راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

این روزها داشتن یک SUV یا کراس اوور در بین ،یداران و علاقه مندان به این دسته از خودروها بسیار محبوب شده است. از سوی دیگر، تنوع در بازار SUV و کراس اوورها به قدری زیاد است که ،یداران گاهی اوقات در انتخاب گزینه من، گم می شوند. در این مطلب این کراس اوور کامپکت با کیفیت را برای شما آورده ایم که به ،وان یکی از بهترین گزینه های بازار وارداتی کشور شناخته می شود. این خودرو تویوتا راو4 مدل 2018 در زیر به بررسی خودروی پیشرو تویوتا می پردازیم تا متوجه شویم چه عواملی در برتری این خودرو نقش دارند.

طراحی اسپرت به سبک تویوتا
95 امتیاز از 100

تا به امروز پنج نسل از تویوتا RAV4 در بازارهای جه، عرضه شده است. آ،ین نسخه راوور موجود در بازار ایران با پلاک ملی مدل 2018 یا همان نسل چهارم بهبود یافته این خودرو است. آمار فروش نسل چهارم RAV4 در بازار ایالات متحده بالغ بر 1988277 دستگاه است. این آمار به وضوح نشان می دهد که این نسل از راور در بین ،یدار، که به دنبال یک کراس اوور جمع و جور و با کیفیت هستند، بسیار محبوب است. این نسل بر اساس پلت فرم جدید تویوتا ام سی ساخته شده است. طراحان تویوتا در سال 2015 تغییراتی را در نسل چهارم راو4 با فیس لیفت جزئی انجام دادند.

با نگاهی دقیق تر به Raufur، یک خط شانه افقی تیز، خطوط نسبتاً تیز گلگیرها، حجم نسبتاً مشخص روی گلگیرها، سطوح صاف، اورهنگ های نسبتاً کوتاه و رینگ های 17 یا 18 اینچی (در هر دو دیفرانسیل) را می یابیم. نسخه). این ویژگی ها به این شاسی بلند کراس اوور کوچک شخصیتی اسپرت و ممتاز داده است.

چراغ هایی با گرافیک جدید D شکل، چراغ های روشنایی خطی در روز و خطوط تیز روی کاپوت و جلوی خودرو (که نسبتا رو به جلو هستند)، ظاهری تهاجمی به RAV4 داده است. در نمای عقب چراغ های افقی با گرافیک خاص داخل کاسه چراغ، میزان صدا در درب عقب و اسپوی، اسپرت اضافی در درب صندوق عقب جلوه ای زیبا و جالب را برای این خودرو ایجاد کرده است. اگرچه نسل جدید این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه می شود، اما نسخه مورد بررسی یکی از موفق ترین نسل های راوور به حساب می آید.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

کابین راحت و با کیفیت
90 امتیاز از 100

کابین نسخه فیس لیفت شده تویوتا راو 4 و ظاهر آن کمی تغییر کرده است. در داشبورد این خودرو نیز شاهد همین طراحی ساده و ساده هستیم. طبیعتا قرارگیری صفحه نمایش لمسی 7 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر 4.2 اینچی TFT خوشه (واقع در پشت اسپیکر) فضایی مدرن را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

طراحی سانروف بزرگ، طراحی دریچه های کروی برای سیستم تهویه مطبوع در طرفین داشبورد، طراحی دریچه های عمودی مستطیلی در ،مت می، داشبورد و اندازه برجسته روی داشبورد باعث زیباتر شدن فضای داخلی شده است. . این خودرو جذاب به نظر می رسد. از طرفی طراحی فرمان و اهرم دنده رانندگی این SUV جمع و جور را جذاب می کند.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

هنگام نشستن پشت فرمان تویوتا راو4 2018، اولین چیزی که به وضوح آشکار می شود میدان دید عالی است که به راننده اجازه می دهد کنترل کامل خودرو و جاده را در اختیار داشته باشد. به عبارت دیگر، طراحی و موقعیت صندلی ها و طراحی ستون های خودرو به گونه ای است که میدان دید راننده به اندازه کافی گسترده باشد. این خودرو از نظر ارگونومی در سطح بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود ی،ی نیسان ای، تریل، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و ام جی GS قرار دارد.

