به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم “ایمنی خودروهای تولید داخل” این موضوع سال هاست که در کشور ما بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است که هر ساله شاهد آن هستیم “مرگ” بیش از 20 هزار ایر، در تصادفات جاده ای کشور درگیر می شوند که به گفته پلیس و مقامات رسمی، نیمی از مرگ و میر سالانه در این تصادفات مستقیماً به دلیل… «ناامنی در خودروهای تولید داخل» او هست
پیش از آن سردار سید تیمور حسینی; رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرج با تاکید بر ،وم مداخله ویژه پلیس در بحث ایمنی خودرو به ویژه استحکام بدنه خودرو، تصریح کرد: متاسفانه همچنان… استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری خودروهای تولید شده در کشورمان نیست! اگرچه کمربند ایمنی، کیسه هوا و ترمز جزو استانداردهای 85 خودرو هستند، اما موارد مهمتری مانند استحکام بدنه خودرو من هرگز چنین استانداردهایی را ندیده ام!»
رئیس سازمان ملی استاندارد مردادماه سال گذشته نیز به خودروسازان هشدار داد: در صورتی که بدنه خودروی تولید شده مطابق با استانداردها نباشد، طبق قانون با سازندگان آن برخورد خواهیم کرد.
تا به امروز ویدئوهای مختلفی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که وضعیت وخیم ضخامت و استحکام بدنه خودروهای تولید داخل را توسط دسته های مختلف افراد و صاحبان این خودروها نشان می دهد. اما اخیرا ویدئوی کوتاهی در مورد استحکام بدنه خودرو تارا در بین کاربران فضای مجازی دست به دست شده است که بسیار قابل تامل است و نیاز به مشارکت نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی و پاسخگویی استاندارد ملی دارد. سازماندهی شده:
.
روزانه 57 نفر در تصادفات جاده ای کشورمان جان خود را از دست می دهند!
پیش از این محسن برهادی; رئیس هیئت مدیره شهری یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه 57 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند، گفت: حقوق مردم در صنعت خودرو رعایت نشده است.
در ساخت 90 درصد قطعات خودرو استانداردها رعایت نمی شود
رئیس ستاد مدیریت شهری مجلس یازدهم با هشدار به اینکه از میان صدها قطعه مورد استفاده در خودروها، تنها 46 قطعه دارای استاندارد اجباری و 96 قطعه دارای استاندارد تشویقی هستند، هشدار داد: بیش از 90 درصد قطعات خودرو مطابق با استاندارد، دستورالعمل یا استاندارد است. استانداردها آیین نامه ها با کیفیت خاصی ساخته نمی شوند و زم، که دستورالعملی برای تولید ا،ر قطعات وجود ندارد، بنابراین نظارتی بر تولید و توزیع این قطعات وجود ندارد.
تصادفات جاده ای تنها در یک سال 49 هزار میلیارد تومان هزینه داشت!
برهادی با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان جه، بهداشت، هزینه تصادفات جاده ای در کشورها معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی آنها است، تصریح کرد: این هزینه در ایران دو برابر میانگین جه، است که حدود 6 تا 7 درصد است. . از تولید ناخالص داخلی ارقام سال 1401 حدود 49 هزار میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام/+
منبع: https://tn.ai/3152590