باتری بزرگ یا کوچک؛ کدام موفق تر خواهد بود؟

یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی خودروسازان، انتخاب بین باتری‌های بزرگ و دوربرد و باتری‌های کوچکتر و ارزان‌تر است. دو شرکت خودروسازی غول پیکر آمریکایی جنرال موتورز و فورد رویکردهای متفاوتی در این زمینه در پیش گرفته اند که آینده خودروهای برقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به ،وان مثال، GMC Sierra EV با برد 440 مایلی و قدرت بالا، رقیب قدرتمندی برای کامیون های سوخت فسیلی است. این برد بالا به خاطر باتری عظیمی است که 200 کیلووات ساعت یا بیشتر ،ن زده می شود. جنرال موتورز معتقد است که این باتری های بزرگ با وجود قیمت بالایی که دارند، می توانند سودآور باشند و در عین حال مزایای زیادی داشته باشند.

رویکرد جنرال موتورز: باتری های بزرگتر برای برد طول، تر

جنرال موتورز با وسایل نقلیه ای مانند GMC Sierra EV و Hummer EV بر روی باتری های بزرگ و دوربرد تمرکز کرده است. این شرکت معتقد است که مشتریان کامیون های برقی به برد بالا و عملکرد قدرتمند نیاز دارند و باتری های بزرگ بهترین راه برای رفع این نیاز هستند. با این رویکرد، جنرال موتورز توانست خودروهای برقی تولید کند که از نظر برد و کارایی با خودروهای بنزینی مطابقت دارند.

باتری بزرگ یا کوچک؛ کدام موفق تر خواهد بود؟

چالش ها و فرصت ها

رویکردهای جنرال موتورز و فورد با چالش هایی همراه است. جنرال موتورز باید با چالش های مربوط به افزایش قیمت باتری ها و تاثیر آنها بر قیمت خودرو مق، کند. فورد همچنین باید راهی برای ارائه خودروهای الکتریکی با برد کافی برای رقابت با رقبا بیابد. از طرفی هر دو شرکت فرصت های بسیار خوبی در پیش رو دارند. با بهبود فناوری باتری و کاهش هزینه ها، خودروهای الکتریکی با باتری های بزرگتر می توانند گزینه های مقرون به صرفه تری باشند. تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز در حال افزایش است و فرصت های جدیدی را برای هر دو شرکت ایجاد می کند.

انتخاب بین باتری های بزرگ و کوچک برای وسایل نقلیه الکتریکی یک تصمیم پیچیده است که به عوامل زیادی از جمله هزینه، فناوری، تقاضای بازار و سیاست های ،ت بستگی دارد.

در حال حاضر، هر دو رویکرد جنرال موتورز و فورد دارای مزایا و معایب هستند. در آینده ممکن است شاهد ،یب این دو رویکرد باشیم و خودروهای الکتریکی با باتری های قابل تعویض یا سیستم های هیب، پیشرفته به بازار عرضه شوند. در نهایت، این مشتریان هستند که تصمیم می گیرند کدام رویکرد در انتخاب هایشان موفق تر خواهد بود.

رویکرد فورد: متعادل ، هزینه ها و منافع

در مقابل، فورد رویکرد محتاطانه تری را در پیش گرفته است. این شرکت نگران قیمت بالای باتری های بزرگ و تاثیر آنها بر قیمت نهایی خودرو است. جیم فارلی، مدیر عامل فورد معتقد است که خودروهای برقی با باتری های بزرگ ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشند. به همین دلیل، فورد قصد دارد بر روی وسایل نقلیه الکتریکی کوچکتر و مقرون به صرفه تر تمرکز کند و از فناوری هیب، برای وسایل نقلیه بزرگتر استفاده کند.

منبع: https://www.donyayek،dro.com/news/250488/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AA%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF