آموزش نصب ضبط ماشین های پراید ، پژو +آموزش تصویری

بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص مییافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و همچنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.پژو ۲۰۶ جزء بهترین خودروهای هاچبک دنیا تا سال ۲۰۱۰ اروپا شناخته میشود. ایران خودرو در بین تولیدات خود این ادعا را دارد که سمند سورن از تستهای ایمنی موسسه IDIADA اسپانیا به خوبی پیروز شده است. ما در مقاله مقایسه دنا پلاس و سمند سورن ، دو خودرو را از نظر طراحی، فنی، امکانات و دیگر جهات بررسی میکنیم و همچنین به تاریخ و نحوهی ورود آنها به بازار ایران اشاره خواهیم کرد.

اما باتری های ایرانی تا 2 سال عمر میکنند. در اون حالت باید با افراد متخصص مشورت کنند و برای اون سیستم های بیشتر از حالت عادی یک باتری مجزا و یا یک خازن در نظر گرفته شود تا فشار بیش از اندازه به باتری و دینام خودرو وارد نشود. پس سرقت خودرو به خوب یا بد بودن افراد بستگی ندارد و ممکن است برای شما خواننده این مطلب نیز خدای نکرده اتفاق بیفتد. راحت ترین و اولین راه برای اینکه بفهمید باتری خودروی سمند سورن شما سالم است یا خیر بررسی رنگ چشمی باتری می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که سبز بودن دلیل بر سالم بودن باتری شما نیست و فقط دلیل بر شارژ بودن باتری شماست و به احتمال زیاد دینام خودروی شما سالم است و باتری را شارژ می نماید. اما ترمز قدرتمندی که ایران خودرو برای این محصول در نظر گرفته، خیال شما را از بابت متوقف کردن به موقع اتومبیل راحت میکند و همچنین هرچند که ارتفاع خودرو از سطح زمین اندکی بلند و نامتعارف است، اما هندلینگ و پایداری ۲۰۷ صندوقدار نیز همچون دیگر اعضای خانواده ۲۰۶، خوب و قابل قبول است. فرمان ماشین دنا و دنا پلاس نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند و تقسیم وزن ماشین هم با توجه به بالا بودن وزن ماشین مناسب است.

شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیابهای قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. ابتدا در مقایسه دنا پلاس و سمند سورن به معرفی کلی به این دو خودرو میپردازیم؛ اولین فیسلیفت خودروی دنا پلاس توسط ایران خودرو در پاییز 1395 معرفی شد. از اهداف طراحی دنا پلاس این بود که کمی از سادگی محصولات ایران خودرو فاصله بگیرد و به استانداردهای طراحی روز دنیا نزدیک شوند. خودروی دنا از نظر مشتریان فاقد امکانات رفاهی مناسب بود. آمپلی فایر با هر توانی مصرف جداگانه ای نسبت به برق کشی اصلی و فابریک خودرو دارد و چراغ های پر نور مانند زنون نیز ندارید باید به شما بگویم باتری های 70 آمپر برای خودروی شما کاملا مناسب است. بیشترین برق مورد نیاز در ماشین همین برق مورد نیاز برای استارت می باشد که در مقاله های قبل به صورت مفصل به این مورد پرداخته شده است. این خودرو دارای سانروف، دوربین عقب و مانیتور، ایربگ جانبی، کروز کنترل و مواردی دیگری است تا دنا را لوکستر جلوه دهد. بلوک سیلندر از جنس آلومینیوم سبک بوده که چهار پستون آلومینیومی را در سیلندر هدایت می کند، شاتون ها به زیر پیستون سر تخت متصل شده تا میلنگ را به حرکت دربیاورد.

