خدمات پس از فروش و انتقال فناوری قربانی عجله برای واردات خودرو شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، منوچهر لاجی گفت: مشکلات مربوط به خودروسازی شامل دو ،مت است که یک ،مت مربوط به خود خودروساز است و بخشی دیگر مربوط به گروهی از عوامل است که بسیاری از خودروسازان در آن مشارکت ندارند اما تحت تاثیر این عوامل.

لاجی افزود: مسائل مربوط به خودروسازی بیشتر به مدیریت پیچیده مانند فرآیند تولید، عرضه، بازاریابی و تحویل محصول مربوط می شود.

وی به عوامل بیرونی اشاره کرد و تاکید کرد: خودروساز برای تولید خودرو نیاز به ارز دارد و متاسفانه این عرضه ارز در دو سال گذشته شاهد فراز و نشیب های شدیدی بوده است.

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل و، صمت گفت: تاخیر در عرضه ارز باعث می شود خودروساز نتواند به موقع به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: در حال حاضر 50 درصد مشکلات صنعت خودرو کشور مربوط به عوامل بالادستی و 50 درصد به عوامل داخلی خود خودروساز است.

منطقی بود: اگر خودروساز مشکلات داخلی خود را حل کند، فروشندگان بالادستی تمایل بیشتری به حل مشکلات در این زمینه خواهند داشت.

وی همچنین به موضوع واردات خودرو اشاره کرد و گفت: ابتدا قبل از واردات خودرو باید خدمات پس از فروش در کشور ایجاد شود که متاسفانه برخی مواقع از سوی تصمیم گیران عجله در واردات خودرو مورد غفلت قرار می گیرد.

رئیس مرکز نوآوری حمل و نقل و، صامت افزود: انتقال فناوری برای واردات خودرو در قانون تنظیم مقررات خودرو ذکر شده است، به این م،ا که اگر فردی بخواهد خودرو وارد کند باید فناوری خودرو را نیز برای آن انجام دهد. واردات.”

یادآور شد: متأسفانه این بند از قانون تنظیم مقررات خودرو یا رعایت نشده و یا برخی در صدد تضعیف این بند قانونی هستند.

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3149359