینی سورن پلاس میتوان به آریو دنده ای اشاره کرد که آن هم علیرغم کیفیت نسبتاً خوب و اتاق جادار، بدلیل توقف عرضه، مشکلات خاص خودش را در بحث خدمات و بازار دست دوم دارد و از نظر سطح آپشن هم در نسخه دنده ای (که رقیب قیمتی سورن است) چنگی به دل نمیزند. بسیاری از دناها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم میکردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض میکنند.

ورود این خودرو در اواخر دههی 70 و سپس شروع مونتاژ آن در شرکت ایرانخودرو را باید یکی از اتفاقات خوشایند صنعت خودروسازی کشورمان دانست. باتری پژو ۵۵ آمپر سیلد سوزوکی، از شرکت سپاهان باتری که در حال حاضر یکی از بهترین برندهای باطری ماشین در سطح کشور می باشد. بهترین خودرو پژو کدام مدل است؟ برای پژو ۲۰۶ دزدگیر و ردیاب سرخود میخوام نصب کنم.یعنی علاوه بر دزدگیر دارای gps هم باشد؟ سمند سریر که به سمند سفارتی هم معروف است، بدنه کشیدهتری نسبت به سایر نسخههای این خودرو دارد. از بغل، دنا با سمند تفاوت چندانی ندارد ولی آینههای آن با سمند تفاوت دارد و ظاهر شیکتری به این ماشین دادهاند.

تغییر در شکل ظاهری باتری , معمولا خیلی کم پیش می آید که اتفاق پیش آید که باتری شما ضربه بخورد یا خوردگی پیدا کنید و یا منفجر شود. دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند و نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی که با کد BE3 شناخته میشود به چرخ های جلو دنا پلاس انتقال پیدا میکند . این موتور 105 اسب بخار قدرت را برای این خودرو فراهم میکند که با توجه به وزن 1054 کیلوگرمی 206 توان نسبتاً مناسبی است. به دلیل حجم و قدرت پایین، این موتور روی خودرو دیگری قرار ندارد؛ چون توان به حرکت درآوردن خودرویی سنگینتر از 206 را ندارد. پژو 206 تیپ 5 دارای آپشنهایی ازجمله ترمز دیسکی عقب تا 1398، سنسور دندهعقب، آینههای برقی، شیشههای برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، بلندگوی درهای عقب، آینه برقی و دماسنج روی داشبورد است. این خودرو علاوهبر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به آپشنهایی؛ مانند آینههای برقی، رینگ آلمینومی، شیشههای برقی عقب، شیشه دودی مجاز برای شیشههای عقب و سقف شیشهای مجهز است.

تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری , اگر به رنگ مشکی تغییر کرده است حتما باید باتری را تعویض کنید. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز دنا، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه میتوانید برای مشاهده قیمت دنا به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید. توجه کنید که مدل پژو 207 نیز به همین شکل است و تفاوتی با مدل 206 ندارد. دربها به آسانی بازوبسته میشوند، تمامی پنلها چفتوقرص در جای خود قرار دارند، فوم صندلیها شکل خودشان را حفظ کردهاند و تَرکی در داشبورد و رودریها مشاهده نمیشود. به خاطر این موضوع ایرانخودرو موردنقد شدید کاربران قرار گرفت. یکی از انتقادهایی که از ایرانخودرو میشود در رابطه با همین موتور است. تحریمها باعث شده بودند که ایرانخودرو نتواند از شرکت پژو قطعات دریافت کند. پژو 206 ( peugeot 206 ) محصول شرکت پژو فرانسه است که در ایران توسط ایران خودرو تولید و ارائه می شود و بخاطر ظاهر جوان پسندی که دارد طرفداران زیادی دارد. فروشگاه اینترنتی کینگ اسپرت در راستای تحقق اهداف بلند مدت خود در زمینه ی واردات، تولید و فروش مستقیم انواع مختلف لوازم اسپرت خودرو در تلاش است تا با حذف واسطه ها، علاوه بر اطمینان از اورجینال و اصل بودن کالاها، بهترین قیمت را نیز تضمین کند.