تاکسی های بدون راننده نیز مسافران را در ابوظبی جابه جا می کنند
انتشار: آذر 21، 1403
بروزرسانی: 29 خرداد 1404

تاکسی های بدون راننده نیز مسافران را در ابوظبی جابه جا می کنند



در حال حاضر مسافران می توانند این خودروها را از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه خود کنترل کنند. در اواسط آگوست 2023، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا به دو شرکت اجازه داد تا،ی های خودران ارائه دهند. و البته از سال 2021، دو شرکت Waymo (یکی از شرکت های تابعه آلفابت) و کروز (یکی از زیرمجموعه های جنرال موتورز)، تعدادی رباتا،ی را در اداره حمل ونقل عمومی سانفرانسیسکو به خدمت معرفی کرده اند. صحبت در مورد استفاده از ربات ها این روزها در ا،ر کشورهای دنیا بسیار رایج شده است و این پروژه در برخی کشورها عملی شده است.

50000 سواری تا،ی خودران در هفته از Wemo

تا،ی های خودران Vimo اخیراً در فونی،، سانفرانسیسکو و لس آنجلس مشاهده شده اند، جایی که افراد بیشتری از آنها برای سوار شدن استقبال می کنند.

این شرکت چند ماه پیش اعلام کرد که هر هفته بیش از 50 هزار سفر در این سه شهر انجام می دهد. تا،ی های خودران که Waymo One نام دارند، به صورت 24 ساعته در بخش هایی از این شهرها فعالیت می کنند.

طبق ادعای Wemo، اگر یک شرکت 50000 سواری در هفته داشته باشد، به این م،ی است که به طور متوسط \u200b\u200b300 سفارش در ساعت یا پنج سفارش در دقیقه دریافت می کند. Waymo همچنین فاش کرد که بیش از 1 میلیون سفر در چهار شهر از جمله آستین داشته است.

Vimo در اعلامیه خود به یک "رویکرد ایمن و متفکرانه" برای توسعه برنامه خود برای رسیدن به نقطه عطف اشاره کرد. در این اطلاعیه آمده است: ما می بینیم که مردم از همه اقشار از خدمات ما برای یک سفر بی دغدغه و تجربه ماشین خودران استفاده می کنند. سواری کاملاً خودمختار یک واقعیت و یک گزینه حمل و نقل ترجیحی برای افرادی است که هر روز در شهرهای خود حرکت می کنند. در حالی که به نظر می رسد Waymo بهتر از کروز عمل می کند، در ماه آوریل، شش رباتا،ی Waymo یک بزرگراه را در سانفرانسیسکو مسدود ،د، تنها یکی از موارد متعددی که خودروهای این شرکت جاده را مسدود کرده اند. در اوایل سال جاری، دو وسیله نقلیه Waymo با یک پیکاپ برخورد ،د، زیرا نرم افزار آنها به اشتباه حرکت های آینده کامیون را پیش بینی کرده بود.

پس از این اتفاق، این شرکت برای رفع مشکل و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، فراخوان نرم افزاری را صادر کرد. در حالی که خودروهای برقی و تا،ی ها بیش از هر زمان دیگری رایج شده و شاهد ایجاد تا،ی های خودران و تا،ی های بدون راننده در چندین شهر جهان برای جابجایی افراد هستیم، هنوز خبری از گسترش سیستم های خودران به محصولات داخلی نیست. و تا،ی های برقی در کشور.

روباتا،ی در خاورمیانه!

چندی پیش، اوبر با همکاری شرکت چینی WeRide، اولین سرویس روباتا،ی را در خارج از ایالات متحده در ابوظبی راه اندازی کرد. اوبر ارائه اولین سواری های خودران خود را در خارج از ایالات متحده در ابوظبی آغاز کرده است که نقطه عطفی در تلاش های این شرکت برای ارائه رباتا،ی به جهان است.

این سرویس جدید با همکاری WeRide، شرکت چینی پیشرو در زمینه خودروهای خودران چینی، اکنون در مناطق مهم گردشگری ابوظبی، پایتخت امارات متحده ،ی در دسترس است. این مناطق شامل جزیره سعدیات، جزیره یاس و جاده های رفت و برگشت فرودگاه بین المللی ابوظبی است و برنامه هایی برای توسعه منطقه عملیاتی در آینده وجود دارد. این راه اندازی در پی تلاش های روزافزون اوبر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم پیشرو برای وسایل نقلیه خودران انجام می شود.

اپراتورهای ایمنی در اولین عرضه در خودروهای خودران حضور خواهند داشت و اوبر انتظار دارد در سال 2025 یک سرویس کاملاً خودران راه اندازی کند. از سوی دیگر، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا نیز در گزارش مالی سه ماهه سوم تسلا ابراز امیدواری کرد که این سرویس کاملاً خودران تا،ی های خودران این شرکت در سال 2025 در کالیفرنیا و تگزاس راه اندازی خواهند شد.

او ادعا می کند که تسلا آزمایش این سرویس را با کارمندان خود در منطقه خلیج سانفرانسیسکو آغاز کرده است. اظهارات ماسک در خصوص تا،ی روباتیک تولید شده توسط تسلا که به Cybercube نیز معروف است، فراتر از وعده هایی است که چندی پیش در مراسم رونمایی از این محصول داده بود. میلیونر معروف در این مراسم قول داد که دارندگان مدل 3 و مدل Y می توانند از نرم افزار کاملا خودران (FSD) تسلا در کالیفرنیا و تگزاس استفاده کنند.

شورش های خیاب، ایمن علیه تا،ی ها

البته استفاده از ربات ها مخالف، سرسخت دارد. برخی از فعالان در سانفرانسیسکو در این زمینه گروهی به نام "شورشیان خیابان های امن" تشکیل داده اند. آنها مخالفت خود را با توقف تا،ی های خودکار با قرار دادن م،وط های ترافیکی روی کاپوت این خودروها اعلام می کنند.

این جنبش بی،ه مطالبات خود را تهیه کرده است. در واقع خواسته اصلی آنها شفافیت در گزارش خطاها و ایرادات این سامانه است. آنها می گویند تصادف ربات را نمی توان به پلیس نسبت داد و شرکت های مسئول اطلاعاتی در مورد تعداد خطاها منتشر نمی کنند.

آنها همچنین استدلال می کنند که جابجایی کارمندان از پشت فرمان ماشین ها به موقعیت های نامرئی در مراکز تماس و پشتیب،، بهره برداری از آنها را آسان تر می کند و تلاش های اتحادیه را خنثی می کند. این شرکت ها همچنین ممکن است با پلیس همکاری کنند و به ،وان ابزار نظارت انبوه عمل کنند.

آنها صدا و تصویر مسافران را بدون رضایت آنها ضبط می کنند و این نقض حریم خصوصی افراد است. داشتن یک شبکه تلفن همراه و در سطح شهر برای نظارت و تجزیه و تحلیل همه چیز با یک جامعه دموکراتیک ناسازگار است. آنها همچنین از عدم ارائه خدمات ویژه برای معلولان توسط ربات ها علیرغم وعده های داده شده انتقاد می کنند.


منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/252191/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B8%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF