تاخیر در ساخت کارخانه باتری جنرال موتورز و رقابت با غول های خودروهای برقی

این کارخانه که قرار بود در سال 2026 شروع به تولید کند، اکنون در سال 2027 به بهره برداری می رسد. گفته می شود تاخیر در شروع تولید به دلیل “شرایط بازار و نهایی شدن جزئیات قرارداد” بوده است.

ویژگی های کارخانه

این کارخانه 680 هکتاری در نیو کارلایل، ایندیانا ساخته خواهد شد و هدف آن تولید سلول های نیکل-کبالت-آلومینیوم (NCA) با کیفیت بالا برای وسایل نقلیه الکتریکی مبتنی بر فناوری Ultium است.

این نیروگاه ابتدا با ظرفیت تولید ۲۷ گی،ات ساعت شروع به کار کرده و در نهایت به ۳۶ گی،ات ساعت در سال خواهد رسید. این طرح بیش از 1600 شغل جدید ایجاد می کند و به مدت 10 سال از 100 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شود. هزینه زیرساختی این پروژه برای 10 سال سالانه حدود 4.5 میلیون دلار برآورد شده است.

تاثیر بر صنعت خودروهای الکتریکی

علیرغم تاخیر در شروع تولید، این پروژه نشان دهنده یک سرمایه گذاری بزرگ در صنعت خودروهای الکتریکی است. جنرال موتورز قصد دارد از طریق این کارخانه و سایر پروژه های مشابه جایگاه خود را در بازار خودروهای الکتریکی تقویت کند.

این شرکت با تکمیل تمامی پروژه های خود ظرفیت تولید باتری خود را به 140 گی،ات ساعت در سال افزایش می دهد. این عدد جنرال موتورز را در موقعیت رقابتی قوی در مقایسه با ظرفیت 129 گی،ات ساعتی فورد مورد انتظار قرار می دهد.

چشم انداز آینده و چالش های پیش رو

تاخیر در ساخت این کارخانه نشان دهنده چالش های پیش روی توسعه صنعت خودروهای برقی است. با این حال، سیاست‌های حمایتی ،ت و افزایش تقاضای بازار برای خودروهای الکتریکی به رشد این صنعت ادامه خواهد داد.

تصمیم جنرال موتورز برای ساخت این کارخانه گام مهمی در توسعه زیرساخت های لازم برای گسترش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است. اگرچه این برنامه به تأخیر افتاده است، اما این پروژه تأییدی بر تعهد جنرال موتورز به آینده خودروهای الکتریکی و نقش کلیدی آنها در رقابت جه، است.

جنرال موتورز علیه تسلا، کاتل و همکاران

تاخیر در پروژه ایندیانا فرصتی برای مقایسه عملکرد جنرال موتورز با رقبای خود در صنعت باتری خودروهای الکتریکی فراهم می کند. تسلا به ،وان رهبر بازار، با سرمایه گذاری های هنگفت و ساخت یک کارخانه گیگ در نوادا، توانست باتری های خود را به صورت انبوه تولید کند و کمتر به تامین کنندگان خارجی وابسته شد.

CATL (CATL)، بزرگترین تولید کننده باتری های لیتیوم یونی در جهان، با بهره گیری از هزینه های تولید پایین و دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت، رقابت قوی در این بازار ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، LG Energy Solution و Samsung SDI به ،وان تامین کنندگان عمده باتری خودروسازان جه،، همکاری گسترده ای با شرکت هایی مانند جنرال موتورز دارند و نقش مهمی در توسعه فناوری های پیشرفته باتری ایفا می کنند.

جنرال موتورز: چالش ها و استراتژی ها

جنرال موتورز با چالش هایی مانند تاخیر در اجرای پروژه های تولید باتری و اتکا به تامین کنندگان خارجی مواجه است.

با این حال تمرکز این شرکت بر بازار آمریکا و همکاری با شرکت های معتبری مانند LG Energy Solution و Samsung SDI به تقویت جایگاه خود در این بازار رقابتی کمک می کند.

برای موفقیت در این بازار، جنرال موتورز باید برای کاهش هزینه های تولید، افزایش سرعت اجرای پروژه و نوآوری در فناوری باتری تلاش کند. این تلاش‌ها می‌تواند به جنرال موتورز کمک کند تا در بازار جه، خودروهای الکتریکی در برابر رقبایی مانند تسلا و CAT جایگاهی عالی ،ب کند.

منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250588/%D8%AA%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2-%D9%88-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C