به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه موظف به سکوت این و،خانه است “افزایش ایمنی بدنه خودروهای تولید داخل” اشاره کردم
سوال تسنیم به شرح زیر بود: بر اساس اعلام رسمی پلیس، بیشترین مرگ و میر ایر،ان در تصادفات جاده ای به دلیل نبود حداقل ایمنی در خودروهای تولید داخل است. فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد؛ بحث ایمنی بدنه خودروهای داخلی هنوز جزو استانداردهای اجباری خودروسازان داخلی نیست. با توجه به اینکه سالانه بیش از 20 هزار ایر، در این تصادفات جان خود را از دست می دهند، آیا دادستان های استان به نقش مستقیم خودروسازان در این تصادفات جاده ای توجه کرده اند؟ تاکنون چند پرونده در این زمینه تشکیل شده است و اگر نه دلیل آن چیست؟
سخنگوی رسمی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال تسنیم گفت: ایمنی خودرو و توجه به سلامت مردم موضوع مهمی است و قوه قضاییه به آن توجه کرده است. موضوع تصادفات منجر به جرح و فوت تنها به کمبود ایمنی خودروها مربوط نمی شود مسائلی مانند شرایط آب و هوایی، مهارت راننده و جاده از علل مختلف آن می باشد و یکی از آنها مسئله عدم ایمنی خودروها است. .
وی افزود: یکی از محورهای جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که ۲۴ اسفندماه سال گذشته به ریاست رئیس قوه قضائیه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این شورای عالی یک شورای چند صلاحیتی است که معاون اول رئیس جمهور، برخی از معاونین شورای اسلامی و وزیر کشور در آن عضویت دارند و مصوبات آن پس از تایید سران قوا لازم الاجرا است.
جهانگیر تصریح کرد: در جلسه ۲۴ اسفند، و، ایمنی با همکاری سازمان ملی استاندارد مجبور شد شرکت های خودروسازی را موظف به شناسایی و حذف عوامل ناایمن برای خودروها در راستای رده بندی ملی ایمنی خودرو کند. و، حریم خصوصی باید هر 6 ماه یکبار گزارش های خود را به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اعلام کند و در حال حاضر اولین گزارش را دریافت می کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.
وی بیان کرد: در خصوص افزایش ایمنی خودروها اقداماتی از سوی دادسرای عمومی و نماینده دادسرای عمومی و انقلاب انجام شده است و برخی خودروسازان نیز در صدد ارتقای ایمنی خودرو هستند.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3164409