اگر فیوز شماره ۱ و ۱۶ هم ردیف فیوزهای شماره ۲ تا ۱۵ قرار گرفته باشد و در یک راستا باشند، آنگاه رادیو پخش و فندک، پس از فرمان سوئیچ، آغاز به کار خواهند نمود و برق در آنها جریان خواهد یافت. بنابراین اگر دارای این خودرو ها هستید نگران نباشید و از روش های این مقاله استفاده کنید. بنابراین میتوان درنظر گرفت ادامه تولیدش برای بیش از ۳۰ سال بدون هیچ افزونه خاصی چه شرایطی را ایجاد خواهد کرد. اما متاسفانه دنا پلاس هم نتوانست رضایت مشتریان را جلب کرد؛ بنابراین ایران خودرو از سال 1397 برخی از آن آپشنها را حذف کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحیهای متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقهمندان را دچار تردید کند. ضمن اینکه تولیدات سالهای اخیر ممکن است ضعفهای بیشتری در مونتاژ و متریال داشته باشند. با توجه به علاقه مشتریان به ماشینهای مدرنتر، از لحاظ ظاهری دنا پلاس ظاهر مدرنتر و بهروزتری دارد که در سالهای اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفتهاست. در خودروی سمند سورن بعضی از تیپ های جدید محل قرار گیری باتری فقط با ابعاد و اندازه باتری های 74 آمپر L1 متناسب است و متاسفانه نمی توانید باتری های بزرگتر از این نصب کنید. باتری های ایرانی مانند سپاهان باتری مناسبی برای این خودرو میباشد. خرابی دینام یا برق دزدی خودرو عامل اصلی خرابی باتری میباشد. اما در سمند سورن فاصله فرمان و داشبورد با صندلیها استانداردتر و راحتتر میباشد و همچنین شتاب سمند سورن کمی بیشتر از دنا پلاس است. این نکته را هم بگوییم که رینگ و تایر دنا پلاس توربو و توربو اتوماتیک نسبت به مدل پلاس معمولی، بزرگتر شدهاست. سرباطری های ماشین را هر دو ماه یک بار به وسیله آب جوش بشورید تا از سولفاته شدن سرباطری ها جلوگیری شود. حالت غیر عادی برای اون دسته از افرادی می باشد که سیستم های صوتی بیشتر از حالت عادی بر روی خودروی خود نصب می کنند.

اولین تیپ از سمند سورن شامل موتور XU7JPL3 با حجم 1761 سی سی و با قدرت 100 اسب بخار است و بعد ها موتور EF7 با حجم 1650 سی سی و با قدرت 113 اسب بخار روی آن نصب شد، این نسخه با نام سورن ELX تولید می شود. سمند سورن یکی از محصولات ایران خودرو است که در سال 1385 تولید شد. در این 19 سال مدل های مختلفی از این خودرو تولید شده که خانواده سمند را به عدد هشت رسانده است. باتری فابریک پرشیا که کارخانه طبق استاندارد های مورد نیاز بر روی این خودرو قرار میدهد باتری 66 آمپری است.

اما اگر از سیستم های صوتی حرفه ای و یا روشنایی تقویتی استفاده میکنید باید از باتری با ظرفیت بالاتری استفاده کنید. اگر خودرویتان هنگام حرکت یا تعویض دنده ها با گاز دادن ریپ می زند، علت آن موارد زیر است. سمند سورن مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسهای با سیستم EBD و ترمز ABS است. دنا پلاس هم سیستم ترمز مشابهی با سمند سورن دارد و از لحاظ کیسه هوا مجهزتر است؛ این خودرو دارای 4 کیسه هوا برای جلو و عقب است. یکی از مزیتهای خوب دنا پلاس این است که صندلیهای جلویی قابلیت چرخش در 8 جهت بهصورت برقی را دارند که در این رنج قیمتی یک قابلیت عالی محسوب میشود.

باتری های 70 آمپر در نوع قطب کوتاه و قطب بلند موجود می باشد.برای سمند سورن شما باتری های 74 آمپر با قطب کوتاه مناسب می باشد. باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. تفاوت 1 و 2 این نوع باتری در اندازه ابعاد آنهاست و تفاوتی در بازدهی و ذخیره نیرو ندارند. اما تفاوتی در ابعاد و ماهیت اصلی وجود ندارد. برخی از خودروها محل نصب باتری آن کوچک تر از حالت معمولی است به همین دلیل از باتری های نوع L1 که ابعاد کوچکتری دارد استفاده می کنند. در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 70 آمپر تا 74 آمپر در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. سمند سورن خودرویی قدیمیتر از دنا پلاس است و سالهای زیادی در جادهها رانده شده و عملکرد خود را ثابت کرده است؛ این خودرو هنوز در بین خودروهای ملی، مطرح است. فهرست کاملتر از اطلاعات ایمنی و مقایسه دنا پلاس و سمند سورن را در جدول زیر میتوانید ببینید. آگهی های خودرو دنا درج شده در وب سایت ماشین بانک همراه با قیمت روز خودرو دنا بهترین مرجع برای خرید خودرو دنا است.

