مسیرهای «شاتل سرویس» در تهران با استفاده از کامیون های برقی توسعه یافته است

بررسی نحوه کار «تا،ی» در تهران

در سرویس ایاب و ذهاب با استفاده از اپلیکیشن موبایل شهرزاده و بستر وب، امکان ،ید آنلاین و اعتباری بلیت به روش های مختلف مشخص شده و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی وجود دارد. پس از ،ید بلیط، مسافر به ایستگاه تعیین شده رفته و با ارائه کد QR به راننده کامیون سفر را آغاز می کند و راننده با اسکن بلیط و فشردن End of Trip در اپلیکیشن موبایل مبلغ سفر را دریافت می کند. در این طرح که با هدف افزایش بهره وری ناوگان تا،یر، و کیفیت سفر و همچنین کاهش ازدحام مسافران در معابر شهری انجام می شود، تا،ی های جدید اشتراکی شهر تهران به صورت آزمایشی اجرا می شوند. قابلیت اطمینان، ارز، و برنامه ریزی سفر برای شهروندان امکان پذیر شده است.

در سرویس ایاب و ذهاب امکان ،ید آنلاین بلیط سفر، کرایه بسیار کمتر از تا،ی های آنلاین، امکان ثبت پیشنهاد مسیر جدید و فضای راحت و راحت در جاده های پر رفت و آمد وجود دارد که یکی از مزیت های مهم این سرویس جدید ارائه شده توسط سازمان مدیریت و کنترل تا،یر، در تهران است.

همچنین، در سیستم شاتل، عملکردی به ،وان پیشنهاد مسیر وجود دارد، بنابراین افراد می توانند مسیری را از هر مبدا به هر مقصدی پیشنهاد دهند. مردم اعلام آمادگی می کنند و تعداد مسافران به حد نصاب می رسد. این می تواند کارایی حمل و نقل را افزایش دهد. به گفته مسئولان سازمان تا،یر، شهر تهران، سرویس ایاب و ذهاب با استفاده از بستر فناوری های روز و با برنامه ریزی و توزیع زمان و مکان سفرهای شهروندان تهر،، باعث کاهش سفرهای فردی مسافران، کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

طرح سرویس شاتل باید اطلاع رس، شود

چند روز پیش مدیرعامل سازمان تا،یر، شهر تهران نیز از توسعه مسیرهای سرویس شاتل با ورود کامیون های برقی به ناوگان تا،یر، خبر داد. شادی مالکی درباره وضعیت اجرای طرح خدمات حمل و نقل گفت: حدود 90 سرویس اتوبوسر، شناسایی شده که هم اکنون در حال سرویس دهی هستند و قطعا با ورود تا،ی های برقی تعداد مسیرها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود یک هزار و 400 شهروند از خدمات این سرویس استفاده می کنند، ادامه داد: اجرای گسترده این طرح نیازمند کامیون های بیشتری است. ا،ر کامیون ها فرسوده هستند اما با ،ید وانت های جدید و تحویل به صاحبان، تعداد جاده ها نیز افزایش می یابد.

به گفته مالکی، این طرح در جاده های پرتردد و محورهای پرتقاضا مانند جاده های منتهی به میدان آزادی و میدان ونک در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان تا،یر، شهر تهران گفت: طرح سرویس ایاب و ذهاب نیاز به اطلاعات زیادی در سطح شهر دارد تا شانس بهتری داشته باشیم. هرچه شهروندان بیشتر با جاده ها و نوع خدمات ارائه شده در شهرزاد آشنا شوند، استقبال بیشتری از این طرح می شود.

خدمات ویژه “تا،ی شاتل” برای دانش آموزان

به گفته مسئولان شرکت تا،یر، تهران، مسافر مطمئن است که در زمان و مکان مشخصی که از قبل مشخص کرده، یک کامیون منتظر او خواهد بود. این تضمین را نمی توان در هیچ یک از خدمات حمل و نقل شهری در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ یافت. در حالی که برخی از شهروندان مانند کارمندان سازمان ها و ادارات با ساعات کاری مشخص روزانه به این ضمانت سفر نیاز دارند. تا،ی شاتل به ،وان یک وسیله نقلیه نیمه جمعی دارای ساختار تجاری خصوصی و مش، است.

کامیون ها در اختیار شهرداری است، اما کارکرد آنها به بخش خصوصی واگذار شده و رانندگان تعیین می شوند. دلیل شاغل شدن رانندگان این است که درآمد رانندگان تا،ی معمولاً روزانه است و اگر یک روز کار نکنند درآمدی نخواهند داشت.

از طرفی در تا،ی های آنلاین می توان دید که وقتی ترافیک در عصر یا صبح در یک لاین گیر می کند، برخی از رانندگان تمایلی به کار در این خط ندارند. زیرا اگر به مقصد حرکت کنند آنقدر دیر می رسند که تا چندین ساعت نمی توانند برای سرویس بعدی اقدام کنند.

قیمت بلیط بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تعیین می شود و کمتر از پیمودن همان مسافت با تا،ی اینترنتی است. حتی با پلیس راهنمایی و رانندگی هم مذاکره شد تا کامیون سرویس شاتل از خط ویژه عبور کند.

همانطور که رئیس سازمان تا،یر، شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه های دانشجویان استفاده صحیح و برنامه ریزی شده از وسایل حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: سازمان تا،یر، پس از اجرای مرحله آزمایشی، برنامه ویژه ای را برای ارائه خدمات در ترم جدید به اجرا می گذارد. دانش آموزان پیشرفته ای که می توانند از خدمات حمل و نقل استفاده کنند.

شادی مالکی با اشاره به نحوه استفاده دانشجویان از مسیرهای خدمات ایاب و ذهاب خاطرنشان کرد: در حال مذاکره با دانشگاه ها هستیم تا در ساعات پیک، مسیرهای با تقاضای زیاد دانشجویان به ایستگاه های حمل و نقل عمومی یا خوابگاه ها شناسایی و در ترم جدید به دانشجویان خدمات ارائه شود.

منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250569/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D9%84-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF