بر همین اساس ل،وس IS بیش از یک دهه است که در بازار ایران حضور دارد و در بین علاقه مندان به ورزش بسیار محبوب است. آ،ین نسخه این سدان لو، 2016 ژاپنی D-Cl، IS250 F Sport است که طبیعتاً تعداد محدودی از مدل های 2018 در بازار وجود دارد. با ما همراه باشید تا با بهترین سدان اسپرت ۵ میلیارد توم، بازار ایران آشنا شوید.
طراحی اسپرت و ،ی (امتیاز 95 از 100)
در سال 1998، ل،وس، برند لو، تویوتا، سدان کامپکت پریمیوم سگمنت D را برای اولین بار به دنیا معرفی کرد. از آن زمان تا کنون سه نسل از این سدان اسپرت خانوادگی وارد خط تولید ل،وس شده و آ،ین به روز رس، ها در اوا، سال 2020 در طراحی بیرونی این خودرو انجام شده است.
با توجه به ممنوعیت چند ساله واردات خودرو به کشور، آ،ین مدل های IS مربوط به سال های 2016 و 2018 هستند. بر این اساس نسل سوم سدان محبوب ل،وس (با نام XE30) در زمره محبوب ترین سدان های اسپرت بازار کشورمان به حساب می آید.
نسل سوم IS در واقع از کانسپت LF-CC (که اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس 2012 معرفی شد) الگوبرداری شده است. در واقع، نسخه تولیدی کانسپت LF-CC، نسل سوم ل،وس IS به نام XE30 است. نسل سوم ل،وس IS از سال 2013 روی خط تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد و سبک طراحی آن هیجان انگیز و اسپرت است. با نگاهی به نیمرخ این سدان اسپرت ژاپنی، بینی تا حدودی کشیده و پشتی کوتاه را می بینیم.
خطوط تیز نیز بدنه این خودرو را تشکیل می دهد. در این زمینه می توان گفت که طراحی نسل سوم IS با حرکات یک شمشیرزن سامورایی شکل گرفته است. خطوط تیز و تیز که حجم های اغراق آمیزی را در گلگیرهای جلو و عقب ایجاد می کند، استایلی پویا و اسپرت به این سدان بخشیده است.
برآمدگی های نسبتاً کوتاه، تن، بدنه همراه با اندازه ،تیک ها و رینگ ها و مهمتر از همه، زاویه بیشتر ستون C و شکل خمیده سقف (که شبیه یک فست بک است)، ظاهر بیرونی را هیجان زده می کند. از طراحی ل،وس IS.
در نمای جلو، جلوپنجره دوکی شکل (پنجره ذوزنقه ای به سبک ل،وس، بخشی از DNA طراحی این برند) با چراغ های دو تکه را می بینیم. طراحی خطوط تیز روی کاپوت و اندازه نسبی بالای کاپوت، چهره خشن و اسپرت این خودرو را نمایان می کند.
در نمای عقب برخلاف نمای جلو، چراغ های L شکل کشیده با حجم بسیار خاص بر روی درب عقب خودنمایی می کند و زیبایی چشم نوازی به این سدان بخشیده است. تمامی خودروهای ل،وس IS وارداتی به کشورمان در دو نسخه استاندارد و F-Sport و در نسخه F-Sport دارای قطعات اضافی (مانند لبه سپر جلو، اسپوی، در صندوق عقب و دو (کروی) می باشد. اگزوز در دو طرف سپر عقب و دیفیوزر می،) که سیستم تعلیق ل،وس IS را دو برابر می کند.
فضای داخلی لو،، ک،یک و اسپرت (امتیاز 95 از 100)
با قرار گرفتن در کابین ل،وس IS250 F-Sport، شاهد طراحی مدرن ک،یک همراه با ویژگی های اسپرت هستیم. طراحی کلی داشبورد این خودرو مینیمال است. طراحی دریچه های مستطیلی برای سیستم تهویه مطبوع و قرار دادن دکمه های فیزیکی در ،مت می، داشبورد برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع و کنترل سایر آپشن های این خودرو نیز جذاب است.
