باطری پژو 405

بیشترین سهم بهترین برندها در باطری ماشینهای خارجی را میتوان به باتریهای کرهای اختصاص داد. اما در کنار این موارد باید اضافه کرد که متاسفانه پژو ۴۰۵ خودروی پر استهلاکی است و هزینه نگهداری کمی ندارد. اما چرا ۲۰۶ بیشتر از دیگر خودروها مستهلک میشود؟ پیشنهاد میکنم بی چون و چرا L90 رو انتخاب کنید. اگر شمع انتخاب شده مناسب موتور خودروی شما نباشد امکان دارد در خودرو مشکلات مختلفی پیش بیاید. به کار بردن موتور TU5 1600 سیسی باعث کندی این خودرو شد؛ بهطوریکه زمان صفر تا صد این خودرو ۲ ثانیه افزایش پیدا کرد و به دلیل وزن نسبتا زیاد پژو 405، این خودرو چالاکی خود را در مدل SLX از دست داد و مخصوصا در سربالاییها افت محسوسی پیدا کرد. ۴۰۵ glx مدل بالای ۹۷ توی رنج قیمت تا ۲۵۰ میلیون (البته الان سال ۱۴۰۰ هستش) توی ماشین های ایرانی بهترین انتخابه و ماشین نسبتا کم خرجیه و اگه روغن ماشین زود به زود عوض بشه و نفس ماشین رو باز نگه دارین و نزارید ماشین تنبل بشه ، دیگه مشکل واشر زدن هم ندارین و من تضمین میکنم که اگه به ماشین به موقع رسیدگی بشه ، ماشین شما تا ۱۰ سال (جز مصرفی ها) هیچ خرجی نداره.

موتور tu5 هم خوبه اما اگه سیستم برقش به مشکل بخوره خیلی اذیت میکنه. ظاهر سمند نسبت به نسخه اولیه آن که در اوایل دهه هشتاد ارائه شد تغییر آنچنانی نداشته است اما مدلهای جدیدتر آن مثل سمند ال ایکس EF7 نسبت به مدلهای قبلی ظاهر جذابتری دارد. ابتدا بهصورت وارداتی و سپس بهصورت مونتاژ در ایران عرضه میشد. حضور پژو در ایران با مدلهایی مثل ۵۰۴، ۴۰۴ و ۲۰۵ آغاز شد، سپس با مشارکت پژو و ایرانخودرو، خودروهای بسیاری مانند ۴۰۵ در ایران تولید و عرضه شدند. پژو بعدها نامگذاری با ۴ رقم را برای خودروهای شاسیبلند و کراساور خود آغاز کرد، برای مثال پژو ۲۰۰۸ درواقع مدل کراساور پژو ۲۰۸ میباشد. پژو ۴۰۵ GLI درواقع نمونه ضعیفتر ۴۰۵ GL است که با موتور ضعیفتر ۱۸۰۰ سیسی در بازار عرضه شد.

باتری باید تست و در صورت نیاز سایت kiyankhodro تعویض شود. این فرهنگ رانندگی در کنار وضعیت جادههای ایران، سرعت استهلاک ۲۰۶ را بیشتر کرده است. نمای داخلی که اکنون در پژو ۴۰۵ شاهد آن هستیم، نسبت به گذشته کمی تغییر کرده است و شرکت ایرانخودرو سعی داشته با برخی اقدامات نمای داخلی بهروزتری را برای این خودرو به وجود بیاورد؛ اما باید قبول کرد که چندان هم در این امر موفق نبوده است! نمونه اولیه این خودرو به یک موتور ۲ لیتری کاربراتوری (XU92C) مجهز شده بود که محبوبیت زیادی در بین جوانان داشت؛ اما پس از مدتی ایرانخودرو یک موتور ۱٫۸ لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه نمود که از آلایندگی و مصرف کمتر و همچنین توان کمتری نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود.