از سوی دیگر کیفیت قطعات به کار رفته در داشبورد، قطعات تزئینی، چرم صندلی و سایر لوازم داخلی بسیار بالاتر از رقبای کره ای است. به ،وان مثال، کل داشبورد از مواد انعطاف پذیر با کیفیت بالا ساخته شده است که یک مزیت بزرگ است. همچنین زم، که پشت فرمان هستید کابینی بسیار آرام و بدون صدای اضافی را خواهید دید.

عایق صوتی و حرارتی این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است که آن را به مزیت دردناک دیگری برای تویوتا نسبت به رقبا و هموطنان کره ای تبدیل می کند. تویوتا RAV4 گزینه های زیادی برای افزایش سطح راحتی برای سرنشینان خود دارد. از جمله مهم ترین امکانات رفاهی می توان به سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ با ABS، EBD، TCS، VSC، BA، 6 ایربگ، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با CD، پشتیب، از MP3، سیستم صوتی با 6 بلندگو، ناوبری، سیستم تشخیص صدا، 11 بلندگو JBL با ساب ووفر و آمپلی فایر، کنترل الکترونیکی چهار چرخ محرک، سیستم ورود بدون کلید (KEYS)، استارت دکمه ای، TPMS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف، صندلی های چرمی، صندلی های گرم کن و سیستم Smart Kai به سنسور دنده مع، و آینه مرکزی الکتروشیمیایی اشاره کرد.

ناگفته نماند که تویوتا راو4 از نظر راحتی و جادار بودن سرنشینان یکی از بهترین خودروهای وارداتی در بازار ایران است. فاصله بین دو محور، طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 2660 میلی متر، 4661 میلی متر، 1846 میلی متر و 1675 میلی متر است. فضای بار این کراس اوور کامپکت SUV 1087 لیتر است که جادارترین فضای ذخیره سازی را در ک، خود برای مسافران فراهم می کند.

بررسی رانندگی دردناک تویوتا
90 امتیاز از 100

زیر کاپوت تویوتا RAV4 2018 یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری به نام 2AR-FE قرار دارد. این موتور که از خانواده 2AR می باشد مانند سایر موتورهای تویوتا کیفیت بسیار بالایی دارد. در ،مت فنی هرگاه نام تویوتا به میان می آید بلافاصله کیفیت و کم مصرف به ذهن خطور می کند. این در مورد Raufor نیز صدق می کند. با توجه به طراحی سیستم Dual Intelligent Variable Valve Timing (DVVT-i) و با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه نویسی ECM و تغییرات در بخش زمان هوشمند مدیریت احتراق و زمان بندی متغیر سوپاپ، این موتور می تواند حدا،ر توان تولید کند. 176 ، بخار در 6000 دور در دقیقه (دور در دقیقه) و 235 نیوتن متر گشتاور در دور 4100 را برای آرماگان به ارمغان آورد.

راوفور با کیفیت عالی در میان بزرگان شما صحبت کرد

با توجه به حجم موتور Raofor که 2.5 لیتر است، این موتور قدرت و گشتاور نسبتا بالایی تولید می کند. بر همین اساس شاهد نقص های اندکی در موتور این خودرو هستیم. در صورت تعمیر و نگهداری صحیح و اولیه و توجه ویژه به سرویس های منظم و تعویض روغن موتور، موتور این خودروی سنگین تویوتا تا 200000 کیلومتر مصرف کم دارد. البته اگر از خودرو به درستی نگهداری نشود و سرویس های منظم به موقع انجام نشود، با توجه به اینکه محصولات تویوتا بسیار عالی و به کیفیت معروف هستند، این موتور تا 100 هزار کیلومتر مصرف کم خواهد داشت.

البته نباید فراموش کرد که موتور 2.5 لیتری تویوتا مانند رقبای کره ای خود حساسیت زیادی به کیفیت روغن موتور ندارد (البته همیشه توصیه می شود روغن موتور را قبل از رسیدن به اوج خود تعویض کنید). به دلیل طراحی من، سیستم خنک کننده و سیکل ترمودینامیکی موتور مانند سایر موتورهای تویوتا دارای موتور رافور با تنش حرارتی بسیار کم است.

