
بروزرسانی: 01 تیر 1404
ضرورت غلبه بر انحصار واردات و خدمات پس از فروش غیرواقعی همزمان
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، موضوع خدمات پس از فروش در ایران به دلیل تحریم ها و عدم حضور نمایندگی های رسمی با چالش های زیادی به ویژه برای مصرف کنندگان مواجه شده است. نمونه های خاصی از این چالش ها را در فضای موبایل دیده ایم.
با این حال، شاهد مثال دیگری از ضعف در سیاست گذاری و ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان در فضای خودرو هستیم. بر اساس سیاست های ،ت و مجلس در یکی دو سال گذشته، پس از تشدید تحریم ها در سال 1396 شاهد افزایش واردات خودرو بودیم و بر همین اساس واردکنندگان جدید نیز وارد صحنه شده اند که انحصار واردات خودرو را کاهش داده و قیمت مصرف کننده را کاهش داده اند. چند ماشین
مسیر تعادل برای جلوگیری از انحصار در عین ارائه خدمات پس از فروش خوب
با توجه به این اتفاقات، روند ارائه خدمات پس از فروش در حوزه خودرو نیز باید اصلاح شود. برای این منظور، طراحی مجدد فرآیند نظارت بر خدمات ضروری است. در حال حاضر از آنجایی که هیچ نماینده رسمی از شرکت های بزرگ خودروسازی وجود ندارد، شرکت های واسطه این نقش را در ایران ایفا می کنند.
اما این حوزه نیز نیازمند نظارت بیشتر بر خدمات است تا بتوان خدمات بهتری ارائه کرد و از انحصارات جدید نیز جلوگیری کرد. ارائه خدمات من، به خودی خود می تواند با کاهش نیاز به واردات خودرو و قطعات یدکی مربوط به کاهش ارز منجر شود. بنابراین نظارت دقیق بر این حوزه برای جلوگیری از مبادلات ارزی ضروری است.
در واقع انتظار می رود سیاست گذار با در پیش گرفتن مسیری متعادل به دنبال ارائه با کیفیت خدمات پس از فروش خودرو و جلوگیری از انحصار باشد.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3168722