ایران خودرو دنا را اصطلاحاً با نام لوکس ترین خودروی ملی به بازار عرضه کرد و دنا پلاس نمونه فیس لیفت و مجهز تر دنا است که مدتی میباشد تولید و عرضه آن انجام میشود . پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک با کارشناسی فنی خودروها و قیمتگذاری آنها بر این اساس، این چالشها را بهخوبی برطرف کرده است. پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک ، دست دلالان را در معاملات کوتاه و روند خرید و فروش پژو ۲۰۶ را بهعنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خودروی ایران، شفافتر از همیشه کرده است. فروش پژو در پلتفرم فروش ماشین همراه مکانیک با توجه به نکات مهم گفتهشده در این مقاله، مانند وضعیت فنی، استهلاک و احتمال تصادفی بودن آن، انجام میشود. این سامانه در اواخر دهه ۱۹۸۰ توسط شرکت آلمانی بوش ابداع شد. این صفر نشان دهنده عددی است، که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای اولیه این شرکت ظاهر میشدند و سوراخ هندل این خودروها، با این صفر یکجا قرار میگرفت. پژو در نامگذاری خودروهای خود از اعداد ۳ رقمی استفاده میکند. در سال ۱۹۰۳ پژو حدود نیمی از خودروهای بازار فرانسه را تولید میکرد. قیمت سمند سورن مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهشهای زیادی همراه بوده است.

فرارو- قیمت پژو پارس امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ با دو میلیون تومان افزایش به ۳۰۷ میلیون تومان رسید. قیمت تندر ۹۰ امروز شنبه چهارم تیر ۱۴۰۱ به ۴۹۰ میلیون تومان رسید و قیمت تیبا مانند هفته گذشته ۱۹۵ میلیون تومان باقی ماند به گزارش مشرق، قیمت تیبا امروز چهارم تیر ۱۴۰۱ به ۱۹۵ میلیون تومان باقی ماند. انواع ۴۰۵ از ابتدا تاکنون در پنج مدل مختلف به بازار عرضهشده، اما در حال حاضر، تنها دو مدل یا سه تیپ از آن باقی مانده است. اما تحویل نخستین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید. دنیای مونتاژ خودرو در ایران که ما را بیشتر مبتکر در دوباره سازی خودرو یعنی facelife یاredesign نموده است کمی بیشتر از زمان معمول به طول انجامید. این خودرو یکی از اولین نمونههای پژو ۴۰۵ در ایران است که در سال ۱۳۷۲ در بازار عرضه شد. در این مقاله قصد داریم به طور خاص به پژو ۴۰۵ و انواع مدلهای آن بپردازیم. کلاچگیری با پژو ۴۰۵ نیاز به مهارت خاص خود دارد و کار راحتی نیست. موتور ef7 مشکل شاتون دارهو اگه بیوفته توی خرج دیگه درست بشو نیست و مثل قبل نمیشه.

خرید پژو خصوصا ۲۰۶ جز اولین گزینههای بسیاری از افراد، بهویژه جوانانی است که به دنبال خودرویی اسپرت و پرشتاب میگردند. امداد باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و فروش باتری یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. این پخشکننده صوتی فقط یک رادیو AM تک کانال بود و تا دو دهه به عنوان پخش کننده صوتی در ماشینها استفاده میشد. این خودرو در سال ۱۹۹۸ میلادی توانست عنوان یکی از ۱۰ خودروی برتر سال اروپا را به خود اختصاص دهد. مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی: (۹٫۱ لیتر بنزین / ۳۱٫۳ گاز). مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) در شهر: (۱۲٫۸ لیتر بنزین / ۴۳٫۶ گاز). برای تهیه بهترین باتری ماشین موجود در بازار برای پراید باید به نکات و فاکتورهایی تعیین شده برای نوع مناسب باتری ماشین دقت ویژه داشت. دنا EF7 در نسخههای اولیه دارای مشکلات برقی متعدد بوده، بنابراین اگر قصد خرید نمونهي کاکردهی آن را دارید به این نکته دقت لازم را داشته باشید. این مدل از انواع مدل های ۴۰۵ به طور محدود وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال زیاد نسبت به نسخههای سدان، ایرانخودرو تصمیم به توقف ارائه این خودرو در بازار کرد.