سیستم انتقال قدرت راوفور یک گیرب، 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک است. این گیرب، به دلیل طراحی جدید، برنامه نویسی به روز شده TCU و هماهنگی بین گیرب، و موتور بسیار دقیق است و به خوبی کار می کند. در این گیرب، تعویض دنده نرم، به موقع و بدون ضربه و تاخیر انجام می شود.

با توجه به هماهنگی بین موتور و گیرب،، شاهد شتاب بسیار بهتری در این خودرو نسبت به رقبای کره ای خود از جمله هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هستیم. با در نظر گرفتن شرایط نگهداری صحیح و استفاده صحیح از خودرو، گیرب، 6 سرعته راوفور تا 150 هزار کیلومتر بدون مشکل و بدون هزینه خواهد بود. البته با توجه به فرسودگی قابل توجه دنده های خورشیدی گیرب، (که در طراحی این سیستم انتقال نیرو یک ضعف محسوب می شود) پس از طی مسافت 100-150 هزار کیلومتر، دنده ها با صدای زوزه ای تعویض می شوند که البته چندان زیاد نخواهد بود. آزار دهنده

از سوی دیگر، طراحی دوگانه گیرب، و سوپاپ های گیرب،، عملکرد کلی گیرب، را عالی می کند. با این حال، تعویض دقیق و سریع دنده رقیب چینی رافور، MGJS، سر و گردن بالاتر از تعویض دردناک تویوتا است. به خاطر داشته باشید که بسیاری معتقدند محصولات تویوتا تا 20 سال ش،ت نخواهند خورد. اما جالب است بد،د که فلسفه و سیاست تویوتا از سال 2010 این است که محصولات خود را مقرون به صرفه کند و کیفیت را حفظ کند.

به عبارت دیگر، هیچ عامل اطمین، وجود ندارد که محصولات تویوتا تا 20 سال ش،ت نخورند. اما خودروهای تویوتا از نظر کیفیت بسیار بالاتر از سایر شرکت ها هستند.

کیفیت سواری و هندلینگ قابل اعتماد
85 امتیاز از 100

سیستم تعلیق رافور در جلو مک فرسون استارت و در عقب فورلینک است و بسته به سایز ،تیک 55/235 با رینگ های 18 اینچی، سواری نرم و باکیفیتی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می گیرد. اگرچه رانندگی با MG GS به ،وان رقیب سرسخت تویوتا راو4 بسیار سرگرم کننده است، اما هیوندای سانتافه در مقایسه با رقیب ژاپنی خود، خودروی ارزان قیمتی است از نظر تعلیق؛ از آنجایی که کیفیت قطعات تعلیق در سطح بالایی قرار دارد و به دلیل سایز رینگ 18 اینچی، کمترین ،زش و ضربه وارد اتاق می شود و کیفیت سواری را بهبود می بخشد.

از نظر هندلینگ و کنترل، راور خودرویی بسیار قابل اعتماد است. فرمان برقی و توزیع من، وزن باعث شده تا این خودرو در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. سیستم تعلیق Ravoor کم مصرف و کم هزینه در شرایط نگهداری من، به 100000 کیلومتر می رسد.

حرف آ،؛ آیا Rauvor ارزش ،ید دارد؟
امتیاز ،ید نهایی 95 امتیاز از 100 است

تویوتا RAV4 را باید بهترین انتخاب در بین SUV های کامپکت بازار ایران دانست. با توجه به معاینه فنی کامل این خودرو و سهولت در تامین قطعات یدکی، می توان گفت این خودرو نسبت به کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و MGGS انتخاب بهتری برای ،ید است. تویوتا راوو مدل 2018 در بازه قیمتی 7 میلیارد و 200 میلیون تومان 38 هزار کیلومتر را پیموده است و با توجه به این قیمت می توان خودرویی ایمن، راحت، کم دردسر و باکیفیت ،یداری کرد.

منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250465/%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%81%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%86