به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ایران خودرو در واکنش به ع، های منتشر شده از تصادفی که متأسفانه منجر به فوت دو نفر از شهروندانش شد، تایید کرد که این خودرو دچار تصادفات متعددی شده و از مناطق مختلف جوش داده شده و تحویل داده شده است. غیر اصولی در خارج از کشور شبکه ایران خودرو
پس از انتشار ع، های تصادف در پیرانشهر، بسیاری از رسانه ها بدون توجه به علل و شرایط این حادثه، عجولانه و بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان، انگشت اتهام را به سمت خودروساز نشانه رفتند و انشعاب دانا را نسبت دادند. خودرو به دلیل محصولات غیر استاندارد داخلی شناخته شده نصف شد.
بررسی ها حاکی از آن است که خودروی مذکور در سال 1395 تولید شده و در دو سانحه شدید یک بار در سال 1396 و دیگری در سال 2019 دچار حادثه شده است.
اولین تصادف به این صورت بود که خودرو پیدا شد و قطعات بدنه خودرو در ،مت عقب شامل بدنه اصلی عقب، سینی کف، صندوق عقب، گلگیرهای داخلی و خارجی عقب و چندین مجموعه اصلی خودرو مانند کیسه هوا، محور عقب در، رینگ، ،تیک، مثبت و … تعویض شد.
این خودرو در سال 2019 مجدداً دچار سانحه شدیدی شد و واژگون شد و در ترمیم غیراستاندارد کاغذ و خودرو توسط ،یدار بعدی تصادفی شد، اگرچه برای ترمیم صحیح خودرو لازم بود اتاق به طور کامل تعویض شود. در این حادثه تمامی ،مت های بدنه خودرو اعم از ستون ها، پله ها، کف، گلگیرها و … به صورت جداگانه جوش داده شده و به هم متصل شده اند. بنابراین مشخص است که تفکیک خودرو ارتباطی با کیفیت محصول تولیدی اولیه ایران خودرو ندارد.
طبق دستورالعمل استاندارد، تمامی خودروهای تولیدی ایران خودرو تست تصادف را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت پشت سر گذاشته و تاییدیه لازم برای شماره گذاری را دریافت کرده اند.
ضمناً زم، که آ،ین تست خودروی دناپ، در سال 1402 با موفقیت در مراکز معتبر تست خارجی انجام شده باشد، مجوز شماره گذاری خودرو به صورت دوره ای تمدید می شود.
مقتضی است مراجع نظارتی ذیربط در خصوص احیا و استفاده مجدد از خودروهای تصادفی با آسیب جدی و مشابه موارد فوق، موضوع را مورد توجه قرار داده و به منظور حمایت از کاربران خودرو و کاهش خسارات ناشی از تصادفات، در خصوص نظارت لازم در خصوص تداوم رعایت اصول و استانداردهای ایمنی در خودروهایی که در صورت تعمیر خارج از شبکه پس از فروش خودروسازان باید بررسی لازم انجام شود.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/3154562