علاوه بر این، ایران خودرو با طراحی خطوط روی کاپوت که تا جلوپنجره و سپر ادامه پیدا میکند، کمی از سادگی سمند کاستهاست. اسفند ماه ۹۹، دنا پلاس ۶ دنده دستی رونمایی شد که علاوه بر افزایش شتاب و سرعت، مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود. در هر دو خودرو تنها میتوان صندلی جلو را به صورت برقی تنظیم کرد. تیپ 2 را میتوان نسخه آپشنال تیپ 1 دانست. قیمت مناسب در کنار امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی که ین خودرو دارد باعث شده که کمپانیهای بزرگی برای فروش اقساطی سمند ال ایکس EF7 تسهیلات و شرایط ویژهای را در نظر بگیرند. از جمله امکانات رفاهی ۴۰۵ GLX، سیستم صوتی پیشرفته آن است. سیستم انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو. گیربکس و دیفرانسیل بیصدا در این ماشین، حتما به دلیل کارکرد پایین است. همچنین بازده این موتور نسبت به مصرف سوخت بالایی که دارد بسیار پایین است. همکاری این گیربکس با موتور هریک از خودروها شتاب، حداکثر سرعت و مصرف سوخت متفاوتی را سبب شده که در جدول زیر آنها را باهم مقایسه میکنیم. دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند و نیرو توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی که با کد BE3 شناخته میشود به چرخ های جلو دنا پلاس انتقال پیدا میکند .

این پلتفرم، علاوه بر حساسیتی که در این موضوع دارد، بهمنظور دادن اطمینان خاطر به خریدار، کارشناسی فنی خودرو را با ضمانت صد درصد جبران خسارت، انجام میدهد. پژو ۴۰۵ SLX به گفته ایرانخودرو فیس لیفت ۴۰۵ GLX است که مثل دیگر فیس لیفتهای انجامشده در ایران، این بار نیز تفاوت زیادی در این دو مدل خودرو بهجز برخی تفاوت جزئی همچون تغییرات جلو پنچره و قرار دادن مه شکن در سپر جلو، وجود ندارد. با توجه بهتمامی چالشهایی که گفته شد، خرید و فروش پژو ۲۰۶ کاری پرمخاطره است. ۸.رله فن خنک کار: فعال کننده فن سیستم خنک کاری رادیاتور. سیستم مولتی پلکس: دنا های جدید به سیستم مولتی پلکس یا همان عیب یاب خودکار مجهز است که موارد بسیاری را از جمله روشن ماند چراغ ها ،زمان تعویض روغن ،سوختن لامپ های خودرو غیر مطلع می کند. دنا پلاس را میتوان خوش قیافهترین خودروی تولید داخلی در نظر گرفت که با ظاهر جذاب خود توانسته سهم بزرگی از بازار خودرو را مال خود کند.

موتور کاربراتوری و ۲ لیتری این خودرو باعث شده بود تا این خودرو بتواند از نظر سرعت و شتاب عملکرد خوبی داشته باشد. این مدل ابتدا با موتور ۲۰۰۰ سیسی عرضه شد و سپس با موتور XU7 با حجم ۱۸۰۰ سیسی جایگزین شد. در این خودرو نیز از موتور Xu7 با حجم ۱۸۰۰ سیسی استفادهشده است. موتور Xu7 از Ef7 و Tu5 و Ef7 turbo خیلی بهتره . تفاوت عمده ۴۰۵ SLX با ۴۰۵ GLX در موتور خودرو است که ایرانخودرو با قرار دادن موتور TU5 بهجای موتور XU7 قصد کم کردن مصرف سوخت خودرو را داشت که البته فروش و استقبال از این خودرو طبق انتظار این شرکت پیش نرفت و پژو ۴۰۵ GLX همچنان پرفروشترین خودرو از انواع مدل های ۴۰۵ است.

