به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مهدی ا،غمی، مدیر پروژه واردات خودرو در و، امنیت گفت: هنوز جزئیات این تصمیم مجلس در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو به 60 درصد در سال آینده مشخص نیست. این موضوع اعلام نشده است و مشخص نیست این تعرفه برای چه خودروهایی اعمال می شود.
وی افزود: واقعیت این است که در حال حاضر تعرفه های متعددی برای واردات خودرو داریم و تعرفه مشخصی وجود ندارد. به ،وان مثال تعرفه خودروهای برقی و هیب، 15 درصد است. تعرفه خودروهای کمتر از 1500 سی سی بین 1500 تا 2000 سی سی از 2000 تا 2500 سی سی و بالای 2500 سی سی متفاوت است.
ا،غامی ادامه داد: به ،وان مثال تعرفه واردات خودروهای زیر 1500 سی سی در حال حاضر 55 درصد است که کمتر از 60 درصد مصوب مجلس است. با این تصمیم مجلس تکلیف این خودروها چه می شود؟
به گفته مدیر طرح واردات خودرو و، حراست، نکته حائز اهمیت این است که علاوه بر تعرفه عمومی واردات خودرو، تعرفه های پنه، از جمله مالیات بر ارزش افزوده، مالیات جداگانه برای خودروهای پرمصرف، تعرفه های غیرقانونی نیز در نظر گرفته شده است. و غیره که کل تعرفه های گمرکی واردات خودرو را به حدود 80 تا 100 درصد می رساند. به عبارت دیگر، تعرفه واردات خودروهای زیر 1500 سی سی 55 درصد است، اما با افزودن این تعرفه های پنهان، تعرفه واقعی که باید برای واردات باید پرداخت شود، به حدود 90 درصد می رسد.
داغمی تصریح کرد: بنابراین اگر در سال آینده طبق پیش بینی ها نرخ ورود خودرو به جای 28 هزار و 500 تومان، نصف نرخ 50 هزار توم، شود، به دو برابر تعرفه می رسیم.
مدیر پروژه واردات خودرو و، امنیت افزود:به طور کلی باید گفت که جزئیات تصمیم مجلس نمایندگان هنوز مشخص نیست و باید توسط نمایندگان اعلام شود. البته نظر شخصی من این است که در صورت تجدید نظر در تعرفه، بهتر است تعرفه تمامی خودروها 10 درصد کاهش یابد و به صورت جداگانه و جداگانه اعلام شود.
وی گفت: پیشنهاد من این است که اگر میخواهیم خودروی اقتصادی را ارزان کنیم، باید تعرفه خودروهای هیب، را پایین نگه داریم و از سوی دیگر قیمت خودروهای زیر 1500 سیسی را کاهش دهیم.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3203834