باتری های اتمی به دلیل اینکه طول عمر بیشتری دارند می تواند باتری مناسبی باشد. بدین جهت میتوان گفت کابین سمند سورن به دلیل بزرگتر بودن تجربه خوبی را ایجاد میکند. کارخانه برای سمند سورن باتری فابریک و استانداردی که تعبیه کرده است براساس برق مورد نیاز خودرو تعیین کرده است و اگر شما یک قطعه برقی جدیدی نصب کردید حتما باتری خودرو را ارتقاء بدهید تا در مرور زمان خودرو و باتری دچا مشکل نشود. اما چیزی که به محض قرار گرفتن داخل کابین این خودرو به چشم میخورد، فضای محدود داخلی است که اگر قامت بلندی دارید و بخواهید در ردیف جلو راحت باشید، سرنشینان عقب عملا جای خاصی برای قرار دادن پاهای خود نخواهند داشت! در سال ۱۹۰۳ پژو اقدام به تولید موتورسیکلت نمود و از آن پس، موتورسیکلتهای پژو، بهسرعت جای خود را در بازار باز کردند. اما نشانواره اصلی این شرکت، با طرح شیر، در سال ۱۹۳۳ بهعنوان نشانواره جهانی پژو طراحی شد و این لوگو، نخستین بار، بر روی مدل پژو ۲۰۳ ظاهر شد. در سال ۱۸۹۶ نخستین موتور درونسوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود.

یکی دیگر از آپشنهای ایمنی خودروی سورن پلاس که میتواند برای قرارگیری صندلی کودک نیز مفید باشد، ایزوفیکس است که امکان قرارگیری صندلی کودک را به صورت ایمن در داخل خودرو فراهم میکند. سمند یکی دیگر از محصولات ایران خودرو است که جزء پرفروشترین و خوشساختترین خودروهای این شرکت بوده و لقب خودروی ملی را نیز دارد. تعمیرگاه های پژو 206 زیادی در تهران موجود است و تقریبا در هر خیابان شما یک تعمیرگاه 206 میبینید اما بین این تعمیرگاه ها با بهترین تعمیرگاه تخصصی پژو 206 تهران تفاوت هایی وجود دارد که مهمترین آن عملیات تخصصی آن ها و تخصص داشتن در عیب یابی کردن ماشین است. باتری در مناطق گرمسیر و مسیر های پرترافیک زودتر کیفیت خود را از دست میدهد. شرکت فرست اتوموتیو نیز تصمیم گرفت تا پروژه خود را که هزینه و وقت زیادی صرف آن کرده بود، به ایران یا آرژانتین بفروشد. در صورتی که شما بر روی خودروی خود سیستم صوتی حرفه ای به همراه آمپلی و یا چراغ های روشنایی تقویت شده بر روی سمند سورن نصب کرده اید حتما از باتری با ظرفیت آمپراژ بالاتر استفاده کنید .

این روغن باعث استارت بهتر موتور در صبح و عملکرد روانتر آن میشود. این وظایف مهمی که استپر در قبال موتور خودرو انجام می دهد، باعث می شود که به عنوان اولین علت گاز هرز خوردن ماشین سمند مطرح باشد. داشبورد جدید در سمند سورن با نام سورن ELX عرضه شده است. رنگ سبز به معنی این است که باتری شما شارژ دارد. این نکته دلیل بر خرابی باتری شما نمی باشد و ممکن است با یک بار شارژ آن باتری به حالت اولیه خود برگردد و ممکن است دینام خودروی شما به درستی کار نکند. ماشین دنا در نسخه اولیه دارای چهرهای تهاجمی و خشن بود که البته نسبت به دیگر ماشینهای داخلی از نظر ظاهری برتری داشت اما در طراحی ماشین ایرادهایی دیده میشد و اکنون در ماشین دنا پلاس فیس لیفت جزئی صورت گرفته است که از نظر ظاهری به شدت به دنا پلاس کمک کردهاند و ماشین لوکس تری جلوه میکند. در سال 1374 بود که ایران تصمیم گرفت که یک طرح اولیه خریداری کند، در واقع یک پلتفرم خریداری کرد که نام آن پژو 405 نام داشت.

برای اجاره خودرو در تهران می توانید سمند را انتخاب کنید، هم قیمت مناسبی در حوزه رنت خودرو دارد و هم مشتری پسند سایت kiyankhodro نیز می باشد. توجه داشته باشید که برای انجام تعمیرات تخصصی موتور، باید اصول و قواعد زیادی را مد نظر قرار دهید که نیاز به کسب تجربه دارد. اما به لحاظ بازار و مشتریپسندی سمند سورن، سبک قدیمی سمند را دارد اما دنا پلاس از طراحی ظاهری بهروزتری برخوردار است که باعث شده بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. سمند سورن که صندلی راننده آن برقی است دارای تنظیم گودی کمر هم است تا رانندگی را راحتتر کند.