موتور این خودرو توان تولید حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر دارد که البته در نسخه گازسوز آن گشتاور خودرو بسیار پایین میآید و یکی از ایرادات پژو ۴۰۵ GLX گازسوز محسوب میشود. حداکثر توان موتور: (hp108 اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه). رقبای پژو ۴۰۵ GLX بنزینی، رانا، سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX هستند که از برتریهای اندکی نسبت به این خودرو برخوردارند، اما در این رنج قیمت نمونههای کارکرده رنو L90 یا پژو ۲۰۶ SD را هم میتوان بهعنوان گزینهای مناسب در نظر گرفت زیرا علاوه بر موتور قویتر از کیفیت و امنیت بالاتری نیز برخوردار هستند. در واقع در این حالت بدون اینکه راننده پدال گاز را زیاد فشار دهد، خودرو گاز زیادی می خورد؛ یا اینکه راننده پدال گاز را فشار می دهد و رها می کند، اما خودرو همچنان در حال گاز خوردن است. امروزه در شهرهای بزرگ و یا جادههای خلوت، زورگیری سارقین زیاد شده است. پژو – Peugeot – شرکت خودروسازی فرانسوی است که در ابتدا جهت ساخت آسیابهای قهوه، در شهر فرانش – کنته، فرانسه تأسیس شد؛ ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و نهایتاً نخستین خودروی پژو که خودرویی سهچرخ بود، در سال ۱۸۸۹ عرضه شد.

البته در مورد موتور توربوی ef7 هم مشکلاتی همچون دمای بالای موتور و صدای نامتعارف توربو در حالت سرد که به استفاده از آلیاژ و متریال نامناسب برمی گردد مشاهدهشده است. تولید انواع مدل پژو ۴۰۵ در ایرانخودرو همواره با مشکلاتی همراه بود. خرید و فروش پژو در این پلتفرم با نظارت فنی و حقوقی کارشناسان مربوطه انجام میشود. بااینحال با خرید ماشین پژو ۲۰۶ صندوقدار، هزینه سوخت بیشتری باید بپردازید. هرچند اینها اعداد چشمگیری نیستند اما بااینحال خودرو را ظرف ۱۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند که برای یک سدان خانوادگی کافی به نظر میرسد. گرچه برای تولید بهتر این خودرو از سوی خودروسازان داخلی تلاشهای زیادی صورت گرفته است، اما هنوز راه زیادی برای دستیابی به یک موفقیت پایدار و بی نقص در پیش دارد. ایران خودرو با این تغییراتی که در سمند ایجاد کرد نظر بسیاری را به این خودرو جلب کرد.

شتاب عالی ، ایمنی نسبتا خوب. سیستم تعلیق عالی . از آتش گرفتن خودروها گرفته تا مشکلات کم کردن روغن و مشکلات سر سیلندر همگی باعث شدند تا ایرانخودرو تصمیم به توقف تولید این خودرو در سال ۱۳۹۵ را بگیرد که البته فعلا این تصمیم در حال تعلیق است و همچنان این خودرو در حال عرضه در بازار است. مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر: (۶٫۸ لیتر بنزین / ۲۷٫۸ گاز). با توجه ارزانتر بودن گاز CNG نسبت به بنزین، خرید پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز میتواند برای کسانی که میخواهند هزینه زیادی را بابت سوخت پرداخت نکنند گزینه مناسبی به نظر میرسد، البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که قرار گرفتن مخزن CNG در صندوق عقب خودرو، موجب کاهش چشمگیر فضای بار پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز شده است. نخست اینکه تنها ماشین تولید انبوهِ تاریخ خودروسازی است که در ابتدا بهصورت محور جلو ساخته شده و بعد به محور عقب تغییر پیدا کرده، بیچاره ۴۰۵ زیر این عمل چه زجری کشیده است! این خودرو پس از گذشت سالهای طولانی همچنان از فروش چشمگیری برخوردار است، به طوری که در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با فروشی فراتر از ۱۰۹ هزار دستگاه توانست رتبه چهارم پرفروشترین خودروی بازار ایران را از آن خود کند.