قرارگیری رجیستر با دکمه های چرخشی، وجود ماوس مرکزی در کنار دسته دنده و طراحی صفحه نمایش مرکزی 7 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی فضای جذابی را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.
طراحی فرمان اسپرت F-Sport، پدالهای تعویض دندههای بزرگ آلومینیومی پشت فرمان، طراحی دکمه استارت در بالای داشبورد (کنار ابزارها)، دستگیره تعویض دنده اسپرت به سبک ل،وس و طراحی بخش جلو صندلیهای اسپرت رانندگی اسپرتی را ارائه میدهند. تجربه برای سرنشینان این خودرو
از طرفی پارامترهایی مانند طراحی دریچه های مستطیلی سیستم تهویه مطبوع، طراحی ساعت آنالوگ بین دو شیار می، سیستم تهویه مطبوع و طراحی تزئینی کروم، فیبر کربن و چوب طراحی شده است. طراحی داخلی بسیار جذاب و ک،یک به نظر می رسد. طراحی سانروف نیز به روشن شدن بهتر فضای داخلی کمک می کند و کابین سدان اسپرت ژاپنی را بسیار دلپذیر می کند.
مهمترین بخش طراحی داخلی ل،وس IS250 F-Sport کیفیت بالای قطعات آن است.
این نشان دهنده فلسفه کیفیت بالایی است که تویوتا در تمام محصولات خود اتخاذ می کند. عایق بندی عالی، مواد با کیفیت بالا، مونتاژ قطعات با کیفیت و توجه به جزئیات، کابین IS250 F-Sport را به یکی از با کیفیت ترین کابین های موجود در بازار خودرو کشور تبدیل کرده است.
زیر کاپوت IS250 چه خبر است؟
(امتیاز موتور 80 از 100 و گیرب، 90 از 100)
کافی است فقط یک بار دکمه استارت ل،وس IS250 F-Sport را فشار دهید تا صدای غرش موتور قدرتمند آن را احساس کنید. آنچه قلب تپنده این سدان اسپرت ژاپنی را تشکیل می دهد، موتور 2.5 لیتری V6 است. این موتور 6 سیلندر که زیر کاپوت این سدان قرار می گیرد با نام 4GR-FSE شناخته می شود و فاقد سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر است.
این موتور اتمسفر 2.5 لیتری V شکل، به لطف استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هوشمند، کاهش سطح محفظه احتراق و نسبت تراکم از 12 به یک، قطر پیستون 83 میلی متر و کورس پیستون 77 میلی متر، فوق العاده هوشمند است. سیستم جرقه زنی مستقیم شمع قدرت و گشتاور خوبی تولید می کند
بر این اساس حدا،ر قدرت ل،وس IS250 به 208 ، بخار در 6400 دور در دقیقه و حدا،ر گشتاور به 260 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه می رسد. نکته بسیار مهم موتور 4GR-FSE گشتاور نسبتا بالا در دورهای پایین است.
بر اساس نمودار گشتاور از نظر دور موتور قدرت، در 4500 دور در دقیقه، گشتاور 177 نیوتن متر به دست می آید که برای این اندازه موتور، گشتاور بسیار خوبی است. اگرچه قدرت و گشتاور تولیدی نسبت به حجم موتور نسبتا کم است، اما نباید فراموش کرد که قدرت و گشتاور کمتر باعث افزایش دوام قطعات موتور و کاهش مصرف آنها می شود.
اگر می خواهید موتور را ارتقا دهید، این موتور برای تیونینگ آماده است. البته لازم است عملکرد رمپ ECM به شرایط آب و هوایی و سوخت ایران بستگی داشته باشد. طبیعتا این موتور نسبت به موتور هیوندای کیا برتری دارد و در کشور ما به شرایط سوخت حساس نیست و حساسیت آن به روغن موتور بسیار کم است.
در صورتی که برای این خودرو از روغن موتور وارداتی مرغوب استفاده شود و به موتور آن استرس وارد نشود، موتور آن برای حدا،ر مسافت بیش از 300 هزار کیلومتر بدون مشکل و با کیفیت خواهد بود.
گیرب، 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک نیز قدرت و گشتاور تولید شده را به چرخ های عقب می رساند. این ویژگی ها ل،وس IS250 F-Sport را به یکی از بهترین سدان های اسپرت بازار ایران برای علاقه مندان به ورزش تبدیل کرده است.
این خودرو به لطف دیفرانسیل عقب عملکرد بسیار خوبی دارد. تعویض به موقع دنده، عدم تکان خوردن و ضربه زدن، گوش دادن به فرمان و پاسخ به موقع، گیرب، IS250 F-Sport را به یکی از بهترین گیرب، های اتوماتیک ایران تبدیل کرد.
اگر به تعویض روغن گیرب، در هر 100000 کیلومتر اهمیت می دهید، این گیرب، می تواند مانند موتور بیش از 300000 کیلومتر باکیفیت و بادوام باشد. این گیرب، همچنین دارای برخی ایرادات فنی مانند دمای بالای مبدل حرارتی برای خودروهای فرانسوی یا کره ای نیست.
ناگفته نماند که چهار حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است: Eco، Normal، Sport و Sport S Plus با فعال شدن حالت Sport S Plus، صدای موتور افزایش می یابد و خودرو شتاب می گیرد.
بر این اساس، این سدان اسپرت ژاپنی برای رسیدن از حالت س، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 6.7 ث،ه زمان نیاز دارد. این شتاب عالی به لطف نسبت قدرت به وزن 0.13 ، بخار بر کیلوگرم به دست می آید. در نظر داشته باشید که قطعات یدکی موتور و گیرب، این سدان در بازار کشورمان موجود است. اما قیمت بالای این قطعات باعث افزایش هزینه های نگهداری این سدان می شود.
امکانات رفاهی و ایمنی (امتیاز 80 از 100)
ل،وس IS250 F-Sport از سطح راحتی و ایمنی بالاتری نسبت به نسخه استاندارد برخوردار است. اما نباید انتظار سطح بالایی از امکانات مدرن را نسبت به سال ساخت آن داشته باشید.
از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به 10 کیسه هوا (ایربگ زانو برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، یک دستگاه برقی اشاره کرد. فرمان و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 7 اینچی، سیستم صوتی 8 بلندگو، سیستم فراگیر ممتاز با ورودی USB و iPod، ماوس وسط، روکش چرمی فرمان، پدال شیفت پشت فرمان، آینه با قابلیت تنظیم الکترونیکی و تاشو برقی. . پرده برقی شیشه عقب، سنسور باران، چراغ های زنون، سیستم شستشوی چراغ های جلو، سانروف بزرگ، سیستم نظارت بر فشار باد ،تیک ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با کانال های مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید (KEYS)، استارت فشاری دکمه، سنسور پارک، آینه وسط الکترومک،کی، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت، سیستم تهویه مطبوع صندلی راننده و غیره.
کیفیت سواری بالا، هندلینگ عالی (امتیاز 90 از 100)
با توجه به سیستم تعلیق دوبل جناغی و دمپر قابل تنظیم (کمک فنری) در جلو و ساختار پنج پیوندی در محور عقب، این خودرو سواری نرم و باکیفیتی را برای شما به ارمغان می آورد.
اگرچه سایز رینگ ها در نسخه F-Sport 18 اینچی آلومینیومی است، اما به دلیل ساختار سیستم تعلیق، ل،وس IS250 F-Sport سواری نرم و باکیفیتی را در مقایسه با تمامی کره ای ها و چینی ها برای شما فراهم می کند. محصولات
با توجه به تعادل وزن 47-53 و مرکز ثقل نسبتاً بالای این خودرو، ل،وس IS250 F-Sport هندلینگ بسیار خوبی در مقایسه با تمامی محصولات هیوندای و کیا دارد. طبیعتا این خودرو در مقایسه با دو سدان اسپرت آلم، بی ام و 328i و مرسدس بنز C200 عملکرد ضعیف تری دارد.
اندازه نابرابر ،تیک های جلو و عقب (225/40 جلو و 255/35 عقب) همچنین باعث کیفیت سواری بالاتر و هندلینگ بهتر برای IS250 F-Sport می شود.
منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250114/%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%87-%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85