بازار خودرو دیروز دوباره سقوط کرد

حال باید ابتدا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حاضر شود و سپس وارد صحن علنی شود تا برای تصدی یکی از بزرگترین و مهمترین و،خانه ها اعتماد نمایندگان را جلب کند.

با وجود اینکه ایشان به ،وان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند و رسیدگی به امور صنایع، معادن و تجارت کل کشور امری طبیعی است، اما به نظر می رسد مانند وزرای قبلی باید اولویت را به «خودرو» بدهد. ” و نگاه ویژه تری به سایر بخش ها بیندازید.

این حساسیت و اهمیت به حدی است که اغراق نیست اگر بگوییم «ماشین» در رأی گیری وزرای پیشنهادی و البته در انزوا و عزل آنها نقش محوری داشت. با توجه به انباشته شدن چالش های خودرویی در ،ت قبل و انتقال آن به ،ت جدید، به نظر می رسد وزیر جدید چاره ای جز اولویت دادن به خودروها و تمرکز بر حل این چالش ها از ابتدا نداشته باشد.

بخش خودرو در حال حاضر با چالش های عمده ای روبرو است. چالش هایی که به نظر می رسد برای حل آنها نیازمند اقدامات اساسی و ساختاری است. حقیقت این است که دوره تجویز مسکن برای خودروها به پایان رسیده است و باید ریشه های بیماری های این صنعت را به طور دقیق شناسایی کرد و به سمت درمان آن حرکت کرد.

به گفته کارشناسان و فعالان حوزه خودرو، وزیر ،ت چهاردهم در این حوزه حداقل با چهار چالش تولید، قیمت گذاری، خصوصی سازی و واردات مواجه است.

در ،ت‌های گذشته، وزرای صنعت و امنیت نتوانستند در این چالش‌ها، به‌ویژه خصوصی‌سازی و قیمت‌گذاری، اقدام اساسی و اساسی انجام دهند و در عوض بر تجویز مسکن متمرکز شدند.

در هر صورت چالش های حوزه خودرو به قدری مهم و حساس است که به نظر می رسد طرح ها و مواضع پیشنهادی وزیر صامت نقش بسیار مهمی در رای اعتماد مردم بهارستان داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که «ماشین» و چالش‌های آن در اولویت اول یا جزو اولویت‌های اصلی انتخاب وزیر صمت توسط نمایندگان مجلس باشد. بنابراین، مواضع و برنامه های اتابک در مورد مسائلی مانند خصوصی سازی، قیمت گذاری، تولید، واردات و کیفیت بسیار مهم است.

با توجه به کلیات وزیر پیشنهادی درباره خودرو، نمی توان در مورد آینده خودرو با و، متبوعش نظر خاصی داد. اما آنچه مسلم به نظر می رسد این است که اتابک (در صورت ،ب رای اعتماد) با چالش های انباشته صنعت خودرو مواجه خواهد شد.

البته قبل از آن، او باید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و سپس سایر نمایندگان را در مورد برنامه های خودروسازی خود متقاعد کند. این اتفاقی است که نقش مهمی در رای اعتماد به او خواهد داشت.

در واقع، «ماشین» می‌تواند عامل مهمی برای وزیر پیشنهادی باشد تا راه خود را به سمت صندلی کابینه ،ت کند. زیرا این ،مت برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است.

این اهمیت به این دلیل است که شهروندان نسبت به خودرو به ویژه مسائلی مانند قیمت و واردات بسیار حساس هستند. در این زمینه می توان گفت فاطمی امین با وعده های خودرویش به و،خانه ،ت شد و همین «ماشین» باعث برکناری وی شد.

کاهش 50 میلیون توم، قیمت هوندا وزل (2023)

خودروهای داخلی روز گذشته شاهد کاهش قیمت های خود از یک تا 17 میلیون تومان بودند که قیمت خودروی جدید کویک را به کمتر از 400 میلیون تومان رساند. داینا پ، اتوماتیک (85 دنده) (1403) با 17 میلیون تومان کاهش به 925 میلیون تومان، داینا پ، (5 دنده) (1403) با 13 میلیون تومان کاهش به 763 میلیون تومان و سورن پ، دوال (1403) به 718 میلیون تومان رسید. 12 میلیون تومان پژو 206 پانوراما (1402) با کاهش 620 میلیون توم،، پژو پارس TU5 (شیر برقی) (1403) با کاهش 858 میلیون توم، GXH و Kwik. (1403) 5 میلیون تومان کاهش 445 میلیون تومان.

همچنین در بین خودروهای مونتاژی شاهد کاهش 5 تا 35 میلیون توم، قیمت بودیم. قیمت گوشی فینی، تیگو 7 پرو پریمیوم (1403) با 35 میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و 950 میلیون تومان، قیمت دیگنیتی پرستیژ (1402) با کاهش 20 میلیون توم، به 2 میلیارد و 125 میلیون تومان رسید. و هایما S7 پ، (1403) با 15 میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و 590 میلیون تومان، JAC S5 Neovis (1403) با کاهش 10 میلیون توم، به یک میلیارد و 570 میلیون تومان و JAC S3 (1403) با کاهش 8 میلیون توم، رسید. تومان به یک میلیارد و 152 میلیون تومان رسید. تومان.

در گروه خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش قیمت از 20 تا 100 میلیون تومان بودیم. جایی که هیوندای ،ا (2024) با 100 میلیون تومان کاهش (4 میلیارد و 450 میلیون تومان)، هوندا وزل (2023) با کاهش 50 میلیون توم، (4 میلیارد و 400 میلیون تومان)، هیوندای کرتا (2023) 50 کاهش یافت. میلیون تومان (3 میلیارد تومان) و دانگ فنگ شاین م، (2023) با کاهش 20 میلیون توم، 1.750 میلیارد تومان برآورد شد.

منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250349/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF