وزیر باید سیاست های منسوخ در صنعت خودرو را کنار بگذارد
انتشار: شهریور 09، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

وزیر باید سیاست های منسوخ در صنعت خودرو را کنار بگذارد



،ت همیشه به بهانه حمایت از تولید داخلی موانع زیادی بر سر راه واردات گذاشته است؟

،ت جدید باید با تعیین سقف حمایت از صنعت خودرو مشخص کند که حمایت فعلی تا چه زم، ادامه خواهد داشت. آیا این حمایت بدون قید و شرط خواهد بود یا مشروط به ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و به روز رس، قرارداد خودروسازان با قطعه سازان و زنجیره ارزش خواهد بود؟

چه راهکاری برای کاهش آلودگی در صنعت خودرو به ،ت جدید پیشنهاد می کنید؟

امروزه وضعیت صنعت خودرو به گونه ای شده است که نارضایتی عمومی را در جامعه ایجاد کرده است و مصرف کنندگان، خودروسازان و قطعه سازان همگی از شرایط موجود ناراضی هستند. ،ت چهاردهم باید با اتخاذ سیاست های جدید، زمینه جمع آوری بازار سیاه خودروها و چرخه تامین نیاز مردم به خودروهای داخلی و وارداتی را فراهم کند.

واگذاری مدیریت خودروسازی به بخش خصوصی از دیگر اقدامات مهم وزیر صامت است. این صنعت چقدر برای ورود به بازار رقابتی آمادگی دارد؟

افزایش بهره وری، مشارکت و ورود فناوری های جدید به صنعت خودرو، ،ت را م،م به ،وج از صنعت خودرو و واگذاری مدیریت این صنعت به بخش خصوصی می کند. گر، خودرو تمام شده و بهره وری پایین صنعت خودرو نشان می دهد که ادامه سیاست های فعلی نتیجه ای جز تضعیف خودروسازی کشور نخواهد داشت. نوع مدیریت ،تی حاکم بر صنعت خودروسازی کشور و عدم پاسخگویی به مطالبات سهامداران، نه تنها صنعت خودرو را به سرمنزل مقصود می رساند، بلکه وضعیت را بدتر از آنچه که هست می کند.


منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250526/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%AE-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D8%AF